Araştırmanın
amacı, okul öncesi öğretmenliği bölümü 4. Sınıf öğrencilerinin öğretmenlik
uygulaması dersi kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı 2013 Okul Öncesi Eğitim
Programı’na uygun olarak hazırladıkları etkinlik planlarındaki aile katılım
boyutunun incelenmesidir. Temel nitel araştırma yönteminin kullanıldığı
araştırmada veriler 8 gönüllü öğretmen adayının görüşme verileri ve 42 öğretmen
adayının 668 etkinlik planları yoluyla toplanmıştır. Veriler tematik analiz ile çözümlenmiştir. Araştırma
sonucunda öğretmen adaylarının çoğunluğunun etkinlik planlarında aile katılımı
boyutuna yer vermedikleri belirlenmiştir. Bu adaylar, aile katılımına etkinlik
planlarında yer vermeme sebepleri olarak kendilerini aile katılımı etkinliği
planlama ve uygulama konusunda yetersiz hissetmeleri, okul yönetiminin aileler
ile öğretmen adaylarının birebir iletişim kurmasını istememeleri ve öğretim üyesinin
aile katılımı çalışması yapmasını istememeleri olarak belirtmişlerdir. Etkinlik
planlarında en çok okulda hedeflenen kazanımların pekiştirilmesine yönelik
etkinlik önerisinin planlandığı ve aile katılımına en çok bütünleştirilmiş
etkinliklerde yer verildiği görülmüştür. Öğretmen adayları öğretmenlik
uygulaması süresinin, etkinliği uygulama ve takibini yapma açısından yetersiz
olduğunu belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 17, 2020 |
Submission Date | November 8, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 4 |