Bu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bazı demografik değişkenler açısından mesleki benlik saygılarının incelenmesidir. Araştırma verileri 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Ana Bilim Dalında öğrenim gören 230 öğretmen adayından elde edilmiştir. Betimsel tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve Arıcak (1999) tarafından geliştirilen “Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verileri IBM SPSS 20.0 programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının mesleki benlik saygılarının cinsiyet, tercih sırası ve öğretmenlik mesleğini seçme nedenleri açısından anlamlı bir farklılık gösterdiği, mezun olunan lise türü, sınıf, anne veya babalarının öğretmen olup olmadığı, anne ve baba öğrenim durumları, anne ve baba meslek durumları ve ailenin aylık toplam geliri değişkenleri açısından ise anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır.
Aim of this study is to examine Social Studies teacher candidates’ vocational self-esteem in terms of some demographic variables. The research data was obtained from 230 teacher candidates who study in Gazi University, Gazi Faculty of Education, and Department of Social Studies Teacher in the academic year of 2012-2013. In the research where was conducted descriptive survey method, as a means of data collection, "Personal Information Form" created by the researcher and " Vocational Self-Esteem Scale" developed by Arıcak (1999) were used. The research data were analyzed by IBM SPSS 20.0 program. Result of the research, it is found that there is a meaningful difference in terms of gender, preference rank and reason of choosing the teaching profession to vocational self-esteem of Social Studies teacher candidates. There is no meaningful difference in terms of the variables type of high school they graduated, class, whether or not to be teacher their mother or father, mother’s and father’s learning situations, occupational status of mother and father and the monthly total income of family.
Other ID | JA43FH95PB |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 23 Issue: 1 |