Toplumsal sorunlar, inançlar, günlük yaşam ve teknolojinin gelişim göstermesi gibi unsurlar sanatı etkilemektedir. Araştırma bağlamında ele alınan sanatçıların farklı dönemlerden olmaları, imge ve biçim ilişkisinin anlatımında belirleyici koşullar oluşturmaktadır. Rubens ve Goya’nın Satürn betimlemeleri, imgeyi mitolojik bir temada psikolojik derinlik ile ele almaktadır. Velázquez ve Eyck’in, ayna imgesi izleyiciyi resmin bir parçası haline getirmesi ile önemli olmaktadır. Velázquez’in Papa imgesinin biçimsel gerçekliği ile Bacon’ın Papa yorumlaması imgeyi modern bir dehşete dönüştürmüştür. Klein ve Saville ise kadın bedenini farklı yaklaşımlarla ele alırken figüratif temsillerde yaratıcılığın sınırlarını zorlayarak bedeni sorgulayan imgeyi kullanmaktadırlar. Bu nedenle makalenin ele aldığı problem, çeşitli dönemlerden sanat eserlerinin; imge ve biçim ilişkilerindeki benzerlik ve farklılıkları ortaya koymaktır. Böylece söylem, biçim ve imge üzerinden konunun kapsamına dahil olabilecek örneklere yer verilerek literatür taraması yapılmıştır. Sonuç olarak her dönemin birbirinden beslendiğine, imge ve biçim olmadan sanatın derinliğini ve anlamına ulaşmanın mümkün olmadığına karar verilmiştir
Elements such as social issues, beliefs, daily life, and technological advancements influence art. In the context of this research, the fact that the artists examined are from different periods establishes determining factors in the expression of the relationship between image and form. Rubens and Goya’s depictions of Saturn address the image within a mythological theme with psychological depth. Velázquez and Eyck’s use of the mirror image is significant for integrating the viewer as part of the painting. The formal reality of Velázquez’s image of the Pope and Bacon’s reinterpretation transform the image into a modern horror. Klein and Saville, on the other hand, employ the female body through different approaches, pushing the boundaries of creativity in figurative representations and utilizing the body as a questioning image. Therefore, the issue addressed by the article is to examine works of art from various periods in order to reveal the similarities and differences in their image and form relationships. A literature review has been conducted, covering examples that could fall within the scope of the discourse, form, and image. In conclusion, it has been determined that each period is nourished by others and that it is impossible to reach the depth and meaning of art without image and form.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts, Painting |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 13, 2024 |
Submission Date | May 10, 2024 |
Acceptance Date | December 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 34 |