Bu araştırmanın amacı, Hârezmî Eğitim Modeli (HEM) uygulamasının, ilkokul 3.sınıf öğrencilerinin problem çözme becerisi ve başarı algısına etkisini belirlemektir. Öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel desene göre tasarlanan çalışmanın örneklemini, 2021-2022 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, ilkokul üçüncü sınıfa devam eden 36 öğrenci (deney grubu 18 kişi-kontrol grubu 18 kişi) oluşturmaktadır. Çalışmada deney grubuna 20 hafta boyunca haftada 2 gün eğitim uygulanmıştır, kontrol grubuna ders kitaplarıyla rutin dersleri işlenmiştir. Çalışmada verileri toplamak için Serin, Bulut-Serin ve Saygılı’nın (2010) geliştirdiği “İlköğretim Düzeyindeki Çocuklar için Problem Çözme Envanteri” ile Kara ve Şahin’in (2019) geliştirdiği “İlkokul Öğrencileri için Başarı Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi için, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve Mann Whitney-U testinden yararlanılmıştır. Bu çalışmada deney grubuna uygulanan eğitimin problem çözme becerisi, problem çözme becerisinde güven ve kaçınma alt boyutlarında deney grubu lehine anlamlı farka neden olduğu, özdenetim alt boyutunda anlamlı bir farka neden olmadığı belirlenmiştir. Uygulanan eğitimin başarı algısı bilişsel, duyuşsal ve davranışsal alt boyutları üzerinde anlamlı etkisi olmadığı saptanmıştır.
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü
Harezmi Eğitim Modeli proje çalışmasında öncülük eden ve yürütülmesini destekleyen İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğüne, proje uygulama okulu öğretmen, öğrenci ve velilerine teşekkür ederim.
The aim of this research is to determine the effect of the Hârezmî Education Model (HEM) application on the problem solving skills and perception of success of primary school 3rd grade students. The sample of the study, which was designed according to the pretest-posttest control group quasi-experimental design, consists of 36 students (18 people in the experimental group, 18 people in the control group) attending the third grade of primary school in the spring term of the 2021-2022 academic year. In the study, training was applied to the experimental group 2 days a week for 20 weeks, and routine lessons were taught to the control group with textbooks. In the study, "Problem Solving Inventory for Primary Education Level Children" developed by Serin, Bulut-Serin & Saygılı (2010) and "Success Perception Scale for Primary School Students" developed by Kara & Şahin (2019) were used. Wilcoxon signed-rank test ve Mann Whitney-U -tests were used to analyze the data.. In this study, it was determined that the training applied to the experimental group caused a significant difference in favor of the experimental group in the sub-dimensions of problem solving skill, confidence in problem solving skills and avoidance, but did not cause a significant difference in the self-control sub-dimension. It was determined that the applied education did not have a significant effect on the cognitive, affective and behavioral sub-dimensions of the perception of success.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 25 Issue: 2 |