Research Article
BibTex RIS Cite

The Influence of Activities Carried Out in Drama Course at The Undergraduate Program of Pre-School Teacher Education on Teacher Candidate’s Areas of Social Intelligence

Year 2016, Volume: 24 Issue: 5, 2585 - 2594, 15.12.2016

Abstract

Undergraduate programs at the faculty of education are changing and developing from
time to time according to the needs of societies and the changing world as well as in light of the
aims of the Ministry of National Education. However, some courses and contents in particularhave been included in all of the programs because of their specific features that need to be
covered in all programs, are not influenced by time and needs, and support children’s basic
development constantly and directly. Drama course is one of the courses in the undergraduate
program of preschool education that supports children’s development directly and always keeps
it currency.
Today, while drama education is often provided by various professional courses, it is still
one of the courses that teacher candidates consider important during their undergraduate
studies in preschool teacher education at the faculty of education. In this research, the
activities carried out in the drama course and their impacts on the areas of social intelligence
are investigated through 114 preschool teacher candidates’ opinions. For this purpose, the
social intelligence section of the multiple intelligences inventory is utilized in this research.
Poor experimental design is adopted in this study and the data are obtained with pre-test and
post-test. According to the results of the study, drama course has positive effects on teacher
candidate’s social intelligence. 

References

  • Adıgüzel, H. Ö. (2001). Niçin yaratıcı drama. Öğretmen Dünyası Dergisi 257, 13-16
  • Akoğuz, M. (2002). İletişim becerilerinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arslan, E., Erbay, F., & Saygın, Y. (2010). Yaratıcı drama ile bütünleştirilmiş iletişim becerileri eğitiminin çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerilerine etkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23.
  • Başaran, I. B. (2004). Etkili öğrenme ve çoklu zeka kuramı: Bir inceleme. Ege Eğitim Dergisi, 5, 7-15.
  • Bayrakçı, M. (2007). Okul öncesinde yaratıcı drama etkinliklerinin iletişim becerilerinin gelişmesi üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bümen, T. N. (2002). Okulda çoklu zeka kuramı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve lisrel uygulamaları. (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Demirel, Ö. (2015). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi
  • Demirel, Ö, Yağcı, E. (2012). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı.(Edt. Özcan Demirel & Eralp Altun). Ankara: Pegem Akademi
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E., Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed. ). Mc Graw Hill Higher Education. New York, ABD.
  • Fulford , J., Hutchıngs, M., Ross, A., Schmıtz H. (2001). İlköğretimde drama. (Çev. Küçükahmet, L., Borçbakan, H., Karamanoğlu, S.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Gardner, H. (1999). Intelligence reframed: Multiple intelligences for the 21st century. New York, NY: Basic.
  • Gürel, E. & Tat, M. (2010). Çoklu zeka kuramı: Tekli zeka anlayışı kuramından çoklu zeka anlayışı kuramına. Journal of International Social Research 3(11), 336-356
  • Kara, Y. & Çam, F. (2007). Yaratıcı drama yönteminin bazı sosyal becerilerin kazandırılmasına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32).
  • Kıldan, A., Ünver, N., (2015). Öğretim ilke ve yöntemleri. (Edt. Ahmet Doğanay). Ankara: Pegem Akademi
  • Köksal Akyol, A. (2003). Drama ve dramanın önemi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 1(2),179-192.
  • Kurt, M., Gümüş, İ., Temelli A. (2013). Çoklu zeka kuramına dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin tutum ve akademik başarılarına etkisinin motivasyon stillerine göre analizi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 22(1), 135-153.
  • MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: Meb Basımevi.
  • Ömeroğlu, E., Ersoy, Ö., Tezel Şahin, F., Kandır, A., Turla, A. (2007). Okul öncesi eğitimde drama: Teoriden uygulamaya. Ankara: Kök Yayıncılık
  • Önalan-Akfırat, F. (2006). Sosyal yeterlilik, sosyal beceri ve yaratıcı drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 39-58.
  • Önder, A. (1999). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama, kuramsal temellerle uygulama teknikleri ve örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık Hizmetleri.
  • Özyürek, A. (2011). Okul öncesi eğitimde dramatik etkinliklerden dramaya teoriden uygulamaya. (Edt. Esra Ömeroğlu). Ankara: Eğiten Kitap
  • Saban, A. (2002). Çoklu zeka teorisi ve eğitim. Ankara: Nobel
  • Saban, A. (2009). Çoklu zeka kuramı ile ilgili türkçe çalışmaların içerik analizi. Educational Science: Theory & Practice 9(2), 833-876.
  • Talu, N. (1999). Çoklu zeka kuramı ve eğitime yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15, 164-172
  • Üstündağ, T. (1998). Yaratıcı drama eğitim programının öğeleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 22(107), 28-35.
  • Üstündağ, T. (2002). Yaratıcı drama öğretmenimin günlüğü. Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Yassa, N. A. (1997). A study of the effect of drama education on social ınteraction in high school students. Unpublished Doktoral Dissertation, Ontario: Lakehead University.
  • Yıldız Demirtaş, V. (2015). Öğretim ilke ve yöntemleri. (edt. Birsen Doğan & Vesile Alkan). Ankara: Eğiten Kitap

Okul Öncesi Öğretmenliği Lisans Programında Yer Alan Drama Dersi Kapsamında Yapılan Uygulamaların Öğretmen Adaylarının Sosyal Zekâ Alanlarına Etkisi

Year 2016, Volume: 24 Issue: 5, 2585 - 2594, 15.12.2016

Abstract

Eğitim fakülteleri lisans programları, değişen dünya ve toplumların ihtiyaçlarına göre
MEB’in amaçları da dikkate alınarak zaman zaman değişmekte ve geliştirilmektedir. Fakat
özellikle bazı dersler ve içerik, bütün programlarda yer alması gereken, zamandan ve
ihtiyaçlardan etkilenmeyen, doğrudan ve her zaman çocukların temel gelişimlerini destekleyen
özellikler taşıdığı için, bütün programlarda yer almaktadır. Okul öncesi eğitimi lisans
programındaki dersler içerisinde yer alan Drama dersi de çocukların doğrudan gelişimlerini
destekleyen ve her zaman güncelliğini koruyan bir derstir.
Günümüzde Drama eğitimi çeşitli profesyonel kurslar vasıtasıyla verilse de Eğitim
Fakültelerinde okul öncesi öğretmenliği lisans eğitimi sürecinde öğretmen adaylarının önem
verdiği dersler içerisinde yer almaktadır. Bu araştırmada 144 okul öncesi öğretmen adayının
görüşleriyle Drama dersi sürecinde yapılan etkinliklerin, onların sosyal zekâ alanlarına
etkisi incelenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla Saban (2002) tarafından geliştirilen
Çoklu zekâ envanterinin sosyal zekâ bölümünden yararlanılmıştır. Araştırmada zayıf deneysel
desen kullanılmış, veriler ön test ve son test ile elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre
drama dersinin öğretmen adaylarının sosyal zekâ alanlarına olumlu etkisinin olduğu sonucuna
ulaşılmıştır.

References

  • Adıgüzel, H. Ö. (2001). Niçin yaratıcı drama. Öğretmen Dünyası Dergisi 257, 13-16
  • Akoğuz, M. (2002). İletişim becerilerinin geliştirilmesinde yaratıcı dramanın etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arslan, E., Erbay, F., & Saygın, Y. (2010). Yaratıcı drama ile bütünleştirilmiş iletişim becerileri eğitiminin çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü öğrencilerinin iletişim becerilerine etkisinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23.
  • Başaran, I. B. (2004). Etkili öğrenme ve çoklu zeka kuramı: Bir inceleme. Ege Eğitim Dergisi, 5, 7-15.
  • Bayrakçı, M. (2007). Okul öncesinde yaratıcı drama etkinliklerinin iletişim becerilerinin gelişmesi üzerindeki etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kafkas Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Bümen, T. N. (2002). Okulda çoklu zeka kuramı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. (2014). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik SPSS ve lisrel uygulamaları. (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
  • Demirel, Ö. (2015). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem Akademi
  • Demirel, Ö, Yağcı, E. (2012). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı.(Edt. Özcan Demirel & Eralp Altun). Ankara: Pegem Akademi
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E., Hyun, H. H. (2012). How to design and evaluate research in education (8th ed. ). Mc Graw Hill Higher Education. New York, ABD.
  • Fulford , J., Hutchıngs, M., Ross, A., Schmıtz H. (2001). İlköğretimde drama. (Çev. Küçükahmet, L., Borçbakan, H., Karamanoğlu, S.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Gardner, H. (1999). Intelligence reframed: Multiple intelligences for the 21st century. New York, NY: Basic.
  • Gürel, E. & Tat, M. (2010). Çoklu zeka kuramı: Tekli zeka anlayışı kuramından çoklu zeka anlayışı kuramına. Journal of International Social Research 3(11), 336-356
  • Kara, Y. & Çam, F. (2007). Yaratıcı drama yönteminin bazı sosyal becerilerin kazandırılmasına etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(32).
  • Kıldan, A., Ünver, N., (2015). Öğretim ilke ve yöntemleri. (Edt. Ahmet Doğanay). Ankara: Pegem Akademi
  • Köksal Akyol, A. (2003). Drama ve dramanın önemi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi 1(2),179-192.
  • Kurt, M., Gümüş, İ., Temelli A. (2013). Çoklu zeka kuramına dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin tutum ve akademik başarılarına etkisinin motivasyon stillerine göre analizi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 22(1), 135-153.
  • MEB, (2013). Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: Meb Basımevi.
  • Ömeroğlu, E., Ersoy, Ö., Tezel Şahin, F., Kandır, A., Turla, A. (2007). Okul öncesi eğitimde drama: Teoriden uygulamaya. Ankara: Kök Yayıncılık
  • Önalan-Akfırat, F. (2006). Sosyal yeterlilik, sosyal beceri ve yaratıcı drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1), 39-58.
  • Önder, A. (1999). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama, kuramsal temellerle uygulama teknikleri ve örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık Hizmetleri.
  • Özyürek, A. (2011). Okul öncesi eğitimde dramatik etkinliklerden dramaya teoriden uygulamaya. (Edt. Esra Ömeroğlu). Ankara: Eğiten Kitap
  • Saban, A. (2002). Çoklu zeka teorisi ve eğitim. Ankara: Nobel
  • Saban, A. (2009). Çoklu zeka kuramı ile ilgili türkçe çalışmaların içerik analizi. Educational Science: Theory & Practice 9(2), 833-876.
  • Talu, N. (1999). Çoklu zeka kuramı ve eğitime yansımaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15, 164-172
  • Üstündağ, T. (1998). Yaratıcı drama eğitim programının öğeleri. Eğitim ve Bilim Dergisi, 22(107), 28-35.
  • Üstündağ, T. (2002). Yaratıcı drama öğretmenimin günlüğü. Ankara: PegemA Yayıncılık
  • Yassa, N. A. (1997). A study of the effect of drama education on social ınteraction in high school students. Unpublished Doktoral Dissertation, Ontario: Lakehead University.
  • Yıldız Demirtaş, V. (2015). Öğretim ilke ve yöntemleri. (edt. Birsen Doğan & Vesile Alkan). Ankara: Eğiten Kitap
There are 30 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Review Article
Authors

Naim Ünver

Selahattin Semiz This is me

Publication Date December 15, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 24 Issue: 5

Cite

APA Ünver, N., & Semiz, S. (2016). The Influence of Activities Carried Out in Drama Course at The Undergraduate Program of Pre-School Teacher Education on Teacher Candidate’s Areas of Social Intelligence. Kastamonu Education Journal, 24(5), 2585-2594.

10037