Bu araştırma, 1982-2012 yılları arasında ortaöğretim kurumlarına coğrafya öğretmeni yetiştirmede meydan gelen gelişmeleri ve coğrafya/coğrafya öğretmenliği mezunlarının istihdamlarını incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmada, betimsel yönteme uygun olarak “doküman analizi” tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda coğrafya/coğrafya öğretmenliği bölümlerine ilişkin meydana gelen gelişmeler ile bu bölüm mezunlarının çalışma alanlarına ilişkin sonuç ve önerilere yer verilmiştir.
The purpose of this study is to investigate the developments on training of secondary school geography teachers and to analyse employment of graduates of geography and geography teaching departments from 1982 to 2012. In this study, technique of documentary analysis has been used in accordance with descriptive analysis. At the end of the study developments concerning departments of geography and geography teaching alongside job opportunities of graduates of these departments have been taken into consideration.
Other ID | JA43JR36RN |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 22 Issue: 2 |