While there are many ways to describe or explain grammar, simply, it is defined as a set of
rules about how words change their form and combine with other words to make clauses into
sentences and sentences into paragraphs. Yet an important consideration, having an effect on
the ways language teachers teach grammar is the teachers’ personal ideas on the best way to
teach grammar. In spite of many studies that have been completed in this field, the ideas of EFL
teachers about presenting, practicing, and teaching grammar has not been studied in depth
in Turkey. So, the aim of this article is to discuss the EFL approach to teaching “situational
grammar” as a remedy to the teaching of grammar in the Turkish classroom.
Dilbilgisini açıklamak ve tanımlamak için birçok yol vardır; basit bir şekilde bu, kelimelerden
cümlecik, cümle ve cümlelerden paragraflar oluşturmak için kelimelerin biçim değiştirmesi
ve diğer kelimelerle birleşmesi ile ilgili bazı kuralların tanımlanması olarak belirtilebilir.
Dil öğretmenlerinin dilbilgisi öğretiminde kişisel fikirlerini de dahil etmeleri, öğrenciler
üzerinde bir etki bırakmaları açısından en iyi yoldur. Dilbilgisi öğretimi alanında birçok
çalışma tamamlanmasına rağmen, Türkiye’de İngilizce yabancı dil öğretmenlerinin sunum ve
alıştırma yaparak, dilbilgisel yapıları öğretmeleri hususları açık bir şekilde vurgulanmamıştır.
Bu makalenin amacı; dilbilgisi öğretiminde, İngilizce yabancı dil öğretmenlerinin dilbilgisi
öğretme yaklaşımlarını tanımlamak, durumsal dilbilgisi kavramını açıklamak ve çözüm
önerileri sunmaktır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 24 Issue: 4 |