Bu çalışmada ortaöğretim öğrencileri için Türk Dili ve Edebiyatı dersine yönelik tutum ölçeği geliştirmek amaçlanmıştır. Deneme formu beşli likert tipi maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin pilot çalışması 2017-2018 öğretim yılı güz döneminde 171 ortaöğretim öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Ölçeğin yapı geçerliliğini ortaya koyabilmek amacıyla açımlayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda ölçeğin maddeden oluşan tek faktörlü bir yapıya sahip olduğu görülmüştür. Bu faktörde yer alan maddelerin faktör yükleri0,61 ile 0,85 arasında değişmektedir. Öz değeri8,87 olan bu faktör toplam varyansın %63,40'ını açıklamaktadır. Ölçek maddelerinin Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı 0,96 olarak bulunmuştur.
It was aimed to develop an attitude scale towards Turkish Language and Literature course for high school students in this study. Trial form consisted of 28 items with 5-point Likert-type written by researchers. Pilot study of scale was conducted on 171 high school students in 2017-18 academic year. Explanatory factor analysis was applied to explore construct validity of scale. Final form of scale was 14 items with one dimension. The factor loadings of these items in scale varied between 0,61 and 0,85. Eigen-value of this factor was 8,87 and it explained % 63,40 of total variance. Cronbach alpha α internal consistency of items was 0,96.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education, Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | May 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 6 Issue: 1 |