Araştırmanın amacı, 7. sınıfSosyal Bilgiler Dersi’nde“Etkin Vatandaşlık” öğrenmealanında
Demokrasinin Serüveni ve Atatürk’ten Milletimize Armağan konularına yönelik hazırlanan çevrim içi öğrenme materyalinin
öğrencilerin akademik başarısınaetkisinin incelenmesidir. Araştırmanın deseni, nicel araştırma yöntemlerinden eşleştirilmiş
kontrol gruplu öntest-sontestyarı deneysel desendir. Araştırmanın amacı bağlamında, tamamı araştırmacılar tarafından
geliştirilen,çevrim içi öğrenme materyali veakademik başarı testi, Ankara İli Yenimahalleİlçesi'nde bulunan resmi ortaokullarda
öğrenim görmekte olan 7. sınıf öğrencilerinden oluşan çalışma grubuna Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS) üzerinde
uygulanacaktır. Çevrim içi öğrenmenin avantajları göz önünealındığında pek çok alanda ve derstekullanılan çevrim içi öğrenme
süreçlerinin ÖYS’ler aracılığıyla paydaşlara sunumunun sosyal bilgiler dersinde işe koşulmasının öğrencilerin akademik
başarılarına olumlu yönde etkisinin olacağı açıktır.
The purpose of the research, 7. the study of the effect of online learning material prepared for the subjects of “Adventure of Democracy” and "Gift from Atatürk to Our Nation" in the field of "Effective Citizenship" learning in the classroom Social Studies Course on the academic achievement of students. The design of the research is a pretest-posttest semi-experimental design with a paired control group from quantitative research methods. In the context of the purpose of the research, all by the researchers
developed,online learning material and academic achievement test, 7th grade students who are studying in public secondary schools. it will be applied to a working group consisting of classroom students on the Learning Management System (LMS). Considering the advantages of online learning, it is clear that the presentation of online learning processes used in many fields and courses to stakeholders through LMS will also have an impact on the academic achievement of students in social studies.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 24 Issue: 2 |