Research Article
BibTex RIS Cite

SUZANNE DE VİLLENEUVE’IN GÜZEL ve ÇİRKİN MASALINDA GÜZELLİK, ÇİRKİNLİK ve ZENGİNLİKLE YOKSULLUĞUN GERÇEK ANLAMI ÜZERİNE

Year 2019, Issue: 43, 203 - 207, 25.09.2019
https://doi.org/10.17498/kdeniz.542773

Abstract

Güzel
ve çirkin bir çocuk klasiği olarak bilinen evrensel değerler üzerine derin
mesajlar veren bir eserdir. Eserin ana teması güzellikle çirkinlik ve
zenginlikle yoksulluk temalarının dikotomisi üzerinden kurulan olay örgüsü
çerçevesinde oluşturulmuştur. Güzel olan her şeyin görünüşle ölçülemeyeceği,
insana dair görünüşü aşan daha derin, yüce ve büyük değerleri içeren
güzelliklerin varlığı eser içinde yer verilen temel mesajlardan biridir.
Zenginliğin ise bilinen anlamının ötesinde bazı değerleri içeren manevi boyutu
yine eser içinde karakterlerin tutumları ve birbirilerine karşı etkileri
üzerinden ortaya konulan temel mesajlardır. İnsanın temel zenginliğinin
içindeki maneviyatla ve hayata geçirdiği temel değerlerle tanımlanabileceğinin
altı çizilir. Bu anlayış üzerinden gerçek güzellik ve çirkinliğin tanımı da
ortaya konulur. Bu tema eserin iki karakterinin birbiri üzerindeki dönüştürücü
etkisiyle tartışılır. Eserin temel ana mesajı da bu bağlamda verilir. Güzelliğe
bağlı değerler ve gerçek zenginlik insanın içindeki maneviyatın yükselişiyle
ortaya çıkabilir. Bunun dışındaki güzellik ve zenginlik arayışının kendisi
sahte, geçici ve boş bir gerçeklik arayışıdır. Yoksulluğun asıl tanımının bu
boş ve sahte değerlerle sürdürülen yaşamı tamamlamak olduğu, dolayısıyla gerçek
insani değerlerle yaşamaya yönelmiş kişinin gerçek zenginliğe ve güzelliğe
sahip kişi olduğunun vurgusu yapılır. Bu vurgu canavara dönüşen kötü kalpli
prensin gerçek sevgiyi görebilmesi için lanetlenmesi ve içindeki insanı
bulduktan sonra eski varlığına dönüşebilmesi ile simgesel olarak bir dönüşüm
üzerinden serimlenmiştir. 

References

  • Cevizci, A, “Baumgarten Alexander”. Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, 2005, İstanbulCevizci, A, “Estetik”. Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, 2005, İstanbulCevizci, A, “Ethos”, Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, 2010, İstanbulCevizci, A, “Çirkinlik”, Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, 2010, İstanbulCevizci, A, “Güzellik”, Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, 2010, İstanbulBEAUMONT, M, Güzel ve Çirkin, Çeviri: Burcu Özbek, Arkadaş Çocuk Yayınları, 2017, AnkaraYararlanılan Görseller: Film:Güzel ve Çirkin, 2017 yapım, ABD, Yönetmen: Bill Candon
Year 2019, Issue: 43, 203 - 207, 25.09.2019
https://doi.org/10.17498/kdeniz.542773

Abstract

References

  • Cevizci, A, “Baumgarten Alexander”. Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, 2005, İstanbulCevizci, A, “Estetik”. Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, 2005, İstanbulCevizci, A, “Ethos”, Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, 2010, İstanbulCevizci, A, “Çirkinlik”, Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, 2010, İstanbulCevizci, A, “Güzellik”, Felsefe Sözlüğü, Paradigma Yayınları, 2010, İstanbulBEAUMONT, M, Güzel ve Çirkin, Çeviri: Burcu Özbek, Arkadaş Çocuk Yayınları, 2017, AnkaraYararlanılan Görseller: Film:Güzel ve Çirkin, 2017 yapım, ABD, Yönetmen: Bill Candon
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sevra Fırıncıoğulları 0000-0003-1052-6092

Publication Date September 25, 2019
Submission Date March 21, 2019
Published in Issue Year 2019 Issue: 43

Cite

APA Fırıncıoğulları, S. (2019). SUZANNE DE VİLLENEUVE’IN GÜZEL ve ÇİRKİN MASALINDA GÜZELLİK, ÇİRKİNLİK ve ZENGİNLİKLE YOKSULLUĞUN GERÇEK ANLAMI ÜZERİNE. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi(43), 203-207. https://doi.org/10.17498/kdeniz.542773