Bu araştırmanın amacı, pandemi nedeniyle uygulanan acil uzaktan eğitim sürecinde ortaokul
öğretmenlerinin okul toplumunun üyeleri (öğrenciler, veliler, diğer öğretmenler, okul yöneticileri) ile
yaşadıkları insan ilişkileri sorunlarını, bu sorunların nedenlerini ve çözüm önerilerini incelemektir.
Nitel araştırma yaklaşımıyla desenlenen araştırmada olgubilim yöntemi kullanılmıştır. Katılımcılar,
maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile belirlenmiş farklı dallardaki 35 ortaokul öğretmeninden
oluşmaktadır. Görüşme formu kullanılarak elde edilen veriler, içerik analizi tekniği ile
çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, katılımcıların okul toplumu üyeleri ile acil uzaktan eğitim
sürecinde insan ilişkileri sorunları yaşadıkları görülmüştür. Bu süreçte katılımcılar, çoğunlukla
öğrencileri ve velileri ile sorunlar yaşamıştır. Diğer öğretmenler ve okul yöneticileri ile yaşadıkları
sorunlar ise daha azdır. Katılımcıların öğrencileriyle yaşadıkları sorunlar, derslerde öğrencilerle etkili
iletişim kurulamaması, gerginlik yaşanması ve etkileşimin genel olarak azalmasıdır. Veli ile öğretmen
arasındaki iletişimin kopuk olması ve çatışma, katılımcıların velilerle yaşadıkları insan ilişkileri
sorunlarıdır. Katılımcılar, diğer öğretmenlerle derslerin planlanması ile ilgili sorunlar yaşarken; okul
yöneticileriyle karar alma süreçlerine katılamamaktan kaynaklanan sorunlar yaşamışlardır.
Katılımcılar, sorunların çoğunlukla öğrencilerin ve velilerin olumsuz tutum ve davranışlarından,
velilerin görevlerini yapmamasından, maddi yetersizliklerden, teknolojik engellerden ve acil uzaktan
eğitim sisteminin yapısından kaynaklandığını düşünmektedirler. Bu sorunların çözümü, büyük oranda
ulusal ve okul ölçeğinde yapılması gereken düzenlemelere bağlıdır. Mevcut araştırma sonuçlarına göre
sorunların çözümü için öğrencilerin ve öğretmenlerin derslere erişim olanakları geliştirilmeli, ölçme
ve değerlendirme ve eğitim programları üzerinde düzenlemeler yapılmalı, öğrencilere ve öğretmenlere
psikolojik destek sağlanmalı ve okul yönetim süreçleri iyileştirilmelidir.
Yok
Yok
The aim of this study is to examine the human relations problems of secondary school teachers
with the members of the school community (students, parents, other teachers, school administrators)
during the emergency distance education process applied due to the pandemic, the causes of these
problems and solution proposals. The phenomenological method is a qualitative research method that
is used in this study. The participants consisted of 35 secondary school teachers from different
branches determined by the maximum diversity sampling method. The data obtained by using the
interview form were analyzed by content analysis technique. As a result of the research, it was seen
that the participants had human relations problems with the member of the school community during
the emergency distance education process. In this process, the participants mostly had problems with
their students and parents. The problems that they faced with other teachers and school administrators
were less significant. The problems experienced by the participants with their students are the inability
to communicate effectively with the students in the lessons, the tension and the general engagement.
The lack of communication between the parents and the teacher and the conflict are the human
relations problems that the participants experienced with the parents. While the participants had
problems with the planning of the lessons with other teachers; they also had problems with school
administrators due to not being able to participate in decision-making process. The participants think
that the problems are mostly caused by the negative attitudes and behaviours of the students and
parents, the parents’ failure to fulfil their duties, financial inadequacies, technological obstacles and
the structure of the emergency distance education system. The solutions of these problems largely
depend on the regulations that need to be administered at the national and school scale. According to
the findings of the present study, students and teachers’ access to courses should be improved,
adjustments should be made on measurement and evaluation and education programs, psychological
support should be provided to students and teachers and school management processes should be
improved.
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | December 29, 2022 |
Submission Date | March 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 3 |