BibTex RIS Cite

MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI KORO-1 DERSİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖLÇÜ TÜRLERİNE İLİŞKİN GİRİŞ DÜZEYLERİ

Year 2017, Volume: 18 Issue: 2, 581 - 596, 01.05.2017

Abstract

Bu çalışmada koro-1 dersini alan öğrencilerin ölçü türlerine ilişkin giriş/hazırbulunuşluk düzeyleri tespit edilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını Müzik Öğretmenliği programı birinci sınıfta öğrenim görmekte olan 29 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden biri olan “durum çalışması” deseni kullanılmıştır. Çalışmanın verileri açık 5 uçlu sorudan oluşan bir anket kullanılarak elde edilmiştir. Anketten elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniği ve betimsel yaklaşımlar kullanılmıştır. Öğrencilerin İki dörtlük, altı sekizlik zaman sayılarına yönelik açıklamaları “hatalı/yetersiz sözel ifadelendirme”, “doğru veya kısmen doğru sözel ifadelendirme”, “ifadelendirmede bulunmayanlar” biçiminde kategorize edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre Müzik Öğretmenliği Programı birinci sınıf öğrencilerinin ölçü sayılarına ilişkin eksik/düşük/yetersiz giriş davranışlarının olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin hem ölçü sayılarını açıklama hemde ölçü sayılarına ilişkin nota yazma giriş davranışlarının eksik/yetersiz olması, çoğunluğunun mezun olduğu güzel sanatlar liselerinden kaynaklanmaktdır. Güzel sanatlar liselerinde müzik öğretmeni yetersizliği, mevcut müzik öğretmenlerinin fiziki şartlar, donanım, müzikal araç-gereç ihtiyaçları gibi çeşitli sorunlarla uğraşmak zorunda kalmalarından dolayı öğrencier iyi bir öğretme-öğrenme deneyimi geçirememişlerdir. Öğrencilerin müzikal gelişim ve büyümelerinden sorumlu Güzel Sanatlar Liseleri müzik öğretmenleri ve Müzik Öğretmenliği Programı öğretim üyeleri öğrencilerin öğrenme sorunlarının çözümüne ilişkin daha fazla sorumluluk almalıdırlar.

References

  • Aksu, C. (2014). Güzel sanatlar liseleri müzik bölümüne başvuran öğrenci sayılarının incelenmesi karamsar bir tablo. İdil dergisi, 3(13), 87-100. DOI: 10.7816/idil-03-14- 07.
  • Atalay A. (2009). Müzik eğitiminde ölçü gruplamaları ve tanımlalamalarına yeni bir bakış, Bildiriler – 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Samsun: OMÜ
  • Baran, İ. (1985). Temel Müzik Kuralları. Ankara: Belgi Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. 3rd Edition. Los Angeles: Sage Publications, Inc.
  • Çevik, S. (1997). Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri. Ankara: Doruk Yayınevi.
  • Egüz, Saip (1981). Koro Eğitimi ve Yönetimi. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Gedikli, E. (2007). Müzik Eğitimi Genişletilmiş 2. Baskı. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Hattie, J. &Timperley, H. (2007). The Power of Feedback. Review of Educational Research, 77 (1), 81–112.
  • Kutluk, Ö. (2011). Solfej 1, Konya: İpek offset.
  • Küçüköncü, Y. (2007). Müzik Eğitimi ve Öğretimi. Ankara: İlke yayınevi.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative researchA guide to design and implementation (2nd ed.). San Francis-co, CA: Jossey-Bass.
  • Mory, E. H. (1992). The Use of Informational Feedback in Instruction for Future Research. ETR &D, 40 (3), 5–20.
  • Orhan, Ş. O. (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Çalgı Eğitiminde Motivasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 20, 130-136.
  • Özgür, Ü.& Aydoğan, S. (1999). Müziksel İşitme Okuma Birinci kitap, Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Özgül, İ. (2014). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Okulları İçin Müzik Eğitimi ve Öğretimi Kuramlar-Solfejler-Şarkılar-Yaklaşımlar (7.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Özgül, İ. (2013). Koro eğitiminde etkili motivasyon stratejilerine ilişkin öğrenci algıları, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya: Yayımlanmamış doktora tezi.
  • Karkın, K. (2004). Solfej Eğitimi 1. Ankara: Elit yayıncılık.
  • Shute, V. J. (2008). Focus on Formative Feedback. Review of Educational Research, 78 (1), 153–189.
  • Stamer, Rick A. (2009). Choral Student Perceptions of Effective Motivation Strategies, Update. Applications of Research in Music Education, 28 (1), 25–32.
  • Topalak, Ş. & Yazıcı, T. (2014). Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Bilgisayar ve eğitim araştırmaları dergisi, 2 (3), 114-135.
  • Tutt, D. (1993). First assigments (General Editor: Roy Bennett). London: Cambridge University Press.
  • Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (1994). İlköğretim kurumları müzik dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2006). İlköğretim müzik dersi öğretim program ve kılavuzu. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Sun, M. (2005). Solfej Eğitimi Kuramsal bilgiler ve dağarcık. Ankara: Sun yayınevi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri 8.Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Levels of Input Related to the Types of Measure for Students of the Music Teacher Program Chorus-1 Course

Year 2017, Volume: 18 Issue: 2, 581 - 596, 01.05.2017

Abstract

In this study, the level of input/readiness of the students who took the chorus-1 course was determined. The participants of the study consist of 29 students who are studying in the first grade of Music Teacher Program. In the study “case study”, one of the qualitative research designs, was used. The data for the study were obtained using a questionnaire consisting of 5 open-ended questions. In the analysis of the data obtained from the questionnaire, content analysis technique and descriptive approaches were used. Explanations of the students for the time signatures of two crotchets and six quavers are categorized as “incorrect/wrong/ insufficient verbal expression”, "correct or partially correct verbal expression" and ones who did not make any expressions. According to the findings, it was determined that the first grade students of the music teacher program had incomplete/low/inadequate input behaviors regarding the time signatures. The fact that students are both incapable of describing the time signatures and writing notes on the time signatures is inadequate due to the high school of fine arts from which a large majority of the students have graduated during pre-university. Due to insufficient music teachers in high schools of fine arts and the fact that existing music teachers have to deal with various problems such as equipment and physical conditions of educational settings, there could not be a good teaching-learning experience. The Music Teachers of Fine Arts High Schools and the Music Teacher Program instructors, who are responsible for the musical development and growth of the students, should take more responsibility for solving the learning problems of the students

References

  • Aksu, C. (2014). Güzel sanatlar liseleri müzik bölümüne başvuran öğrenci sayılarının incelenmesi karamsar bir tablo. İdil dergisi, 3(13), 87-100. DOI: 10.7816/idil-03-14- 07.
  • Atalay A. (2009). Müzik eğitiminde ölçü gruplamaları ve tanımlalamalarına yeni bir bakış, Bildiriler – 8. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Samsun: OMÜ
  • Baran, İ. (1985). Temel Müzik Kuralları. Ankara: Belgi Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2009). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. 3rd Edition. Los Angeles: Sage Publications, Inc.
  • Çevik, S. (1997). Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri. Ankara: Doruk Yayınevi.
  • Egüz, Saip (1981). Koro Eğitimi ve Yönetimi. Ankara: Ayyıldız Matbaası.
  • Gedikli, E. (2007). Müzik Eğitimi Genişletilmiş 2. Baskı. Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Hattie, J. &Timperley, H. (2007). The Power of Feedback. Review of Educational Research, 77 (1), 81–112.
  • Kutluk, Ö. (2011). Solfej 1, Konya: İpek offset.
  • Küçüköncü, Y. (2007). Müzik Eğitimi ve Öğretimi. Ankara: İlke yayınevi.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative researchA guide to design and implementation (2nd ed.). San Francis-co, CA: Jossey-Bass.
  • Mory, E. H. (1992). The Use of Informational Feedback in Instruction for Future Research. ETR &D, 40 (3), 5–20.
  • Orhan, Ş. O. (2006). Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Çalgı Eğitiminde Motivasyon. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 20, 130-136.
  • Özgür, Ü.& Aydoğan, S. (1999). Müziksel İşitme Okuma Birinci kitap, Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Özgül, İ. (2014). Eğitim Fakülteleri ve İlköğretim Okulları İçin Müzik Eğitimi ve Öğretimi Kuramlar-Solfejler-Şarkılar-Yaklaşımlar (7.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Özgül, İ. (2013). Koro eğitiminde etkili motivasyon stratejilerine ilişkin öğrenci algıları, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya: Yayımlanmamış doktora tezi.
  • Karkın, K. (2004). Solfej Eğitimi 1. Ankara: Elit yayıncılık.
  • Shute, V. J. (2008). Focus on Formative Feedback. Review of Educational Research, 78 (1), 153–189.
  • Stamer, Rick A. (2009). Choral Student Perceptions of Effective Motivation Strategies, Update. Applications of Research in Music Education, 28 (1), 25–32.
  • Topalak, Ş. & Yazıcı, T. (2014). Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Öğretiminde Karşılaşılan Sorunların Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Bilgisayar ve eğitim araştırmaları dergisi, 2 (3), 114-135.
  • Tutt, D. (1993). First assigments (General Editor: Roy Bennett). London: Cambridge University Press.
  • Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (1994). İlköğretim kurumları müzik dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2006). İlköğretim müzik dersi öğretim program ve kılavuzu. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Sun, M. (2005). Solfej Eğitimi Kuramsal bilgiler ve dağarcık. Ankara: Sun yayınevi.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri 8.Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İlhan Özgül This is me

Publication Date May 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 18 Issue: 2

Cite

APA Özgül, İ. (2017). MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ PROGRAMI KORO-1 DERSİ ÖĞRENCİLERİNİN ÖLÇÜ TÜRLERİNE İLİŞKİN GİRİŞ DÜZEYLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 581-596.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124