Piyano eğitiminde etüt çalışmaları hem günlük çalışmanın önemli bir parçası hem de bir tekniği en etkili öğrenme yöntemlerinden birisidir. Piyano eğitiminde etüt denilince akla gelen en önemli isimlerden birisi Carl Czerny ve etütleridir. Bu çalışmanın amacı Carl Czerny Op.740 “The Art of Finger Dexterity” etüt kitabını genel olarak inceleyerek “ustalık” seviyesinde sayılabilecek bu metodu tanıtmaktır. Bu sayede piyano öğrenci ve öğretmenlerinin Czerny’nin eserlerine olan ilgilerini arttırmak hedeflenmektedir Betimsel tarama modelinde desenlenen çalışmada veriler doküman incelemesi yöntemiyle toplanmıştır. Veri toplama sürecinde öncelikle Carl Czerny’nin hayatı, öğretmen kimliği ve etütleri ile ilgili bilgi toplamak için literatür taraması yapılmıştır. Bu aşamada konuyla ilgili ulaşılabilen tez, makale, basılı kaynaklar, konser videoları ve diğer materyaller detaylı olarak incelenmiştir. Daha sonra Op.740 metodundaki etütlerin her biri teknik, form ve müzikal yönden incelenmiş ve etütlerin tonalite, form, içerdiği teknik yapılar ve ölçü birimleri açısından dağılımı belirlenmiştir. İnceleme sonucunda ortaya çıkan verilere göre etütlerin büyük çoğunluğunun major tonda yazılmış olduğu, en çok “ABA” üç bölmeli şarkı formunun kullanılmış olduğu görülmektedir. Metot teknik yönden oldukça zengindir. Büyük oranda arpej hareketi kullanılmıştır. Ölçü birimleri bakımından incelendiğinde etütlerin büyük çoğunluğunun basit zamanlı ölçü yapısında yazıldığı görülmektedir.
In piano education, etude studies are both an important part of daily work and one of the most effective learning methods of a technique. Carl Czerny and his etudes are one of the most important names that come to mind when it comes to etudes in piano education. The aim of this study is to examine the study book of Carl Czerny Op.740 “The Art of Finger Dexterity” in general and to introduce this method, which can be considered at the level of “mastery”. In this way, it is aimed to increase the interest of piano students and teachers in Czerny's works. In the study, which was designed in descriptive scanning model, the data were collected by document review method. In the data collection process, first of all, a literature review was conducted to collect information about Carl Czerny's life, teacher identity and studies. At this stage, thesis, articles, printed sources, concert videos and other materials that can be accessed on the subject were examined in detail. Then, each of the etudes in the Op.740 method was examined in terms of technique, form and musicality, and the distribution of the etudes in terms of tonality, form, technical structures and measurement units was determined. According to the data obtained as a result of the examination, it is seen that the majority of the etudes were written in the major tone, and the "ABA" three-part song form was mostly used. The method is technically very rich. A large amount of arpeggio movement is used. When examined in terms of time signatures, it is seen that most of the studies are written in simple time signatures.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | İnceleme Makalesi |
Authors | |
Early Pub Date | December 11, 2023 |
Publication Date | December 21, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 24 Issue: 3 |