Amaç: Çalışma, ebelik öğrencilerinin kültürel duyarlılıklarını ve etkileyen değişkenleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, tanımlayıcı desende yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Şubat-Mayıs 2022 tarihleri arasında bir kamu üniversitesinin ebelik bölümünde 1,2 ve 3. sınıfında okuyan öğrenciler (N:232) oluşturma. Etik kurul ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanlığı’ndan izni alındıktan sonra örneklem seçimine gidilmemiş olup bütün öğrencilere ulaşılması hedeflenmiştir. Çalışma amacı öğrencilere açıklanmış ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul edenler ile çalışma yürütülmüştür (n:201). Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen Tanıtıcı Bilgi Formu ve Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği (KDÖ) kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20.22±2.02’dir. Öğrencilerin %10’u yabancı uyrukludur ve %70.7’si Marmara bölgesinde yaşamaktadır. Öğrencilerin Kültürlerarası Duyarlılık Ölçek puanları ile bazı değişkenlerin karşılaştırılması sonucunda; uyruk durumları, gelir durumları, öğrencilerin sosyal aktivitelere katılma durumları ile meslekte ilerleme ve uzmanlaşmayı düşünme durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar tespit edildi. TC vatandaşı olanlar, gelir durumu düşük olanlar, sosyal aktivitelere katılan ve meslekte ilerlemeyi düşünenler arasında kültürlerarası duyarlılık durumları daha yüksektir (p>0.05).
Sonuç: Araştırma bulgularında, öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık düzeylerinin orta seviyenin üzerinde olduğu ve en çok göç alan ve sağlık personeli göçü veren ülkelerden biri olduğumuz dikkate alındığında, bu konuda üniversitelerde verilebilecek eğitimlerin içerikleri alan uzmanlarınca tespit edilerek, öğrencileri küresel dünyanın şartlarına hazırlamayı amaçlayan kültürlerarası iletişim derslerinin yaygınlaştırılması için çeşitli çalışmalar yürütülebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing |
Journal Section | Araştırma Makele |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2023 |
Acceptance Date | November 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 3 |