Bu araştırmanın amacı Ankara ilinde farklı
sosyoekonomik çevrelerde yaşayan 5-6 yaş grubu okul öncesi dönem çocuklarının
öğrenme stillerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırmada nicel
yöntemlerden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Çankaya, Mamak, Yenimahalle
ilçelerinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilköğretim okullarının
anasınıflarında, bağımsız anaokulları ve özel anaokullarına devam eden uygun
örnekleme yöntemi ile seçilmiş, 5-6 yaş grubundan toplam 300 çocuk (138’i kız
162’si erkek) oluşturmuştur. Araştırmada, çocukların demografik özelliklerini
belirlemek için “Kişisel Bilgi Formu” ve öğrenme stillerini belirlemek için
“5-6 Yaş Çocukları İçin Öğrenme Stilleri Ölçeği” kullanılmıştır. Bağımsız
gruplar t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Post-Hoc Tukey ve Post-Hoc
Games-Howell testleri kullanılmıştır. Sonuç olarak, okul öncesi dönem
çocuklarının öğrenme stillerinin en baskının kinestetik öğrenme stili olduğu
görülmüştür. Cinsiyet değişkenine göre öğrenme stillerine bakıldığında, görsel
ve işitsel öğrenme stillerinde kızlar lehine bir farklılık olduğu görülmüştür.
İkamet edilen yer değişkenine göre Çankaya ilçesinde ikamet eden çocukların
kinestetik öğrenme stilleri Yenimahalle ve Mamak ilçelerinde ikamet eden
çocukların kinestetik öğrenme stillerinden düşük çıkmıştır. Anneleri üniversite
mezunu olan çocukların işitsel öğrenme stilinin, anneleri ilkokul mezunu ya da
okuma-yazma bilmeyen çocukların işitsel öğrenme stiline göre daha yüksek olduğu
görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2020 |
Submission Date | October 14, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 3 |