Eğitim yoluyla öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerileri geliştirilmeye çalışılmaktadır. Eğitimin duyuşsal yönü de son yıllarda daha sık ele alınmaktadır. Öğrencilerin karakterlerini eğitmeye yönelik olan bu çalışmalar doğrultusunda yükseköğretim düzeyinden çok, ilk ve ortaöğretim düzeyinde programlı etkinlikler düzenlenmektedir. Yükseköğretim düzeyinde de öğrencilerin duyuşsal gelişimini destekleyici uygulama çabalarıyla bilimsel araştırmalara yer verilmeye başlandığı görülmektedir. Bu araştırmanın genel amacı, Türkiye’de yükseköğretim kurumlarında yetiştirilmekte olan öğrencilerin duyuşsal gelişimine Türk Dili dersinin katkısının ne olduğunu öğrenmeye çalışmaktır. Bu kapsamda Uludağ Üniversitesinde yapılan uygulamalar ve sonuçları ele alınmıştır. Araştırma kapsamında Türk Dili dersinde bir konu hakkında araştırma yapma, sunum yapma, ortak projelere katılma vb. yollarla ve örtük program yoluyla öğrencilerin duyuşsal gelişimine olumlu katkı sağlandığı tespit edilmiştir
Through education, students' cognitive, affective and psychomotor skills are tried to develop. Affective aspect of education is discussed more frequently in recent years. These studies and events related to train students' character are more in primary and secondary level than higher education. Implementation efforts and scientific researches about affective development of the students at the higher education started. The overall objective of this research, is that to learn what the contribution of Turkish language courses is on affective development of students who are grown in higher education institutions in Turkey. In this context, practices and results at the University of Uludağ are discussed. Surveyed in Turkish language courses, etc. to and ways through the students have been It is found that Turkish language courses contribute positively to the affective development of the students by doing research on a topic in, presentations, participating in joint projects etc, and through implicit program
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 1 |