Öğretmenlik mesleğinde ders planlarının
hazırlanması ve uygulanması vazgeçilmez bir zorunluluktur. Bu konuda Türkçe ve
yabancı dillerdeki yayınlarda öneriler bulunmaktadır. Öğretmen dersi
hazırlarken ya var olan bir modeli kullanır ya da zamanla kendi modelini
geliştirir. Bu bağlamda ikinci yol tercih edildi. Anılan model üzerinde 1974
yılından beri çalışılmaktadır. Tanıştığım gruplar çalışmalarıma katkıda bulundular.
Son üç yıldan beri TÜBİTAK’ın bir projesi bağlamında ders planı hazırlama ile ilgili
bir model üzerinde çalışıyorum. Bu çalışmaların amacı, tolerans eğitimi
alanındaki eksikleri gidermek ve öğretmenlere kullanabilecekleri
materyalleri sunmaktır. Bu makalede,
ders planı hazırlamanın uygulama kısmı için "Farklı Kültürlere Karşı
Hoşgörü" konusu seçildi, çünkü konu, özellikle göç nedeniyle birçok ülkeyi
ilgilendirmektedir. Göç konusunun öncelikle eğitim kurumlarında ele alınması,
göçmenlerin uyumu için büyük önem taşımaktadır. Türkiye’de Suriye, Irak,
Afganistan ve Afrika'dan 4 milyondan fazla mültecinin yaşadığı tahmin
edilmektedir. Mülteciler, dil, kültür, istihdam, toplumsal uyum ve önyargı
alanlarda bazı sorunlar yaşamaktadırlar. Bu sorunları en aza indirgemek için
eğitim alanında çeşitli önlemler alınmaktadır. Öğretmenlerin yetiştirilmesi ve
hizmet içi eğitimi önemli önlemlerdendir. Öğretmen yetiştirme ve hizmet içi
eğitime katkıda bulunmak için bu ders planı hazırlama modeli geliştirildi.
Hazırlık çalışmalarına 250'den fazla öğretmen adayı katıldı. Model, en son 2017/2018 eğitim ve öğretim
döneminde çeşitli konferanslarda Türkçe, Almanca ve İngilizce dillerinde sunuldu.
Modelin diğer dillerde de başarıyla uygulanabileceği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2018 |
Submission Date | February 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 2 |