Belirli bir mesleğe yönelik doğrudan eğitim-öğretim vermeyen Alman Dili ve Edebiyatı bölümü mezunları istihdam sorunu yaşamaktadır. Bu sebeple mezunların mesleki yönelimleri, mesleğe geçiş süreçleri, ders programı ile ilgili görüşleri ve önerileri öğrencilerin kariyer planlaması ve ders programlarının revize edilmesi bakımından önem arz etmektedir. Bu nedenle araştırmada tarama modeli esas alınarak anket oluşturulmuş ve mezunların mesleki yönelimleri, geçiş süreçleri, ders programı ile ilgili görüşleri ve kolay iş bulma adına önerileri sorulmuştur. Elde dilen bulgular yüzde-frekans ve yorum aracılığıyla değerlendirilmiştir.
Araştırma, mezunların hemen hemen üçte ikisinin öğretmenlik mesleğine yöneldiğini, üçte biri ise konuşma yetilerinin geliştiremediklerinden ve iş pozisyonunun kısıtlı olduğundan istihdam sorunu yaşadıklarını göstermiştir. Seçmeli derslerde bazı değişiklikler yapılması gerektiği önerilmiş ve istihdamını kolaylaştırabilecek hususlar tartışılarak tavsiyelerde bulunulmuştur.
Alman Dili ve Edebiyatı Mezunları Mezunların Mesleki Yönelimleri Mezunların mesleğe geçiş süreçleri
-
-
-
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | July 26, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 29 |