Research Article
BibTex RIS Cite

Nematerialnoye Kulturnoye Naslediye Kak Sredstvo Vospitaniya Molodöji: İz Opıta Rabotı

Year 2016, Volume: 4 Issue: 1, 85 - 90, 23.03.2016

Abstract

Gençleri Eğitme Aracı Olarak Somut Olmayan Kültürel Miras: İş Deneyimlerinden

Year 2016, Volume: 4 Issue: 1, 85 - 90, 23.03.2016

Abstract

Bu çalışma somut olmayan kültürel mirasın değişik kullanım varyantları ve öğrenilmesi, ekolojik profil ve tabiatı koruma, yurt bilgisi, gençlik kamplarında işlere gençlerin dahil edilmesi amacına adanmıştır. Somut olmayan kültürel miras, gelenekleri, formları, tasavvurları, ifadeleri, bilgileri, görgü ve yatkınlıkları ifade etmektedir, aynı zamanda da onlarla bağlantılı olan araç-gereçleri, nesneleri, mekânları, muhtelif faktörleri, değişik grup ve toplum kesimleriyle kültürel yaygınlaşmayı, bazı hallerde farklı şahıslarla taşınan onların kültürel miras parçasını kapsamaktadır. Son zamanlarda ilk sırada yeni tip müze eserlerinin görüldüğü müzecilik daha fazla ilgi görmektedir. Müzecilik ve pedagojik eğitimin önemli olduğu kadar somut olmayan kültürel mirasın öğretilmesi ve tecrübe edilmesi de bizim için en az o kadar önemlidir. Somut olmayan kültürel mirasa olan ilgi “aşağı” doğrudur. Maalesef, kendiliğinden (spontane) hareketin yetersizliğinin temeli, zayıf metodoloji ve eksik bilimsel alt yapıdır. Böyle bir temelin kaynaklarından biri müzeler ve müze tipi kuruluşlar olabilir (olmaktadır). Moskova bölgesi Balaşinsk altı bölgesinin çocuk ve yeniyetmeleri için (1995’ten beri) 11 tane yaz kampı saha çalışması.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Translations
Authors

Atilla Bağcı

Publication Date March 23, 2016
Submission Date February 29, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Bağcı, A. (2016). Gençleri Eğitme Aracı Olarak Somut Olmayan Kültürel Miras: İş Deneyimlerinden. Çankırı Karatekin Üniversitesi Karatekin Edebiyat Fakültesi Dergisi, 4(1), 85-90.