Bu çalışmanın temel amacı, Psikolojik danışma ve rehberlik bölümü öğrencilerinin Psikolojik Danışma kavramına yönelik sahip oldukları algıların metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarılmasıdır. Bu bağlamda çalışma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan toplam 90 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın verileri “Psikolojik Danışma……… gibidir/benzer; çünkü,…………” cümlesinin Psikolojik Danışma Bölümü öğrencileri tarafından tamamlanması ile elde edilmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden biri olan olgu bilim (fenomenoloji) araştırma deseni kullanılmış ve veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim dalı öğrencilerinin Psikolojik Danışma kavramına yönelik 72, geçerli metafor ürettikleri ve çoğunlukla Psikolojik Danışmayı “Su”, “Kendini anlama”, “İlaç”, “Yol”, “Ağaç” ,“İlk yardım”,” Işık” kavramlarıyla eş anlamlı olarak algıladıkları görülmüştür.
The purpose of this study is to determine of the undergraduate students’ perceptions at the department of psychological counseling by means of metaphors. The subjects were 90 undergraduate students majoring psychological counseling and guidance at Uludağ University in 2012-2013 academic year. The data were collected by means of the students’ completion of the statement “Psychological counseling is like/resembles……………….… because…………….”. In this research phenomenological research design was used and the data were analyzed by means of content analysis. The findings show that they produced 72 conceptions and mostly defined psychological counseling as “water” “self-understanding” “cure”, “path”, “tree”, “first aid” and “light”.
Other ID | JA43MV42YG |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 22 Issue: 1 |