Proje tabanlı öğrenme yaklaşımı, öğrenci merkezli bir yaklaşımdır. Bu nedenle, öğrenciler
öğrenme sürecinde istedikleri bilgiye ulaşmak ve kullanmak için çeşitli teknolojik araç ve
gereçlerden faydalanmaktadırlar. Bu yöntemin başarılı bir şekilde uygulanabilmesinde hangi
teknolojik araç ve gereçlerin kullanıldığı ve bu araç ve gereçlerin kullanımında karşılaşılan
problemlerin tespiti önemlidir. Bu çalışmanın amacı, ilkokul ve ortaokul düzeyinde görev yapan
Sınıf ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile kullandıkları
teknolojik araç ve gereçlerin neler olduğunu öğrenmek ve böylece proje uygulamalarında
karşılaşılan problemleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmada veri toplamak amacıyla nitel
araştırma yöntemlerinden biri olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma
kapsamında katılımcılara 3 adet soru sorulmuştur. Elde edilen veriler içerik analizi ile kodlama
yapılarak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara bakıldığında öğretmenlerin proje
tabanlı öğrenmede en çok tercih ettikleri teknolojik araç-gereçlerin bilgisayar, projeksiyon,
internet, video olduğu görülmektedir. Öğretmenler araç-gereçleri tercih nedenlerini en çok
öğrencilerin kolaylıkla araştırma yapabilmeleri, ulaşılabilir olması, yaşayarak öğrenme
imkânı tanıması ve maliyetinin düşük olması durumları ile ilişkilendirmişlerdir. Öğretmenlerin
karşılaştıkları problemlerde en çok üzerinde durdukları konu ise araç-gereçlerin maliyetinin
yüksek olmasıdır. Karşılaşılan bu problemlere öğretmenlerin çözüm önerilerinin başında
öğretmenin iyi bir rehber olması gelmektedir.
Project-based learning provides a learner-centered approach and students can utilize
various technological tools and instruments to access the information they desire in the learn-ing process. In order to carry out this process successfully, it is important to identify
the technological tools used in this process and the problems encountered while using of these
tools. The aim of this study is to find out which technological tools are used by the classroom
and social studies teachers in primary and secondary schools within the project-based learning
approach and to identify the problems they encounter during the applications of the project.
In this study, semi-structured interviews, one of the qualitative research methods, was
used as a data collection method. Three questions were asked to the participants and the data
were analyzed through code-based content analysis. According to the results, the technological
tools most preferred by the teachers for project-based learning were computers, projec-tors,
the Internet and videos. It is also observed that the teachers associated their technologi-cal tool
preferences with the convenience, the accessibility, the low cost of these tools as well as with
the opportunities they provided for learning through experience. The most common challenge
faced by the teachers was the high cost of the tools. One of the primary solution suggestions
by the teachers for the problems they encountered was that the teacher should be a good guide
in this process.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2016 |
Acceptance Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 24 Issue: 4 |