BibTex RIS Cite

5E ÖĞRENME MODELİNİN İLKÖĞRETİM 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MADDE KONUSUNDAKİ BAŞARILARINA ETKİSİNİN VE MODEL HAKKINDA ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2013, Volume: 21 Issue: 4, 1449 - 1470, 15.07.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, 5E öğrenme modeli ve mevcut programın, uygulandığı öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına etkisinin karşılaştırılması ve öğrencilerin 5E öğrenme modeli hakkındaki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel olarak tasarlanmış olup, örneklemini ilköğretim 4. sınıfta okuyan dört şubedeki toplam 160 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Maddeyi Tanıyalım Ünitesi Başarı Testi ve 5E Öğrenme Modelinin Uygulanmasına İlişkin Öğrenci Görüşme Formu kullanılmıştır. Sonuç olarak deney grubundaki öğrencilerin akademik başarılarının daha iyi olduğu belirlenmiştir (F(1,157) =33,83; p˂0.05). Deney grubundaki öğrenciler 5E öğrenme modelinin uygulama aşamalarına yönelik giriş ve keşfetme aşamalarında etkin olarak sürece katıldıklarını, açıklama aşamasında eksikliklerin tamamlandığı ve tam olarak öğrenmenin gerçekleştiğini, derinleşme aşamasında bazı etkinliklerde zorlandıklarını ve değerlendirme aşamasında kendilerinin de sürece katıldıklarını belirtmişlerdir. Ayrıca öğrenciler diğer konuları da 5E modeline dayalı olarak işlemek istediklerini, bu modelin daha zevkli olduğunu ve konuları daha iyi anladıklarını belirtirken az sayıda öğrenci ise hızlı ders işlemek zorunda kaldıkları, çok fazla bilgi verilmemesi ve bazı resimleri anlayamadıkları gibi olumsuz görüşler belirtmişlerdir.

References

  • Akar, E. (2005). Effectiveness of 5E Learning Cycle Model on Students’ Understanding of Acid- Base Concepts. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ, Ankara.
  • Atılboz, N. G. (2007). Öğrenme Halkası Modelinin Biyoloji Öğretmen Adaylarının Difüzyon ve Os- moz Konularını Öğrenmeleri, Biyoloji Öğretimine Yönelik Özyeterlilik İnançları ve Tutumları Üzerine Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Aydın, H. ve Durmuş, S. (2006). “Fen ve Teknoloji Öğretimi” (Ed.: Mehmet Bahar). Oluşturmacılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık, s. 59-76
  • Aydın, N. ve Yılmaz, A. (2010). “Yapılandırmacı Yaklaşımın Öğrencilerin Üst Düzey Bilişsel Bece- rilerine Etkisi”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 39. s. 57-68
  • Baker, D, R. & Piburn, M.D. (1997) Constructing science in middle and secondary school classro- oms. USA. Copyright by Allyn and Bacon.
  • Boddy, N.,Watson, K. and Aubusson, P.(2003). “A Trial of the Five Es: A Referent Model for Cons- tructivist Teaching and Learning”. Research in Science Education. 33: 27-42.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Kılıç, A., Özcan E., Karadeniz, Ş. ve Demirel F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Başer, E. T. (2008). 5E Modeline Uygun Öğretim Etkinliklerinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersindeki Akademik Başarılarına Etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Caprio, M. W., 1994. Easing into Constructivism: Connecting Meaningful Learning With Student Experience, Journal of Collage Science Teaching, 24, 210-212
  • Carreno, B. (2004). Facilitating With “Eeeee’s. Strides Toward a Land Ethic, 9,(1)
  • Çepni, S., Akdeniz, A. R. ve Keser, Ö. F. (2000). “Fen Bilimleri Öğretiminde Bütünleştirici Öğren- me Kuramına Uygun Örnek Rehber Materyallerin Geliştirilmesi”. Fırat Üniversitesi 19. Fizik Kongresi, Elazığ.
  • Çepni, S. ve Çil, E. (2009). Fen ve Teknoloji Programı İlk Öğretim 1. ve 2. Kademe Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Duman, B. (2004). Öğrenme-Öğretme Kuramları ve Süreç Temelli Öğretim, Ankara: Anı Yayıncılık
  • Ekici, F. (2007). Yapılandırmacı yaklaşıma Uygun 5E Öğrenme Döngüsüne Göre Hazırlanan Ders Materyalinin Lise 3. Sınıf Öğrencilerinin Yükseltgenme – İndirgenme Tepkimeleri ve Elektro- kimya Konularını Anlamalarına Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • Erdem, E. ve Demirel, Ö. (2002). Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81-87.
  • Ergin, İ.(2006). Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına, Tutumuna ve Hatırlama Düzeyine Etkisine Bir Örnek: “İki Boyutta Atış Hareketi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Ersoy, İ.(2011). Elektrik-Manyetizma Konusunun İşlenişinde 5E Modelinin Derinleşme Aşamasına Yönelik Geliştirilen Materyallerin Öğrenci Başarısına Etkisinin Değerlendirilmesi. Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Erşahan, O. (2007). 6. Sınıf Öğrencilerine Madde ve Değişim Öğrenme Alanındaki Fen Teknoloji Toplum Çevre Kazanımlarının Kazandırılmasında Etkili Öğretim Yöntemlerinin (Rol Oynama ve 5E Öğretim Yöntemi) Belirlenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, Eğitim Bi- limleri Enstitüsü.
  • Evans, C.(2004). “Learning with Inquiring Minds”, The Science Teacher, 71, 1, 27-30. Hiçcan, B. (2008). 5E Öğrenme Döngüsü Modeline Dayalı Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler Konu- sundaki Akademik Başarılarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kanlı, U. (2007). 7E Modeli Merkezli Laboratuvar Yaklaşımı ile Doğrulama Laboratuvar Yaklaşım- larının Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine ve Kavramsal Başarılarına Etkisi. Yayımlanmış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Karamustafaoğlu, O. ve Yaman, S. (2006). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Anı Yayınevi.
  • Kaynar, D. (2007). The Effect of 5E Learning Cycle Approach on Sixth Grade Students’ Understan- ding of Cell Concept, Attitude Toward Science and Scientific Epistemological Beliefs. Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ, Ankara.
  • Kılavuz, Y. (2005). The Effects of 5E Learning Cycle Model Based on Constructivist Theory on Tenth Grade Students’ Understanding of Acid-Base Concepts. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ, Ankara.
  • Koç, G. (2002). Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımının Duyuşsal ve Bilişsel Öğrenme Ürünlerine Et- kisi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • Lord, T. R. (1999). A Comparison Between Traditional and Constructivist Teaching in Environmen- tal Science. The Journal of Environmenta Education,30,3:22-28
  • MEB. (2005). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (4.-5. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Nas, S. E. (2008). Isının Yayılma Yolları Konusunda 5E Modelinin Derinleşme Aşamasına Yönelik Olarak Geliştirilen Materyallerin Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, KTÜ, Trabzon.
  • Osborne, R.R & Freyberg, P. (1985). Learning in science. Auckland, NZ: Heinemann.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenmeye Farklı Bir Bakış: Yapılandırmacılık, Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özmen, H. (2003). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Öğrenmeye Bütünleştirici (Constructivist) Bakış. Trabzon.
  • Özsevgeç, T. (2006). “Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik 5E Modeline Göre Geliştirilen Öğrenci Rehber Materyalinin Etkililiğinin Değerlendirilmesi”. Türk Fen Eğitimi Dergisi. 3 (2), 36-48.
  • Öztürk, Ç. (2008). Coğrafya Öğretiminde 5E Modelinin Bilimsel Süreç Becerilerine, Akademik Ba- şarıya ve Tutumuna Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi üniversitesi, Ankara.
  • Sağlam, M. (2005). Işık ve Ses Ünitesi Konusunda 5E modeline Uygun Rehber Materyal Geliştiril- mesi ve Etkililiğinin Araştırılması, Yayımlanmamış Doktora Tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Smerdan, B.A. & Burkam, D.T. (1999). Access to constructivist and didactic teaching, Who gets it? Where is it practiced?. Teachers College Record, 101 (1), 5.
  • Tatar, E., Bilgin, İ. and Ay, Y. (2010). The Effect of Guided Inquiry and Open Inquiry Methots on Students’ Science Process Skills, International Conference on New Horizons in Education, North Cyprus, Famagusta, 703- 709
  • Trowbridge, L., Bybee, R., Powell, J.C. (2000). Models for Effective Science Teaching. Teaching Secondary School Science Strategies for Developing Scientific Literacy. Chapter 15.New Jersey, Columbus, Ohio
  • Turgut, M.F., Baker, D., Cunningham, R. & Piburn, M. (1997). İlköğretim Fen Öğretimi. YÖK/ Dün- ya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Eğitimi Yayınları, Ankara.
  • Weinfurt, KP. (1995). Multivariate analysis of variance. In Grimm, Laurence G.,and Yarnold, Paul, R. (Eds.). Reading and Understanding Multivariate Statistics. American Psychological Associa- tion. Washington, DC, pp. 245-276.
  • Wılder, M. and Shuttleworth, P. (2004). Cell Inquiry: A 5E Learning Cycle Lesson. Science Activities, 41(1), 25-31.
  • Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı Kuram ve Öğrenme – Öğretme Süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fa- kültesi Dergisi, 8(2), 68-75
  • Ziyafet, Ebru. (2008). Fen ve Teknoloji Dersinde Periyodik Çizelgenin Öğretiminde 5E Modelinin Öğrenci Tutum Ve Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.

THE EFFECTS OF 5E MODEL ON THE 4TH GRADE STUDENTS' SUCCESS ABOUT SUBSTANCE AND THEIR OPINIONS ON THE MODEL

Year 2013, Volume: 21 Issue: 4, 1449 - 1470, 15.07.2016

Abstract

The purpose of this study is to compare the effects of 5E model and current program on the students’ academic success in science and technology course, and to investigate the students’ opinions about 5E model. A quasi experimental design was used with pretest-posttest control group. The sample of the study consisted of 160 students from four different classes enrolled in Science Course in a primary school inTurkey.An achievement test on the unit of “Let’s learn about the substance” and a student interview form about the application of 5E model were conducted to the treatment and the control groups as pre and post-tests as data collection tools. As a result of the analysis, it has been found out that success of the students in the treatment group is better than of the ones in the control group (F (1,157) =33,83; p˂0.05). According to the students in the treatment group; they were active in the introduction and exploration phases of 5E model, deficiency was healed, and learning was fully enhanced during the explanation phase, they had some difficulties in the elaboration phase, and they took part in the process in evaluation phase. Furthermore, the students expressed that they also want to study other subjects through 5E model because this model is more enjoyable and they perceive subjects belter through this model while a few of them reported that they had to be fast, couldn’t get adequate information and couldn’t comprehend some of the pictures.

References

  • Akar, E. (2005). Effectiveness of 5E Learning Cycle Model on Students’ Understanding of Acid- Base Concepts. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ, Ankara.
  • Atılboz, N. G. (2007). Öğrenme Halkası Modelinin Biyoloji Öğretmen Adaylarının Difüzyon ve Os- moz Konularını Öğrenmeleri, Biyoloji Öğretimine Yönelik Özyeterlilik İnançları ve Tutumları Üzerine Etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Aydın, H. ve Durmuş, S. (2006). “Fen ve Teknoloji Öğretimi” (Ed.: Mehmet Bahar). Oluşturmacılık. Ankara: Pegem A Yayıncılık, s. 59-76
  • Aydın, N. ve Yılmaz, A. (2010). “Yapılandırmacı Yaklaşımın Öğrencilerin Üst Düzey Bilişsel Bece- rilerine Etkisi”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 39. s. 57-68
  • Baker, D, R. & Piburn, M.D. (1997) Constructing science in middle and secondary school classro- oms. USA. Copyright by Allyn and Bacon.
  • Boddy, N.,Watson, K. and Aubusson, P.(2003). “A Trial of the Five Es: A Referent Model for Cons- tructivist Teaching and Learning”. Research in Science Education. 33: 27-42.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Kılıç, A., Özcan E., Karadeniz, Ş. ve Demirel F. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Başer, E. T. (2008). 5E Modeline Uygun Öğretim Etkinliklerinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersindeki Akademik Başarılarına Etkisi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Caprio, M. W., 1994. Easing into Constructivism: Connecting Meaningful Learning With Student Experience, Journal of Collage Science Teaching, 24, 210-212
  • Carreno, B. (2004). Facilitating With “Eeeee’s. Strides Toward a Land Ethic, 9,(1)
  • Çepni, S., Akdeniz, A. R. ve Keser, Ö. F. (2000). “Fen Bilimleri Öğretiminde Bütünleştirici Öğren- me Kuramına Uygun Örnek Rehber Materyallerin Geliştirilmesi”. Fırat Üniversitesi 19. Fizik Kongresi, Elazığ.
  • Çepni, S. ve Çil, E. (2009). Fen ve Teknoloji Programı İlk Öğretim 1. ve 2. Kademe Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Duman, B. (2004). Öğrenme-Öğretme Kuramları ve Süreç Temelli Öğretim, Ankara: Anı Yayıncılık
  • Ekici, F. (2007). Yapılandırmacı yaklaşıma Uygun 5E Öğrenme Döngüsüne Göre Hazırlanan Ders Materyalinin Lise 3. Sınıf Öğrencilerinin Yükseltgenme – İndirgenme Tepkimeleri ve Elektro- kimya Konularını Anlamalarına Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara.
  • Erdem, E. ve Demirel, Ö. (2002). Program Geliştirmede Yapılandırmacılık Yaklaşımı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 81-87.
  • Ergin, İ.(2006). Fizik Eğitiminde 5E Modelinin Öğrencilerin Akademik Başarısına, Tutumuna ve Hatırlama Düzeyine Etkisine Bir Örnek: “İki Boyutta Atış Hareketi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Ersoy, İ.(2011). Elektrik-Manyetizma Konusunun İşlenişinde 5E Modelinin Derinleşme Aşamasına Yönelik Geliştirilen Materyallerin Öğrenci Başarısına Etkisinin Değerlendirilmesi. Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Erşahan, O. (2007). 6. Sınıf Öğrencilerine Madde ve Değişim Öğrenme Alanındaki Fen Teknoloji Toplum Çevre Kazanımlarının Kazandırılmasında Etkili Öğretim Yöntemlerinin (Rol Oynama ve 5E Öğretim Yöntemi) Belirlenmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Ankara, Eğitim Bi- limleri Enstitüsü.
  • Evans, C.(2004). “Learning with Inquiring Minds”, The Science Teacher, 71, 1, 27-30. Hiçcan, B. (2008). 5E Öğrenme Döngüsü Modeline Dayalı Öğretim Etkinliklerinin İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler Konu- sundaki Akademik Başarılarına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kanlı, U. (2007). 7E Modeli Merkezli Laboratuvar Yaklaşımı ile Doğrulama Laboratuvar Yaklaşım- larının Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerilerinin Gelişimine ve Kavramsal Başarılarına Etkisi. Yayımlanmış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Karamustafaoğlu, O. ve Yaman, S. (2006). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Anı Yayınevi.
  • Kaynar, D. (2007). The Effect of 5E Learning Cycle Approach on Sixth Grade Students’ Understan- ding of Cell Concept, Attitude Toward Science and Scientific Epistemological Beliefs. Yayımlan- mamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ, Ankara.
  • Kılavuz, Y. (2005). The Effects of 5E Learning Cycle Model Based on Constructivist Theory on Tenth Grade Students’ Understanding of Acid-Base Concepts. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ODTÜ, Ankara.
  • Koç, G. (2002). Yapılandırıcı Öğrenme Yaklaşımının Duyuşsal ve Bilişsel Öğrenme Ürünlerine Et- kisi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • Lord, T. R. (1999). A Comparison Between Traditional and Constructivist Teaching in Environmen- tal Science. The Journal of Environmenta Education,30,3:22-28
  • MEB. (2005). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi (4.-5. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • Nas, S. E. (2008). Isının Yayılma Yolları Konusunda 5E Modelinin Derinleşme Aşamasına Yönelik Olarak Geliştirilen Materyallerin Etkililiğinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, KTÜ, Trabzon.
  • Osborne, R.R & Freyberg, P. (1985). Learning in science. Auckland, NZ: Heinemann.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenmeye Farklı Bir Bakış: Yapılandırmacılık, Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Özmen, H. (2003). Fen Öğretiminde Öğrenme Teorileri ve Öğrenmeye Bütünleştirici (Constructivist) Bakış. Trabzon.
  • Özsevgeç, T. (2006). “Kuvvet ve Hareket Ünitesine Yönelik 5E Modeline Göre Geliştirilen Öğrenci Rehber Materyalinin Etkililiğinin Değerlendirilmesi”. Türk Fen Eğitimi Dergisi. 3 (2), 36-48.
  • Öztürk, Ç. (2008). Coğrafya Öğretiminde 5E Modelinin Bilimsel Süreç Becerilerine, Akademik Ba- şarıya ve Tutumuna Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi üniversitesi, Ankara.
  • Sağlam, M. (2005). Işık ve Ses Ünitesi Konusunda 5E modeline Uygun Rehber Materyal Geliştiril- mesi ve Etkililiğinin Araştırılması, Yayımlanmamış Doktora Tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Smerdan, B.A. & Burkam, D.T. (1999). Access to constructivist and didactic teaching, Who gets it? Where is it practiced?. Teachers College Record, 101 (1), 5.
  • Tatar, E., Bilgin, İ. and Ay, Y. (2010). The Effect of Guided Inquiry and Open Inquiry Methots on Students’ Science Process Skills, International Conference on New Horizons in Education, North Cyprus, Famagusta, 703- 709
  • Trowbridge, L., Bybee, R., Powell, J.C. (2000). Models for Effective Science Teaching. Teaching Secondary School Science Strategies for Developing Scientific Literacy. Chapter 15.New Jersey, Columbus, Ohio
  • Turgut, M.F., Baker, D., Cunningham, R. & Piburn, M. (1997). İlköğretim Fen Öğretimi. YÖK/ Dün- ya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Eğitimi Yayınları, Ankara.
  • Weinfurt, KP. (1995). Multivariate analysis of variance. In Grimm, Laurence G.,and Yarnold, Paul, R. (Eds.). Reading and Understanding Multivariate Statistics. American Psychological Associa- tion. Washington, DC, pp. 245-276.
  • Wılder, M. and Shuttleworth, P. (2004). Cell Inquiry: A 5E Learning Cycle Lesson. Science Activities, 41(1), 25-31.
  • Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı Kuram ve Öğrenme – Öğretme Süreci. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fa- kültesi Dergisi, 8(2), 68-75
  • Ziyafet, Ebru. (2008). Fen ve Teknoloji Dersinde Periyodik Çizelgenin Öğretiminde 5E Modelinin Öğrenci Tutum Ve Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
There are 41 citations in total.

Details

Other ID JA43NN57RR
Journal Section Review Article
Authors

İbrahim Bilgin This is me

Yusuf Ay This is me

Hümeyra Coşkun This is me

Publication Date July 15, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 21 Issue: 4

Cite

APA Bilgin, İ., Ay, Y., & Coşkun, H. (2016). THE EFFECTS OF 5E MODEL ON THE 4TH GRADE STUDENTS’ SUCCESS ABOUT SUBSTANCE AND THEIR OPINIONS ON THE MODEL. Kastamonu Education Journal, 21(4), 1449-1470.

10037