Research Article
BibTex RIS Cite

Ebelik Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri

Year 2023, Volume: 9 Issue: 3, 162 - 172, 30.11.2023

Abstract

Amaç: Çalışma, ebelik öğrencilerinin kültürel duyarlılıklarını ve etkileyen değişkenleri belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma, tanımlayıcı desende yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Şubat-Mayıs 2022 tarihleri arasında bir kamu üniversitesinin ebelik bölümünde 1,2 ve 3. sınıfında okuyan öğrenciler (N:232) oluşturma. Etik kurul ve Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanlığı’ndan izni alındıktan sonra örneklem seçimine gidilmemiş olup bütün öğrencilere ulaşılması hedeflenmiştir. Çalışma amacı öğrencilere açıklanmış ve araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul edenler ile çalışma yürütülmüştür (n:201). Araştırma verilerinin toplanmasında araştırmacı tarafından geliştirilen Tanıtıcı Bilgi Formu ve Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği (KDÖ) kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan öğrencilerin yaş ortalaması 20.22±2.02’dir. Öğrencilerin %10’u yabancı uyrukludur ve %70.7’si Marmara bölgesinde yaşamaktadır. Öğrencilerin Kültürlerarası Duyarlılık Ölçek puanları ile bazı değişkenlerin karşılaştırılması sonucunda; uyruk durumları, gelir durumları, öğrencilerin sosyal aktivitelere katılma durumları ile meslekte ilerleme ve uzmanlaşmayı düşünme durumları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklar tespit edildi. TC vatandaşı olanlar, gelir durumu düşük olanlar, sosyal aktivitelere katılan ve meslekte ilerlemeyi düşünenler arasında kültürlerarası duyarlılık durumları daha yüksektir (p>0.05).
Sonuç: Araştırma bulgularında, öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık düzeylerinin orta seviyenin üzerinde olduğu ve en çok göç alan ve sağlık personeli göçü veren ülkelerden biri olduğumuz dikkate alındığında, bu konuda üniversitelerde verilebilecek eğitimlerin içerikleri alan uzmanlarınca tespit edilerek, öğrencileri küresel dünyanın şartlarına hazırlamayı amaçlayan kültürlerarası iletişim derslerinin yaygınlaştırılması için çeşitli çalışmalar yürütülebilir.

References

  • Abramitzky, R., Boustan, L. P., & Eriksson, K. (2016). Cultural assimilation during the age of mass migration. Working Paper No.22381. National Bureau of Economic Research.
  • Aghajari, P., Valizadeh, L., Zamanzadeh, V., Ghahramanian, A., & Foronda, C. (2019). Cultural sensitivity in paediatric nursing care: a concept analysis using the hybrid method. Scandinavian journal of caring sciences, 33(3), 609-620.
  • Chen, G.-M., & Starosta, W. J. (2000). The development and validation of the Intercultural Sensitivity Scale. Abaslı, K., & Polat, Ş. (2019). Öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık ve kültürel zekâya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 193-202 . Akın, E. (2016). Türkçe öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 11(3), 29-42 Aktas, Y., Uğur, G., & Orak, S. (2016). Hemşirelerin kültürlerarası hemşirelik bakımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Examination of nurses' views on intercultural nursing care). Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 8, 120-135.
  • Aktaş, D., Ertuğ, N., & Öztürk, E. (2015). Investigation into intercultural sensitivity among nursing students at a university in Turkey. The New Educational Review, 40, 48-57.
  • Altınkaya, O., & Amanak, K. (2020). Ebelik Öğrencilerinin Kültürel Duyarlılık İle Kültürel Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, 10(3), 378-383.
  • Arli, S. K., & Bakan, A. B. (2018). An investigation of the relationship between intercultural sensitivity and compassion in nurses. International Journal of Intercultural Relations, 63, 38-42. Aslan, S., Yılmaz, D., Kartal, M., Erdemir, F., & Güleç, H. Y. (2016). Determination of intercultural sensitivity of nursing students in Turkey. education, 3(4), 202-208.
  • Baksi, A., Sürücü, H. A., & Duman, M. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin kültürler arası duyarlılıkları ve ilişkili faktörlerin değerlendirilmesi. Jaren, 5(1), 31- 39.
  • Bekiroğlu, O., & Balcı, Ş. (2014). Kültürlerarası iletişim duyarlılığının izlerini aramak:“iletişim fakültesi öğrencileri örneğinde bir araştırma”. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 1(35), 429-459.
  • Berlin, A., Nilsson, G., & Törnkvist, L. (2010). Cultural competence among Swedish child health nurses after specific training: A randomized trial. Nursing & health sciences, 12(3), 381-391.
  • Beser, A., Tekkas Kerman, K., Ersin, F., & Arkan, G. (2021). The effects of ethnocentrism and some features on intercultural sensitivity in nursing students: A comparative descriptive study. Nurse Educ Pract, 56, 103180. doi:10.1016/j.nepr.2021.103180
  • Bulduk, S., Esra, U., & Dincer, Y. (2017). Kültürlerarası duyarlılık ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Bir sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu örneği. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(2), 73-77.
  • Bulduk, S., Tosun, H., & Ardıç, E. (2011). Türkçe Kültürler Arası Duyarlılık Ölçeğinin Hemşirelik Öğrencilerinde Ölçümsel Özellikleri. Turkiye Klinikleri J Med Ethics 19, 25-31.
  • Castelli, F. (2018). Drivers of migration: why do people move? Journal of travel medicine, 25(1), tay040. Cetişli Egelioğlu, N., Işık, G., Öztornacı Özgüven, B., Ardahan, E., Uran Özgürsoy, B. N., Top, E. D., & Avdal Ünsal, E. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin empati düzeylerine göre kültürlerarası duyarlılıkları. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(1), 27-33.
  • Cetişli, N. E., Gülşen, I., Öztornacı, B. Ö., Ardahan, E., Uran, B. N. Ö., Top, E. D., & Avdal, E. Ü. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin empati düzeylerine göre kültürlerarası duyarlılıkları. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(1), 27-33.
  • Chen, G.-M., & Starosta, W. J. (2000). The development and validation of the Intercultural Sensitivity Scale. Choi, J.-S., & Kim, J.-S. (2018). Effects of cultural education and cultural experiences on the cultural competence among undergraduate nursing students. Nurse education in practice, 29, 159-162.
  • Demir, S., & Üstün, E. (2017). Öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık ve etnik merkezcilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 182-204. Demirel, G., Nurdan, K., & Doğaner, A. (2020). Ebelik öğrencilerinin kültürlerarası yaklaşımlarının merhamet ve empati düzeylerine etkisi. OPUS International Journal of Society Researches, 15(21), 282-300.
  • Giavazzi, F., Petkov, I., & Schiantarelli, F. (2019). Culture: Persistence and evolution. Journal of Economic Growth, 24(2), 117-154.
  • Göl, İ., & Erkin, Ö. (2019). Association between cultural intelligence and cultural sensitivity in nursing students: A cross-sectional descriptive study. Collegian, 26(4), 485-491.
  • Gönenç, İ. M., Göktaş, M., Dursun, R. A., Çökelek, F., Ercan, N., & Şahin, D. (2018). Opinions and cultural sensitivities of midwives and nurses about providing health care to women seeking asylum. Journal of Human Sciences, 15(2), 683-696.
  • Karasu, F., Polat, F., & Okuyan, C. B. (2022). The determination of intercultural sensitivity and ethnocentrism levels among nurses and nursing students: A border of city, Turkey. Perspect Psychiatr Care, 58(1), 314-322. doi:10.1111/ppc.12788
  • Kahraman, N., & Sancar, O. (2017). Sağlik Çalişanlarinin Kültürel Duyarliliği (Cultural Sensitivity Of Health Employees. Www. Guvenplus. Com. Tr, 107.
  • Kartal, K. S., Ayyildiz, E., & Alp, S. (2019). Meslek seçimini etkileyen faktörler ile kariyer planlama/tercih kriterleri arasindaki ilişkinin incelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 3(5), 29-50.
  • Kaya, Y., Arslan, S., Erbaş, A., Yaşar, B. N., & Küçükkelepçe, G. E. (2021). The effect of ethnocentrism and moral sensitivity on intercultural sensitivity in nursing students, descriptive cross-sectional research study. Nurse Educ Today, 100, 104867. doi:10.1016/j.nedt.2021.104867
  • Kılıç Parlar, S., & Sevinç, S. (2018). The relationship between cultural sensitivity and assertiveness in nursing students from Turkey. Journal of Transcultural Nursing, 29(4), 379-386.
  • Kılıç, S. P., & Sevinç, S. (2018). The relationship between cultural sensitivity and assertiveness in nursing students from Turkey. Journal of Transcultural Nursing, 29(4), 379-386.
  • Kılıç, S. P., & Sevinç, S. (2018). The Relationship Between Cultural Sensitivity and Assertiveness in Nursing Students from Turkey. J Transcult Nurs, 29(4), 379-386. doi:10.1177/1043659617716518
  • Kürtüncü, M., Arslan, N., Çatalçam, S., Yapıcı, G., & Hırçın, G. (2018). Yataklı tedavi kurumlarında çalışan hemşirelerin kültürlerarası duyarlılıkları ile sosyo-demografik özellikleri ve empati düzeyleri arasındaki ilişkisi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 20(1), 44-56.
  • Ménage, D., Bailey, E., Lees, S., & Coad, J. (2017). A concept analysis of compassionate midwifery. Journal of advanced nursing, 73(3), 558-573.
  • Meydanlioglu, A., Arikan, F., & Gozum, S. (2015). Cultural sensitivity levels of university students receiving education in health disciplines. Advances in Health Sciences Education, 20(5), 1195-1204.
  • Nematollahi, M., Farokhzadian, J., Dehghan Nayeri, N., Darban, F., & Faramarzpour, M. (2022). Explaining the educational challenges in the path of cultural competence: The experiences of Iranian nursing students. J Prof Nurs, 42, 140-147. doi:10.1016/j.profnurs.2022.06.011
  • O'Brien, E. M., C, O. D., Murphy, J., B, O. B., & Markey, K. (2021). Intercultural readiness of nursing students: An integrative review of evidence examining cultural competence educational interventions. Nurse Educ Pract, 50, 102966. doi:10.1016/j.nepr.2021.102966
  • Özdemir, S., Çömezoğlu, E., & Sayıner, F. (2021). Ebelerin Kültürlerarası Duyarlılıklarının Vicdan Algılarına Etkisi. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-11.
  • Özdişci, A., & Tanriverdi, G. (2020). Hemşirelik Öğrencilerinde Çalıştay Yoluyla Kültürel Duyarlılığın Geliştirilmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 36(2), 97-107.
  • Roh, S.-Z. (2014). A study on the factors affecting the intercultural sensitivity of middle and high school students in Korea. Advanced Science and Technology Letters, 47, 266-269.
  • Roh, S. (2014). A study on the factors affecting the intercultural sensitivity of middle and high school students in Korea. Advanced Science and Technology Letters, 47, 266–269. In. Tanriverdi, G., Karabuğa, H. Y., Gürsoy, M. Y., Erdem, Ö., & Gülyenli, N. (2019). Farklı hasta profiline bakım veren iki hemşire grubunun kültürel duyarlılık ve farkındalıklarının karşılaştırılması. Halk Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 1(2), 26-37.
  • Toda, T., & Maru, M. (2018). Cultural sensitivity of Japanese nurses: Exploring clinical application of the Intercultural Sensitivity Scale. Open Journal of Nursing, 8(9), 640-655.
  • Valizadeh, L., Zamanzadeh, V., Ghahramanian, A., & Aghajari, P. (2017). The exploration of culturally sensitive nursing care in pediatric setting: A qualitative study. International journal of Pediatrics, 5(2), 4329-4341.
  • Yilmaz, M., Toksoy, S., Direk, Z. D., Bezirgan, S., & Boylu, M. (2017). Cultural sensitivity among clinical nurses: A descriptive study. Journal of Nursing Scholarship, 49(2), 153-161.
Year 2023, Volume: 9 Issue: 3, 162 - 172, 30.11.2023

Abstract

References

  • Abramitzky, R., Boustan, L. P., & Eriksson, K. (2016). Cultural assimilation during the age of mass migration. Working Paper No.22381. National Bureau of Economic Research.
  • Aghajari, P., Valizadeh, L., Zamanzadeh, V., Ghahramanian, A., & Foronda, C. (2019). Cultural sensitivity in paediatric nursing care: a concept analysis using the hybrid method. Scandinavian journal of caring sciences, 33(3), 609-620.
  • Chen, G.-M., & Starosta, W. J. (2000). The development and validation of the Intercultural Sensitivity Scale. Abaslı, K., & Polat, Ş. (2019). Öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık ve kültürel zekâya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1), 193-202 . Akın, E. (2016). Türkçe öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 11(3), 29-42 Aktas, Y., Uğur, G., & Orak, S. (2016). Hemşirelerin kültürlerarası hemşirelik bakımına ilişkin görüşlerinin incelenmesi (Examination of nurses' views on intercultural nursing care). Uluslararası Hakemli Hemşirelik Araştırmaları Dergisi, 8, 120-135.
  • Aktaş, D., Ertuğ, N., & Öztürk, E. (2015). Investigation into intercultural sensitivity among nursing students at a university in Turkey. The New Educational Review, 40, 48-57.
  • Altınkaya, O., & Amanak, K. (2020). Ebelik Öğrencilerinin Kültürel Duyarlılık İle Kültürel Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Lokman Hekim Tıp Tarihi ve Folklorik Tıp Dergisi, 10(3), 378-383.
  • Arli, S. K., & Bakan, A. B. (2018). An investigation of the relationship between intercultural sensitivity and compassion in nurses. International Journal of Intercultural Relations, 63, 38-42. Aslan, S., Yılmaz, D., Kartal, M., Erdemir, F., & Güleç, H. Y. (2016). Determination of intercultural sensitivity of nursing students in Turkey. education, 3(4), 202-208.
  • Baksi, A., Sürücü, H. A., & Duman, M. (2019). Hemşirelik öğrencilerinin kültürler arası duyarlılıkları ve ilişkili faktörlerin değerlendirilmesi. Jaren, 5(1), 31- 39.
  • Bekiroğlu, O., & Balcı, Ş. (2014). Kültürlerarası iletişim duyarlılığının izlerini aramak:“iletişim fakültesi öğrencileri örneğinde bir araştırma”. Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 1(35), 429-459.
  • Berlin, A., Nilsson, G., & Törnkvist, L. (2010). Cultural competence among Swedish child health nurses after specific training: A randomized trial. Nursing & health sciences, 12(3), 381-391.
  • Beser, A., Tekkas Kerman, K., Ersin, F., & Arkan, G. (2021). The effects of ethnocentrism and some features on intercultural sensitivity in nursing students: A comparative descriptive study. Nurse Educ Pract, 56, 103180. doi:10.1016/j.nepr.2021.103180
  • Bulduk, S., Esra, U., & Dincer, Y. (2017). Kültürlerarası duyarlılık ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Bir sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu örneği. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(2), 73-77.
  • Bulduk, S., Tosun, H., & Ardıç, E. (2011). Türkçe Kültürler Arası Duyarlılık Ölçeğinin Hemşirelik Öğrencilerinde Ölçümsel Özellikleri. Turkiye Klinikleri J Med Ethics 19, 25-31.
  • Castelli, F. (2018). Drivers of migration: why do people move? Journal of travel medicine, 25(1), tay040. Cetişli Egelioğlu, N., Işık, G., Öztornacı Özgüven, B., Ardahan, E., Uran Özgürsoy, B. N., Top, E. D., & Avdal Ünsal, E. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin empati düzeylerine göre kültürlerarası duyarlılıkları. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(1), 27-33.
  • Cetişli, N. E., Gülşen, I., Öztornacı, B. Ö., Ardahan, E., Uran, B. N. Ö., Top, E. D., & Avdal, E. Ü. (2016). Hemşirelik öğrencilerinin empati düzeylerine göre kültürlerarası duyarlılıkları. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 1(1), 27-33.
  • Chen, G.-M., & Starosta, W. J. (2000). The development and validation of the Intercultural Sensitivity Scale. Choi, J.-S., & Kim, J.-S. (2018). Effects of cultural education and cultural experiences on the cultural competence among undergraduate nursing students. Nurse education in practice, 29, 159-162.
  • Demir, S., & Üstün, E. (2017). Öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık ve etnik merkezcilik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 182-204. Demirel, G., Nurdan, K., & Doğaner, A. (2020). Ebelik öğrencilerinin kültürlerarası yaklaşımlarının merhamet ve empati düzeylerine etkisi. OPUS International Journal of Society Researches, 15(21), 282-300.
  • Giavazzi, F., Petkov, I., & Schiantarelli, F. (2019). Culture: Persistence and evolution. Journal of Economic Growth, 24(2), 117-154.
  • Göl, İ., & Erkin, Ö. (2019). Association between cultural intelligence and cultural sensitivity in nursing students: A cross-sectional descriptive study. Collegian, 26(4), 485-491.
  • Gönenç, İ. M., Göktaş, M., Dursun, R. A., Çökelek, F., Ercan, N., & Şahin, D. (2018). Opinions and cultural sensitivities of midwives and nurses about providing health care to women seeking asylum. Journal of Human Sciences, 15(2), 683-696.
  • Karasu, F., Polat, F., & Okuyan, C. B. (2022). The determination of intercultural sensitivity and ethnocentrism levels among nurses and nursing students: A border of city, Turkey. Perspect Psychiatr Care, 58(1), 314-322. doi:10.1111/ppc.12788
  • Kahraman, N., & Sancar, O. (2017). Sağlik Çalişanlarinin Kültürel Duyarliliği (Cultural Sensitivity Of Health Employees. Www. Guvenplus. Com. Tr, 107.
  • Kartal, K. S., Ayyildiz, E., & Alp, S. (2019). Meslek seçimini etkileyen faktörler ile kariyer planlama/tercih kriterleri arasindaki ilişkinin incelenmesi. İstanbul Ticaret Üniversitesi Girişimcilik Dergisi, 3(5), 29-50.
  • Kaya, Y., Arslan, S., Erbaş, A., Yaşar, B. N., & Küçükkelepçe, G. E. (2021). The effect of ethnocentrism and moral sensitivity on intercultural sensitivity in nursing students, descriptive cross-sectional research study. Nurse Educ Today, 100, 104867. doi:10.1016/j.nedt.2021.104867
  • Kılıç Parlar, S., & Sevinç, S. (2018). The relationship between cultural sensitivity and assertiveness in nursing students from Turkey. Journal of Transcultural Nursing, 29(4), 379-386.
  • Kılıç, S. P., & Sevinç, S. (2018). The relationship between cultural sensitivity and assertiveness in nursing students from Turkey. Journal of Transcultural Nursing, 29(4), 379-386.
  • Kılıç, S. P., & Sevinç, S. (2018). The Relationship Between Cultural Sensitivity and Assertiveness in Nursing Students from Turkey. J Transcult Nurs, 29(4), 379-386. doi:10.1177/1043659617716518
  • Kürtüncü, M., Arslan, N., Çatalçam, S., Yapıcı, G., & Hırçın, G. (2018). Yataklı tedavi kurumlarında çalışan hemşirelerin kültürlerarası duyarlılıkları ile sosyo-demografik özellikleri ve empati düzeyleri arasındaki ilişkisi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 20(1), 44-56.
  • Ménage, D., Bailey, E., Lees, S., & Coad, J. (2017). A concept analysis of compassionate midwifery. Journal of advanced nursing, 73(3), 558-573.
  • Meydanlioglu, A., Arikan, F., & Gozum, S. (2015). Cultural sensitivity levels of university students receiving education in health disciplines. Advances in Health Sciences Education, 20(5), 1195-1204.
  • Nematollahi, M., Farokhzadian, J., Dehghan Nayeri, N., Darban, F., & Faramarzpour, M. (2022). Explaining the educational challenges in the path of cultural competence: The experiences of Iranian nursing students. J Prof Nurs, 42, 140-147. doi:10.1016/j.profnurs.2022.06.011
  • O'Brien, E. M., C, O. D., Murphy, J., B, O. B., & Markey, K. (2021). Intercultural readiness of nursing students: An integrative review of evidence examining cultural competence educational interventions. Nurse Educ Pract, 50, 102966. doi:10.1016/j.nepr.2021.102966
  • Özdemir, S., Çömezoğlu, E., & Sayıner, F. (2021). Ebelerin Kültürlerarası Duyarlılıklarının Vicdan Algılarına Etkisi. Ebelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 4(1), 1-11.
  • Özdişci, A., & Tanriverdi, G. (2020). Hemşirelik Öğrencilerinde Çalıştay Yoluyla Kültürel Duyarlılığın Geliştirilmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 36(2), 97-107.
  • Roh, S.-Z. (2014). A study on the factors affecting the intercultural sensitivity of middle and high school students in Korea. Advanced Science and Technology Letters, 47, 266-269.
  • Roh, S. (2014). A study on the factors affecting the intercultural sensitivity of middle and high school students in Korea. Advanced Science and Technology Letters, 47, 266–269. In. Tanriverdi, G., Karabuğa, H. Y., Gürsoy, M. Y., Erdem, Ö., & Gülyenli, N. (2019). Farklı hasta profiline bakım veren iki hemşire grubunun kültürel duyarlılık ve farkındalıklarının karşılaştırılması. Halk Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 1(2), 26-37.
  • Toda, T., & Maru, M. (2018). Cultural sensitivity of Japanese nurses: Exploring clinical application of the Intercultural Sensitivity Scale. Open Journal of Nursing, 8(9), 640-655.
  • Valizadeh, L., Zamanzadeh, V., Ghahramanian, A., & Aghajari, P. (2017). The exploration of culturally sensitive nursing care in pediatric setting: A qualitative study. International journal of Pediatrics, 5(2), 4329-4341.
  • Yilmaz, M., Toksoy, S., Direk, Z. D., Bezirgan, S., & Boylu, M. (2017). Cultural sensitivity among clinical nurses: A descriptive study. Journal of Nursing Scholarship, 49(2), 153-161.
There are 38 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Nursing
Journal Section Araştırma Makele
Authors

Handan Özcan 0000-0002-7131-1856

Ayse Elkoca 0000-0002-3936-4122

Nursen Baykan 0000-0002-3544-5005

Publication Date November 30, 2023
Acceptance Date November 15, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 9 Issue: 3

Cite

APA Özcan, H., Elkoca, A., & Baykan, N. (2023). Ebelik Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, 9(3), 162-172.
AMA Özcan H, Elkoca A, Baykan N. Ebelik Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri. KASHED. November 2023;9(3):162-172.
Chicago Özcan, Handan, Ayse Elkoca, and Nursen Baykan. “Ebelik Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri”. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi 9, no. 3 (November 2023): 162-72.
EndNote Özcan H, Elkoca A, Baykan N (November 1, 2023) Ebelik Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi 9 3 162–172.
IEEE H. Özcan, A. Elkoca, and N. Baykan, “Ebelik Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri”, KASHED, vol. 9, no. 3, pp. 162–172, 2023.
ISNAD Özcan, Handan et al. “Ebelik Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri”. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi 9/3 (November 2023), 162-172.
JAMA Özcan H, Elkoca A, Baykan N. Ebelik Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri. KASHED. 2023;9:162–172.
MLA Özcan, Handan et al. “Ebelik Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri”. Kadın Sağlığı Hemşireliği Dergisi, vol. 9, no. 3, 2023, pp. 162-7.
Vancouver Özcan H, Elkoca A, Baykan N. Ebelik Öğrencilerinin Kültürlerarası Duyarlılık Düzeyleri. KASHED. 2023;9(3):162-7.