Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin futbol müsabakalarına katılım kararlarını etkileyen faktörleri belirleyerek, bu faktörlerin bazı değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı belirlemek amacıyla desenlenmiştir. Tarama modelindeki bu çalışmada “Kişisel Bilgi Formu” ve “Seyirci Katılım Karar Ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmaya altı faklı üniversitede beden eğitimi ve spor yüksekokullarından 1009 öğrenci katılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi One-Way ANOVA ve Tukey testi kullanılmıştır. Araştırmada bulgularına göre katılımcıların futbol müsabakalarına katılım kararlarında tuttulan takım, programın uygunluğu ve müsabakanın cazibesi boyutlarının “oldukça” etkili olduğu, fiziksel çevre, rakip takım ve toplumsallaşma fırsatı boyutlarının “biraz” etkili olduğu; cinsiyet, bölüm değişkenleri anlamlı bir farklılık göstermezken, tutulan takım ve futbola olan ilgi düzeylerine anlamlı şekilde farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Sonuç olarak taraftarı olunan takımın başarıları ve karşılaştığı rakipler bireylerin seyirci olarak katılımlarını etkileyen en önemli faktörler olarak ortaya çıkmaktadır. Bireylerin toplumsallaşma çabası da göz ardı edilemeyecek kadar etkili bir faktör olduğu görülmektedir.
This study to determine the factors affecting the Physical Education and Sports Higher School students' decisions to attend football matches and to find out whether these decisions differ in terms of some variables. "Scale of Spectators' Decision to Attend" and "Personal Data Form" were utilized to collect the data. Participants included 1009 students from 6 different universities. In this study, arithmetic mean, standard deviation, t test, One-Way ANOVA and Tukey test were used. According to the findings, participants' decision involvement in the football competition; football fans, the program's eligibility and competition's attraction "fairly" to be effective, physical environment, socialization opportunities and opposing team "a little" to be effective; Football fans and level of interest in football shown significantly differences while gender and departmant variables shown no significant difference. As a result the team's success and competitors are emerging as the most important factors affecting individuals participation as audience
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 3 |