2005 yılında yürürlüğe giren Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda başarılı bir eğitim-öğretim için nitelikli öğrenme ve öğretme stratejilerinin kullanımına vurgu yapılmakta, öğrencilerin çağın gereksinimlerine göre yetiştirilmesi konusunda tavsiyelerde bulunulmaktadır. Zamanımızda yükselen değer olarak karşımıza çıkan ve öğrencinin sahip olduğu bireysel farklılıkların önemine vurgu yaparak her öğrencinin öğrenme stillerinin olduğu gerçeğine dikkatleri çeken birçok çalışma mevcuttur. Bu çalışmalarda ifade edilen birçok öğrenme stilleri modeli ile bireyin öğrenmesinin parmak izi gibi farklılık gösterdiği gerçeğinin altı çizilmekte, bu çalışmaların önemli bir kısmında öğrencilerin görsel, işitsel ve kinestetik öğrenme stillerinin olduğu belirtilmektedir. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılan bu çalışmada, okullarda okutulan 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı, Çalışma Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitapları’nın içeriğinde yer verilen materyallerin öğrencilerin öğrenme stilleri dikkate alınarak hazırlanıp hazırlanmadığı incelenmiştir. Yapılan incelemede, belirtilen kitapların içeriğinin öğrenme stillerine yönelik planlı bir anlayışla hazırlanmadığı tespit edilmiş, araştırma sonunda gerekli öneriler sunulmuştur.
In the Social Studies Curriculum, which took effect in the year 2005, the use of quality education and training strategies was emphasized for high quality education and training, and there were some recommendations on raising children in accordance with the requirements of the modernage. Today there are many studies which draw attention to the fact that every student has a different learning styleby emphasizing the individual differences students have. In these studies the fact that many learning styles models and the indiviual`s learning show difference like fingerprints is underlined, and it is stated in many parts of this study that students have visual, auditory and kinesthetic learning styles. Again in this study, which was conducted using qualitative research, it was examined whether or not the materials in the 7Grade Social Studies Textbooks, Workbooks and Teacher`s Guide Books were prepared by taking account of students` learning styles. As a result of the examination, the contents of the books mentioned were discovered to lack a planned approach towards students` learning styles. Necessary suggestions have been offered following the research.
Other ID | JA43JZ39KV |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 22 Issue: 1 |