Bu çalışmada lise
düzeyi okullarda aktif olarak yöneticilik yapan öğretmenlerin PISA ile ilgili
bilgi düzeyleri, PISA sınav sonuçlarına göre Türkiye ve özelde Güneydoğu
Anadolu bölgesinin son sıralarda olmasının nedenleri, bu sınavdaki başarı
düzeyini artırmak için uygulanabilecek alternatif çözüm önerileri
araştırılmıştır. Araştırmaya Mardin ili Artuklu ilçesinde bulunan on lise
düzeyi okul yöneticisi katılmıştır. Bu araştırmaya yönelik yedi adet yarı
yapılandırılmış soru kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, okul
yöneticilerinin PISA sınavı ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadığı
görülmüştür. Katılımcılar başarısızlık nedenleri olarak, eğitim sistemini,
okul-öğrenci-veli arasındaki iletişim kopukluğunu ve müfredatın günlük hayatla
uyumsuzluğunu belirtmişlerdir. PISA sınavında başarının arttırılmasına yönelik
olarak katılımcıların önerdiği çözümler arasında da başta öğretmenlerin bir
süreliğine görev yaptıkları okullarda sabitlenmesi, okuduğunu anlama
etkinliklerinin uygulanması, velilerin bilinçlendirilmesi ve müfredatın mevcut
koşullara göre uyarlanması yer
almaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | 2018 / 2-1 |
Authors | |
Publication Date | June 8, 2018 |
Submission Date | April 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |
Kadim Akademi SBD is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).