BibTex RIS Cite

Assessment of The Opinions of Pre-Service Social Studies Teachers on Graduate Education

Year 2017, Volume: 18 Issue: 2, 687 - 707, 01.05.2017

Abstract

The rapid developments in science and technology lead to significant changes in social life and at this point, education has a significant role in ensuring the adaptation of the individuals to this rapid developments. People with good educational background are necessary in educating highly-skilled individuals who can easily adapt to changes and developments. Thus, particularly, graduate education becomes more important and more widespread today. This study aims to evaluate the opinions of pre-service social studies teachers studying at faculty of education of different universities on graduate education. The study, which was carried out with 442 pre-service teachers studying at the faculty of education of Bartın, Bülent Ecevit and Siirt Universities, revealed that participants have a certain level of awareness regarding graduate education. In addition, the opinions were reportedby the participants that the process of graduate education would contribute to them in realizing themselves both professionally and individually. Furthermore, they also reported an opinion about the disadvantages of this process

References

  • Aslan, G. (2007). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne Kayıtlı Doktora Öğrencilerinin Lisansüstü Öğretime İlişkin Sorunları, Millî Eğitim, 174. 259- 268.
  • Baş, G. (2013). Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitimden Beklentileri: Nitel Bir Araştırma (Niğde İli Örneği). Yükseköğretim Dergisi, 3 (2). 67-68.
  • Başer, N., Narlı, S., Günhan, B. (2010). Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitim Almalarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı 1): Lisansüstü Eğitim. 132-134.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (6.baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Creswell, J. W. ve Plano, C.V.L. (2014). Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi, (Çev: Yüksel Dede ve Selçuk Beşir Demir), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dilci, T., Gürol, M. (2012). Öğretim Üyeleri Bakış Açısıyla Lisansüstü Eğitimin Yaşam Alanına Yansımaları (Eğitim Bilimleri Örneklemi), Kastamonu Eğitim Dergisi, 20 (3), 1073-1090.
  • Erkılıç, T.A. (2007). Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitim İstekliliklerini Etkileyen Etmenler, GAUJ. Soc. &Appl. Sci., 3(5), 46-72.
  • Gömleksiz, M. N., Yıldırım, F. (2013). Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Lisansüstü Eğitime İlişkin Görüşleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güven, İ., Tunç. B. (2007). Lisansüstü Öğretim Öğrencilerinin Akademik Sorunları (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği). Millî Eğitim, 173. 162- 170.
  • Hacıoğlu, F., Alkan, C. (1997). Öğretmenlik Uygulamaları Öğretim Teknolojisi. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Karakütük, K. (1989). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim, Sorunları ve Çözüm Önerileri, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt: 22, Sayı: 1, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını, s. 505-528.
  • Karakütük, K., Soydan T., Özen F. (2007).Lisansüstü Öğretim ve Araştırma Gündemlerinin Akademik Kültür Bağlamında Değerlendirilmesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği. “III Lisansüstü Sempozyumu Lisansüstü Sorunlar ve Çözüm Önerileri Bildiri Özetleri” (17–20 Ekim).Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Karakütük, K. Aydın, A. Abalı, G. ve Yıldırım, S. (2008). Lisansüstü Öğretimin Sorunları Konusunda Ankara’daki Üniversitelerin Lisansüstü Enstitü Yöneticilerinin Görüşleri. Eğitim ve Bilim Dergisi. Cilt: 33, Sayı: 147, Ankara. (TED) Yayını, s. 42-53.
  • Karaman, S., Bakırcı, F. (2010). “Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Köksalan, B., İlter, İ., Görmez, E.(2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-Kültürel Özellikleri ve Lisansüstü Eğitim İsteklilikleri Üzerine Bir Çalışma (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ABD Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 3. 290-294.
  • YÖK/Dünya Bankası. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri: Öğretmenin Üniversitede Yetiştirilmesinin Değerlendirilmesi. (1982-2007).Ankara.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü, İstanbul: MEB. Yayınları.
  • Ören, F. Ş., Yılmaz, T., Güçlü, M. (2012).Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime Yönelik Görüşlerinin Analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1, (2). 193-200.
  • Özdemir, S. ve Yalın, H.İ. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şişman, M. (1999). Öğretmenliğe Giriş. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Turhan, M., Yaraş, Z. (2013). Lisansüstü Programların Öğretmen, Yönetici ve Denetmenlerin Mesleki Gelişimine Katkısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43). 206-209.
  • Yılmaz, R. (2008). Türkiye’de Lisansüstü Öğrenim için Öğrenci Seçimi: Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsünde Bir Uygulama. Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü Harekat Araştırması ABD, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ LİSANSÜSTÜ ÖĞRETİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2017, Volume: 18 Issue: 2, 687 - 707, 01.05.2017

Abstract

Bilimsel ve teknolojik anlamda yaşanan hızlı gelişmeler, sosyal yaşamda büyük değişimlere neden olmakta ve bireylerin bu sürece uyumunu gerçekleştirme noktasında eğitime büyük görev düşmektedir. Daha nitelikli, gelişim ve değişimlere çabuk ayak uydurabilen bireyler yetiştirmede akademik anlamda yüksek eğitim almış bireylere gereksinim duyulmaktadır. Özellikle bu anlamda günümüzde lisansüstü eğitim büyük önem kazanmakta ve giderek yaygınlaşmaktadır. Bu araştırmada, farklı üniversitelerin eğitim fakültelerinde öğrenim gören sosyal bilgiler öğretmen adaylarının lisansüstü öğretime ilişkin görüşlerine ilişkin bir değerlendirme yapılması amaçlanmıştır. Bartın, Bülent Ecevit ve Siirt üniversitelerinin eğitim fakültelerinde öğrenim gören toplam 442 sosyal bilgiler öğretmen adayı ile gerçekleştirilen bu araştırmada, katılımcıların lisansüstü öğretime ilişkin bir bilgi sahibi oldukları söylenebilir. Aynı zamanda bu sürecin kendileri açısından fayda sağlayacağı, bireysel ve mesleki anlamda kendilerini gerçekleştirmelerine yardımcı olacağı noktasında görüşler belirtilmiştir. Bunun yanında katılımcılar bu sürecin olumsuz tarafları hakkında da görüş bildirmişlerdir.

References

  • Aslan, G. (2007). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne Kayıtlı Doktora Öğrencilerinin Lisansüstü Öğretime İlişkin Sorunları, Millî Eğitim, 174. 259- 268.
  • Baş, G. (2013). Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitimden Beklentileri: Nitel Bir Araştırma (Niğde İli Örneği). Yükseköğretim Dergisi, 3 (2). 67-68.
  • Başer, N., Narlı, S., Günhan, B. (2010). Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitim Almalarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri. DEÜ Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (Özel Sayı 1): Lisansüstü Eğitim. 132-134.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (6.baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Creswell, J. W. ve Plano, C.V.L. (2014). Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi, (Çev: Yüksel Dede ve Selçuk Beşir Demir), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Dilci, T., Gürol, M. (2012). Öğretim Üyeleri Bakış Açısıyla Lisansüstü Eğitimin Yaşam Alanına Yansımaları (Eğitim Bilimleri Örneklemi), Kastamonu Eğitim Dergisi, 20 (3), 1073-1090.
  • Erkılıç, T.A. (2007). Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitim İstekliliklerini Etkileyen Etmenler, GAUJ. Soc. &Appl. Sci., 3(5), 46-72.
  • Gömleksiz, M. N., Yıldırım, F. (2013). Lisansüstü Eğitim Alan Öğrencilerin Lisansüstü Eğitime İlişkin Görüşleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Güven, İ., Tunç. B. (2007). Lisansüstü Öğretim Öğrencilerinin Akademik Sorunları (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği). Millî Eğitim, 173. 162- 170.
  • Hacıoğlu, F., Alkan, C. (1997). Öğretmenlik Uygulamaları Öğretim Teknolojisi. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Karakütük, K. (1989). Türkiye’de Lisansüstü Eğitim, Sorunları ve Çözüm Önerileri, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi. Cilt: 22, Sayı: 1, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını, s. 505-528.
  • Karakütük, K., Soydan T., Özen F. (2007).Lisansüstü Öğretim ve Araştırma Gündemlerinin Akademik Kültür Bağlamında Değerlendirilmesi: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Örneği. “III Lisansüstü Sempozyumu Lisansüstü Sorunlar ve Çözüm Önerileri Bildiri Özetleri” (17–20 Ekim).Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Karakütük, K. Aydın, A. Abalı, G. ve Yıldırım, S. (2008). Lisansüstü Öğretimin Sorunları Konusunda Ankara’daki Üniversitelerin Lisansüstü Enstitü Yöneticilerinin Görüşleri. Eğitim ve Bilim Dergisi. Cilt: 33, Sayı: 147, Ankara. (TED) Yayını, s. 42-53.
  • Karaman, S., Bakırcı, F. (2010). “Türkiye’de Lisansüstü Eğitim: Sorunlar ve Çözüm Önerileri”, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 94-114.
  • Köksalan, B., İlter, İ., Görmez, E.(2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-Kültürel Özellikleri ve Lisansüstü Eğitim İsteklilikleri Üzerine Bir Çalışma (Fırat, Erzincan ve İnönü Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği ABD Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 3. 290-294.
  • YÖK/Dünya Bankası. Öğretmen Yetiştirme ve Eğitim Fakülteleri: Öğretmenin Üniversitede Yetiştirilmesinin Değerlendirilmesi. (1982-2007).Ankara.
  • Öncül, R. (2000). Eğitim ve Eğitim Bilimleri Sözlüğü, İstanbul: MEB. Yayınları.
  • Ören, F. Ş., Yılmaz, T., Güçlü, M. (2012).Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime Yönelik Görüşlerinin Analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1, (2). 193-200.
  • Özdemir, S. ve Yalın, H.İ. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şişman, M. (1999). Öğretmenliğe Giriş. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Turhan, M., Yaraş, Z. (2013). Lisansüstü Programların Öğretmen, Yönetici ve Denetmenlerin Mesleki Gelişimine Katkısı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(43). 206-209.
  • Yılmaz, R. (2008). Türkiye’de Lisansüstü Öğrenim için Öğrenci Seçimi: Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsünde Bir Uygulama. Kara Harp Okulu Savunma Bilimleri Enstitüsü Harekat Araştırması ABD, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Harun Er This is me

Fatma Ünal This is me

Publication Date May 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 18 Issue: 2

Cite

APA Er, H., & Ünal, F. (2017). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ LİSANSÜSTÜ ÖĞRETİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 687-707.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124