Ekonomik alanda değişen ve şekillenen dünya, dış ticarette ön planda olan ülkeleri önemli pozisyonlara taşıyacaktır. Dünya ticaret hacminden önemli pay elde edebilmek sektörel yapıların iyi bilinmesi ve değerlendirilmesi ile mümkündür. Bu çalışmada, Türk orman ürünleri sanayinin 1999-2005 yılları arasında ürün bazında dış ticaretteki gelişmeleri incelenmiştir. Ayrıca, Türkiye orman ürünleri dış ticaretinin genel dış ticaret içindeki yeri incelenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla; Dış Ticaret Müsteşarlığı kayıtları incelenerek sektöre ait değerler bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonucunda, tüm ürün grupları genelinde dış ticaret hacminin yıllar içerisinde arttığı belirlenmiş olup toplam ithalat içindeki payın %1,3’ den %2’ ye yükseldiği ve ihracat içindeki payın ise %3,1’ den %2,7’ ye gerilemiş olduğu belirlenmiştir. Mobilya ürün grubu haricinde tüm alanlarda dış ticaret açığının artış gösterdiği belirlenmiştir. Dış ticaret yapılan ülkelerin genelinde Almanya, İtalya ve Fransa’nın ön planda bulunduğu ve özellikle mobilya ve ağaç ürünleri alanında Çin’in son üç yıl içerisinde önemli bir ithalatçı konumuna geldiği belirlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 6 Issue: 2 |