Research Article
BibTex RIS Cite

Küresel Rekabetin Anahtarı: Uluslararası Pazarlama Karması ve İletişimi

Year 2024, Volume: 2 Issue: 1, 139 - 152, 12.06.2024

Abstract

Uluslararası Pazarlama Karması, ürün, fiyat, tutundurma ve dağıtım unsurlarından oluşmaktadır ve uluslararası pazarlarda iş yaparken dikkatlice planlanmalıdır. Bu çalışmada günümüz rekabetçi iş dünyasında başarının kritik unsurlarından biri olan uluslararası pazarlama karması ve iletişimi ele alınmaktadır. Uluslararası pazarlarda faaliyet gösteren firmaların, farklı kültürlere, dillere ve alışkanlıklara sahip tüketicilere etkili bir şekilde ulaşabilmeleri için pazarlama karması unsurlarının iletişimini doğru bir şekilde belirlemeleri gerekmektedir. Ürün, müşteri ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanmış ve sürekli olarak geliştirilmesi gereken bir değerdir. Ürünün konumlandırması, ürünün hedef pazarın ihtiyaçlarını karşılamak üzere belirlenen stratejik bir yaklaşımdır. Fiyatlandırma stratejileri, hedef pazarın ekonomik koşullarına ve tüketici alışkanlıklarına uygun olarak belirlenmelidir ve iletişim stratejileriyle desteklenmelidir. Tutundurma faaliyetleri, ürünün hedef kitleye doğru şekilde tanıtılmasını sağlar ve iletişim stratejilerinin önemli bir parçasıdır. Reklam, halkla ilişkiler, satış promosyonları ve dijital pazarlama gibi çeşitli iletişim araçları kullanılarak hedef kitleye etkili bir şekilde ulaşılabilmektedir. Dağıtım kanalları, ürünlerin hızlı ve etkili bir şekilde tüketiciye ulaştırılmasını sağlar ve iletişim stratejilerinin bir uzantısıdır. Bu unsurların doğru bir şekilde yönetilmesi, işletmelerin uluslararası pazarlarda rekabet avantajı elde etmelerine yardımcı olabilir.

References

  • 1. Kitaplar
  • Akat, Ömer. Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi. Bursa: Ekin Yayınevi, 2012.
  • Armstrong, Gary - Kotler, Philip. Marketing: An Introduction. New Jersey: Pearson Education Inc., 2012.
  • Arpacı, Tamer. “Küresel Pazarlarda Fiyatlama Süreci”. Stratejik Küresel Pazarlama Kitabı İçinde. ed. Timur Nejdet - Alparslan Özmen. 508-525. Ankara: Eflatun Yayınevi, 2009.
  • Çakır Yıldız, Nuran. Makro İktisat. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Yayınları, 2017.
  • Çelik, Candan. Reklamcılıkta Kültürün Etkileri. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, 2005.
  • Ecer, Ferhat H. - Canıtez, Murat. Uluslararası Pazarlama. Ankara: Gazi Kitabevi, 2005.
  • Gürgen, Ender - Şahin, Ayşe. “Küresel Pazarlarda Dağıtım Stratejileri ve Küresel Lojistik”. Stratejik Küresel Pazarlama. ed. Timur Nejdet - Alparslan Özmen. 528- 566. Ankara: Eflatun Yayınevi, 2009.
  • Karafakıoğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2019.
  • Kotler, Philip. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation, and Control. Upper Saddle River: Prentice Hall, 1994.
  • Onkvisit, Sak - Shaw, John. International Marketing: Strategy and Theory. London: Routledge, 2008.
  • Torlak, Ömer. “Pazarlama karması ve Pazarlama Kararları”. Pazarlama İlkeleri Kitabı. 98-125. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2013.
  • Ulaş, Dilber. Küreselleşme Sürecinde Dışa Açılma Stratejileri.Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2009.
  • 2. Makale
  • Bayraktar, Recep. “Uluslararası Reklam Stratejileri Üzerine Bir Değerlendirme”. Türkiye Medya Akademisi Dergisi, 3/5 (2023), 258-275.
  • Kayapınar, Pınar Y. “Uluslararası Pazarlamada Pazarlama Karması Stratejileri”. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (2017), 110-116.
  • Sağlam, Mehmet - Pirtini, Serdar. “Uluslararası Pazarlama Karması Stratejilerinin İhracat Performansı Üzerindeki Etkisi: Sektörler Arası Karşılaştırma”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18/35 (2019), 433-459.
  • 3. Tezler
  • Özay, Barış. Uluslararası Pazarlama ve Markalaşmanın İhracattaki Önemi, Şişecam (Şişecam Cam Ev Eşyası- Paşabahçe) Örneği. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Marmara Üniversitesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, 2023
  • 4. İnternet Kaynakları
  • Amazon Web Services (AWS), “The Imperatives of Customer-Centric Innovation”. Erişim 10 Mayıs 2024.https://aws.amazon.com/tr/executive-insights/content/the-imperatives-of-customer-centric-innovation/
  • Apple.com, “Apple Watch’un Mağaza Deneyimlemesi ve Online Ön Siparişi Cuma Günü Başlıyor”. Erişim 10 Mayıs 2024. https://www.apple.com/tr/newsroom/2015/04/09Apple-Watch-In-Store-Preview-Online-Pre-Order-Begin-Friday/
  • Bigpara.hurriyet.com, “Vejateryen McDonald’s”. Erişim 09 Mayıs 2024. https://bigpara.hurriyet.com.tr/haberler/genel-haberler/vejetaryen-mcdonald-s_ID348219/
  • Creative Review, “02: Nike (1987)- Just Do It”. Erişim 10 Mayıs 2024. https://www.creativereview.co.uk/just-do-it-slogan/
  • Creative Review, “08: Apple (1997)- Think Different. Erişim 10 Mayıs 2024. https://www.creativereview.co.uk/apple-think-different-slogan/
  • Vsquared, “A Look Back At: Coca Cola’s Hilltop Commercial”. Erişim 10 Mayıs 2024. https://vsquared.com.mt/a-look-back-at-coca-colas-hilltop-commercial/

THE KEY TO GLOBAL COMPETITION: INTERNATIONAL MARKETING MIX AND COMMUNICATION

Year 2024, Volume: 2 Issue: 1, 139 - 152, 12.06.2024

Abstract

The international marketing mix consists of product, price, promotion and distribution and should be carefully planned when doing business in international markets. This study focuses on the international marketing mix and communication, which is one of the critical elements of success in today's competitive business world. In order to effectively reach consumers with different cultures, languages and habits, companies operating in international markets need to determine the communication of marketing mix elements correctly. A product is a value that is designed to meet customer needs and needs to be continuously developed. Product positioning is a strategic approach to position the product to meet the needs of the target market. Pricing strategies should be determined in accordance with the economic conditions and consumer habits of the target market and should be supported by communication strategies. Promotion activities ensure that the product is properly introduced to the target audience and are an important part of communication strategies. The target audience can be reached effectively by using various communication tools such as advertising, public relations, sales promotions and digital marketing. Distribution channels ensure that products are delivered to consumers quickly and effectively and are an extension of communication strategies. Proper management of these elements can help businesses gain competitive advantage in international markets.

References

  • 1. Kitaplar
  • Akat, Ömer. Uluslararası Pazarlama Karması ve Yönetimi. Bursa: Ekin Yayınevi, 2012.
  • Armstrong, Gary - Kotler, Philip. Marketing: An Introduction. New Jersey: Pearson Education Inc., 2012.
  • Arpacı, Tamer. “Küresel Pazarlarda Fiyatlama Süreci”. Stratejik Küresel Pazarlama Kitabı İçinde. ed. Timur Nejdet - Alparslan Özmen. 508-525. Ankara: Eflatun Yayınevi, 2009.
  • Çakır Yıldız, Nuran. Makro İktisat. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Yayınları, 2017.
  • Çelik, Candan. Reklamcılıkta Kültürün Etkileri. İstanbul: İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, 2005.
  • Ecer, Ferhat H. - Canıtez, Murat. Uluslararası Pazarlama. Ankara: Gazi Kitabevi, 2005.
  • Gürgen, Ender - Şahin, Ayşe. “Küresel Pazarlarda Dağıtım Stratejileri ve Küresel Lojistik”. Stratejik Küresel Pazarlama. ed. Timur Nejdet - Alparslan Özmen. 528- 566. Ankara: Eflatun Yayınevi, 2009.
  • Karafakıoğlu, Mehmet. Uluslararası Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2019.
  • Kotler, Philip. Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation, and Control. Upper Saddle River: Prentice Hall, 1994.
  • Onkvisit, Sak - Shaw, John. International Marketing: Strategy and Theory. London: Routledge, 2008.
  • Torlak, Ömer. “Pazarlama karması ve Pazarlama Kararları”. Pazarlama İlkeleri Kitabı. 98-125. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2013.
  • Ulaş, Dilber. Küreselleşme Sürecinde Dışa Açılma Stratejileri.Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 2009.
  • 2. Makale
  • Bayraktar, Recep. “Uluslararası Reklam Stratejileri Üzerine Bir Değerlendirme”. Türkiye Medya Akademisi Dergisi, 3/5 (2023), 258-275.
  • Kayapınar, Pınar Y. “Uluslararası Pazarlamada Pazarlama Karması Stratejileri”. Balkan ve Yakın Doğu Sosyal Bilimler Dergisi, 3 (2017), 110-116.
  • Sağlam, Mehmet - Pirtini, Serdar. “Uluslararası Pazarlama Karması Stratejilerinin İhracat Performansı Üzerindeki Etkisi: Sektörler Arası Karşılaştırma”. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18/35 (2019), 433-459.
  • 3. Tezler
  • Özay, Barış. Uluslararası Pazarlama ve Markalaşmanın İhracattaki Önemi, Şişecam (Şişecam Cam Ev Eşyası- Paşabahçe) Örneği. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü: Marmara Üniversitesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, 2023
  • 4. İnternet Kaynakları
  • Amazon Web Services (AWS), “The Imperatives of Customer-Centric Innovation”. Erişim 10 Mayıs 2024.https://aws.amazon.com/tr/executive-insights/content/the-imperatives-of-customer-centric-innovation/
  • Apple.com, “Apple Watch’un Mağaza Deneyimlemesi ve Online Ön Siparişi Cuma Günü Başlıyor”. Erişim 10 Mayıs 2024. https://www.apple.com/tr/newsroom/2015/04/09Apple-Watch-In-Store-Preview-Online-Pre-Order-Begin-Friday/
  • Bigpara.hurriyet.com, “Vejateryen McDonald’s”. Erişim 09 Mayıs 2024. https://bigpara.hurriyet.com.tr/haberler/genel-haberler/vejetaryen-mcdonald-s_ID348219/
  • Creative Review, “02: Nike (1987)- Just Do It”. Erişim 10 Mayıs 2024. https://www.creativereview.co.uk/just-do-it-slogan/
  • Creative Review, “08: Apple (1997)- Think Different. Erişim 10 Mayıs 2024. https://www.creativereview.co.uk/apple-think-different-slogan/
  • Vsquared, “A Look Back At: Coca Cola’s Hilltop Commercial”. Erişim 10 Mayıs 2024. https://vsquared.com.mt/a-look-back-at-coca-colas-hilltop-commercial/
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Cultural Studies (Other), Public Relations
Journal Section Research Articles
Authors

Cemal Gümüş 0000-0002-0283-1073

Early Pub Date June 5, 2024
Publication Date June 12, 2024
Submission Date April 1, 2024
Acceptance Date May 10, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 2 Issue: 1

Cite

ISNAD Gümüş, Cemal. “Küresel Rekabetin Anahtarı: Uluslararası Pazarlama Karması Ve İletişimi”. Karaelmas Sosyal Bilimler Dergisi 2/1 (June 2024), 139-152.

download