Bu araştırma ile, okul öncesi öğretmenlerinin salgın döneminde uzaktan eğitim uygulamasına ilişkin karşılaşmış oldukları sorunların çeşitli değişkenlere(cinsiyet, sınıf mevcudu, mesleki kıdem, görev yapılan okulun yerleşim yeri ve uzaktan eğitim ile ilgili hizmet içi eğitim alma durumu) göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evren ve örneklemini 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Zonguldak İlinde MEB’e bağlı anasınıflarında görev yapan 255 okul öncesi öğretmeninden 123 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Örneklem seçilirken elverişli (uygun) örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri “Kişisel Bilgiler Formu” ile “Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaştıkları Sorunları Belirlemeye İlişkin Ölçek” ile toplanmıştır. Araştırmada öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunların belirlenmesi için frekans (f), yüzde (%), aritmetik ortalama (x̄) ve standart sapma (SS) değerlerine yer verilmiştir. Kolmogrow- Smirnov testi ile çarpıklık ve basıklık katsayılarının puan değerlerine bakıldığı zaman, normal dağılım sergilemediği belirlenmiş olup Mann-Whitney U Testi ile Kruskal Wallis Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin karşılaştıkları genel sorunların yüksek düzeyde olduğu, sorunların alt boyutlarından sadece “Faktör 2: Uzaktan Eğitimde İçerik Hazırlama ve Aktarma ile İlgili Sorunlar” boyutundan aldıkları puanların orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Karşılaşılan genel sorunların, öğretmenlerin, cinsiyeti, sınıf mevcudu, mesleki kıdem ve uzaktan eğitim ile ilgili hizmet içi eğitim alma durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık oluşturmadığı ancak öğretmenlerin görev yaptıkları okulun yerleşim yerine göre anlamlı farklılık oluşturduğu belirlenmiştir.
With this research, it was aimed to examine the problems that preschool teachers faced regarding the distance education application during the epidemic period according to various variables (gender, class size, professional seniority, location of the school where they work and in-service training related to distance education). The universe and sample of the research consisted of 123 preschool teachers out of 255 preschool teachers working in kindergartens affiliated to the Ministry of National Education in Zonguldak in the 2020-2021 academic year. The convenient (appropriate) sampling method was used when selecting the sample. The data of the study were collected with the "Personal Information Form" and the "Scale for Identifying the Problems that Teachers Encounter in the Distance Education Process". Frequency (f), percentage (%), arithmetic mean (x̄) and standard deviation (SD) values were included in the study to determine the problems faced by teachers. When the score values of the skewness and kurtosis coefficients were examined with the Kolmogrow-Smirnov test, it was determined that it did not show a normal distribution, and the Mann-Whitney U Test and the Kruskal Wallis Test were used. As a result of the research, it was determined that the general problems faced by the teachers were at a high level, and the scores they received from the sub-dimensions of the problems only in the "Factor 2: Problems Related to Content Preparation and Transferring in Distance Education" dimension were moderate. It was determined that the general problems encountered did not make a significant difference according to the variables of teachers' gender, class size, professional seniority and in-service training related to distance education, but there was a significant difference according to the location of the school where the teachers worked.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Submission Date | April 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 1 |