BibTex RIS Cite

FATİH PROJESİNDE KULLANILAN LCD PANEL ETKİLEŞİMLİ TAHTA UYGULAMALARINA YÖNELİK ÖĞRETMEN TUTUMLARI

Year 2013, Volume: 21 Issue: 3, 1221 - 1234, 15.07.2016

Abstract

Bu çalışmada, FATİH projesi kapsamında okullara yerleştirilen LCD panel etkileşimli tahta uygulamalarına yönelik öğretmen tutumları araştırılmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı bu çalışma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güz döneminde yapılmıştır. LCD panel etkileşimli tahta kurulumunun tamamlandığı ve öğretmenlere bu teknoloji kullanabilmek için yeterli eğitimin verildiği 6 lisede yapılan bu araştırmaya 121 öğretmen katılmıştır. Veriler LCD panel etkileşimli tahta tutum ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen bulgulara bakıldığında, öğretmenler LCD panel etkileşimli tahta teknolojisine olumlu bir tutum sergilemişlerdir. Öğretmenlerin cinsiyetleri, hizmet süreleri, derslerinin alanları ve yaşları ile LCD panel etkileşimli tahtaya yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur. Öğretmenlerin, LCD panel etkileşimli tahtayı kullanma süreleri arttıkça daha olumlu bir tutum sergiledikleri belirlenmiştir.

References

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü. Ha- cettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 105–109.
  • Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin İnternet Kullanımı ve Bu Konudaki Görüşleri. Hacet- tepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 1-8.
  • Akpınar, Y. (2004). Eğitim Teknolojisiyle İlgili Öğrenmeyi Etkileyebilecek Bazı Etmenlere Karşı Öğretmen Yaklaşımları. The Turkish Online Journal of Educational Technology- TOJET. 3(3), 124-134.
  • Altınçelik, B. (2009). İlköğretim Düzeyinde Öğrenmede Kalıcılığı Ve Motivasyonu Sağlaması Yönünden Akıllı Tahtaya İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya Üniversitesi, Türkiye.
  • Armstrong, V., Barnes, S., Sutherland, R., Curran, S., Mills, S. and Thompson, I. (2005). Collaborative research methodology for investigating teaching and learning: the use of interactive whiteboard technology. Educational Review, 57(4), 457-469.
  • Baki, A., Yalçınkaya H. A., Özpınar, İ. ve Uzun, S. Ç. (2009). İlköğretim Matematik Öğret- menleri ve Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerine Bakışlarının Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Matematics Education. 1(1), 67-85.
  • Bulut, İ. ve Koçoğlu, E. (2012). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Görüşleri (Diyarbakır İli Örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2012), 242-258
  • Elaziz, M. F. (2008). Attitudes Of Students And Teachers Towards The Use Of Interactive Whi- teboards In EFL Classrooms. Yüksek Lisans Tezi, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Bölümü, Bilkent Üniversite, Türkiye
  • Eroğlu, O. (2006). “Eğitimde Araştırma Yöntemleri”, http://80.251.40.59/education.ankara. edu.tr/aksoy/eay/eay/ .../oeroglu.doc, 10.08.2012.
  • MEB. (2012). http://fatihprojesi.meb.gov.tr, 18.02.2013.
  • İşman, A., Abanmy, F. A. A., Hussein, H. B., Saadany, A. and Abdelrahman, M. (2012). Saudı Secondary School Teachers Attıtudes’towards Usıng Interactıve Whıteboard In Classrooms. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET,11(3), 286-296.
  • Lewin, C., Somekh, B. and Steadman, S. (2008). Embedding interactive whiteboards in teac- hing and learning: The process of change in pedagogic practice. Education and informa- tion technologies, 13(4), 291-303.
  • López, O. S. (2010). The Digital Learning Classroom: Improving English Language Learners’ academic success in mathematics and reading using interactive whiteboard technology. Computers & Education, 54(4), 901-915.
  • Paragină, F., Paragină, S. and Jipa, A. (2010). Interactive whiteboards in Romania. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 2(2), 4059-4063.
  • Smith, H. J., Higgins, S., Wall, K. and Miller, J. (2005). Interactive whiteboards: Boon or bandwagon? A critical review of the literature. Journal of Computer Assisted Learning, 21(2), 91–101.
  • Shenton, A. and Pagett, L. (2008). From ‘bored’ to screen: the use of the interactive whitebo- ard for literacy in six primary classrooms in England. Literacy, 41(3), 129-136.
  • Şad, S. N. (2012). An Attitude Scale for Smart Board Use in Education: Validity and Reliability Studies. Computers & Education, 58(3), 900-907.
  • Türel, Y. K. (2012). Teachers’ Negative Attitudes towards Interactive Whiteboard Use: Needs and Problems. Elementary Education Online, 11(2), 423-439.

ATTITUDES OF TEACHERS ABOUT INTERACTIVE WHITEBOARDS WITH LCD PANEL OF FATIH PROJECT

Year 2013, Volume: 21 Issue: 3, 1221 - 1234, 15.07.2016

Abstract

The study investigated the attitudes of teachers about interactive whiteboards with LCD panel installed in classrooms within FATIH project. In the study, descriptive survey model was used and the study was undertaken during the fall term of 2012-2013 academic year. The study was conducted at six high schools in which installation of interactive whiteboards with LCD panel in classrooms was completed and the teachers of which received the training in order to use these whiteboards. In this study, one hundred twenty one teachers were participated. The data was gathered using Attitude Scale for Interactive Whiteboard. As results, it was found that teachers generally demonstrated a positive attitude for the use of interactive whiteboards with LCD panel. It was found out that there was no significant difference between teachers’ genders, ages, service time and courses in the fields with their attitudes. It was also found that teachers who used interactive whiteboards with LCD panel more showed higher positive attitudes.

References

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi teknolojilerinin okullarda kullanımı ve öğretmenlerin rolü. Ha- cettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 105–109.
  • Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin İnternet Kullanımı ve Bu Konudaki Görüşleri. Hacet- tepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), 1-8.
  • Akpınar, Y. (2004). Eğitim Teknolojisiyle İlgili Öğrenmeyi Etkileyebilecek Bazı Etmenlere Karşı Öğretmen Yaklaşımları. The Turkish Online Journal of Educational Technology- TOJET. 3(3), 124-134.
  • Altınçelik, B. (2009). İlköğretim Düzeyinde Öğrenmede Kalıcılığı Ve Motivasyonu Sağlaması Yönünden Akıllı Tahtaya İlişkin Öğretmen Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya Üniversitesi, Türkiye.
  • Armstrong, V., Barnes, S., Sutherland, R., Curran, S., Mills, S. and Thompson, I. (2005). Collaborative research methodology for investigating teaching and learning: the use of interactive whiteboard technology. Educational Review, 57(4), 457-469.
  • Baki, A., Yalçınkaya H. A., Özpınar, İ. ve Uzun, S. Ç. (2009). İlköğretim Matematik Öğret- menleri ve Öğretmen Adaylarının Öğretim Teknolojilerine Bakışlarının Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Matematics Education. 1(1), 67-85.
  • Bulut, İ. ve Koçoğlu, E. (2012). Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Görüşleri (Diyarbakır İli Örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2012), 242-258
  • Elaziz, M. F. (2008). Attitudes Of Students And Teachers Towards The Use Of Interactive Whi- teboards In EFL Classrooms. Yüksek Lisans Tezi, Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretimi Bölümü, Bilkent Üniversite, Türkiye
  • Eroğlu, O. (2006). “Eğitimde Araştırma Yöntemleri”, http://80.251.40.59/education.ankara. edu.tr/aksoy/eay/eay/ .../oeroglu.doc, 10.08.2012.
  • MEB. (2012). http://fatihprojesi.meb.gov.tr, 18.02.2013.
  • İşman, A., Abanmy, F. A. A., Hussein, H. B., Saadany, A. and Abdelrahman, M. (2012). Saudı Secondary School Teachers Attıtudes’towards Usıng Interactıve Whıteboard In Classrooms. The Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET,11(3), 286-296.
  • Lewin, C., Somekh, B. and Steadman, S. (2008). Embedding interactive whiteboards in teac- hing and learning: The process of change in pedagogic practice. Education and informa- tion technologies, 13(4), 291-303.
  • López, O. S. (2010). The Digital Learning Classroom: Improving English Language Learners’ academic success in mathematics and reading using interactive whiteboard technology. Computers & Education, 54(4), 901-915.
  • Paragină, F., Paragină, S. and Jipa, A. (2010). Interactive whiteboards in Romania. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 2(2), 4059-4063.
  • Smith, H. J., Higgins, S., Wall, K. and Miller, J. (2005). Interactive whiteboards: Boon or bandwagon? A critical review of the literature. Journal of Computer Assisted Learning, 21(2), 91–101.
  • Shenton, A. and Pagett, L. (2008). From ‘bored’ to screen: the use of the interactive whitebo- ard for literacy in six primary classrooms in England. Literacy, 41(3), 129-136.
  • Şad, S. N. (2012). An Attitude Scale for Smart Board Use in Education: Validity and Reliability Studies. Computers & Education, 58(3), 900-907.
  • Türel, Y. K. (2012). Teachers’ Negative Attitudes towards Interactive Whiteboard Use: Needs and Problems. Elementary Education Online, 11(2), 423-439.
There are 18 citations in total.

Details

Other ID JA43SN43TU
Journal Section Review Article
Authors

Ömer Koçak This is me

Aslan Gülcü This is me

Publication Date July 15, 2016
Published in Issue Year 2013 Volume: 21 Issue: 3

Cite

APA Koçak, Ö., & Gülcü, A. (2016). ATTITUDES OF TEACHERS ABOUT INTERACTIVE WHITEBOARDS WITH LCD PANEL OF FATIH PROJECT. Kastamonu Education Journal, 21(3), 1221-1234.

10037