Bugün, ulusal eğitim sistemimizin Ordubad bölgesindeki gelişiminin araştırılması, tarihî ve sosyo- kültürel kaynaklarımızın araştırılmasında çok önemli bir faktör olarak özel öneme sahiptir. Ordubad’da okul ve pedagojik düşüncenin gelişim aşamalarını, özelliklerini araştırıp ortaya çıkarmak, tüm ülke eğitimindeki yerini ve konumunu belirlemek birçok açıdan önem kazanmıştır. Öncelikle, Ordubad İlköğretim Okulu’ndaki eğitim tarihinin gelişim sürecini ve bu sürece etki eden faktörleri, eğitim alanına sunduğu katkıları açığa çıkarmak günümüzün pedagojik düşünce tarihi için öncelikli meselelerdendir. Ordubad’da eğitim ve öğretim tecrübesi tarihî özelliklere sahiptir. Bu bölgedeki okullar ve yapılan eğitim Azerbaycan’daki eğitim tarihinin bir parçası konumundadır. Burada yapılan eğitim ve öğrenci yetiştirme tecrübesi ilk adımdan başlayarak bölgede yaşayan Azerbaycan Türklerinin, ulusal ve kültürel özelliklerine göre şekillenmiştir. Ordubad İlkokulu XX. yüzyılın başlarında Azerbaycan'da açılan ilk Rus devlet okullarından biridir. Bu okulun Azerbaycan'ın sosyo-kültürel merkezlerinden biri olarak ortaya çıkması ve gelişimi, bölgede yürütülen eğitimde öncü fikirlerin yayılmasında önemli rol oynamıştır. Ordubad İlkokulu şehrin sosyo-kültürel hayatının yeniliklere açık, çağdaş bir içerikle zenginleşmesine ve gelişimine, bölgede bu tip yeni okulların açılmasına olumlu katkılar sağlamıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 63 |