Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmenlerin Eğitim Düzeyinin Yıldırma Algısına Etkisi: Meta-Analiz Çalışması

Year 2017, Volume: 25 Issue: 1, 1 - 16, 15.01.2017

Abstract

Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin okulda karşılaştıkları yıldırma davranışlarına ilişkin
algılarının ve görüşlerinin eğitim düzeyine göre etki büyüklüklerini belirlemektir. Çalışmalar
kapsamındaki toplam örneklem sayısı 5344 olup bunun 4734’ü lisans ve 610’u lisan üstü
eğitim düzeyine sahip öğretmenden oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin
eğitim düzeyi değişkenine göre lisans üstü eğitim düzeyine sahip öğretmenler lehine rastgele
etkiler (d=-0,16) modeline göre istatistiksel olarak anlamlı düşük düzeyde bir etki büyüklüğü
belirlenmiştir.Yapılan moderatör analizi sonucunda araştırmacının cinsiyetinin birer moderatör
olduğu saptanmıştır. Yapılan moderatör analizi sonucunda yayın türünün, öğretim kademesinin
ve araştırmanın yapıldığı bölgenin birer moderatör olmadığı saptanmıştır.

References

  • Abay, A. (2009). İlköğretı̇m okullarında çalışan öğretmenlerı̇n psı̇kolojı̇k şı̇ddet algıları ı̇le sosyal destek algıları arasındakı̇ ı̇lı̇şkı̇nı̇n ı̇ncelenmesı̇. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Akkar, A. (2010). Meslek Liseleri Yönetici ve Öğretmenlerinde Psikolojik Yıldırma (Mobbing). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Akpunar, E. N. (2016). Öğretmenlerin Mobbing Algısının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:15, Sayı:56: s.295-308.
  • *Akşahin, E. (2012). İlköğretim Okulları Branş Öğretmenlerinin Yıldırma Davranışlarına Maruz Kalma Düzeyleri Sosyo-demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi (İstanbul İli Esenler İlçesi). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Altınkurt Y., Yılmaz, K., &Karaman, G. (2015). The Effect of Gender, Seniority and Subject Matter on the Perceptions of Organizational Justice of Teachers: A Meta-Analytical Study Educational Sciences: Theory & Practice, 15(1), 33-43.
  • Apak, E. G. A. (2009). Yıldırma Eylemleri ve Örgütsel Adanmışlık İlişkisi: İlköğretim Okulu Öğretmenleri Üzerinde Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Aras, A. (2012). İlköğretı̇m Okullarında Görev Yapan Müzı̇k Öğretmenlerı̇nin Mobbing (Yıldırma) Yaşama Düzeylerı̇, Örgütsel Bağlılık ve İş Doyumları Arasındakı̇ İlişkiler. Yayınlanmamış
  • Aytaç, T. (2013). Eğitim Yönetiminde Yeni Paradigmalar: Okul Merkezli Yönetim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.

The Effect of Teachers’ Education Level on Intimidation Perception : Meta-Analysis Study

Year 2017, Volume: 25 Issue: 1, 1 - 16, 15.01.2017

Abstract

References

  • Abay, A. (2009). İlköğretı̇m okullarında çalışan öğretmenlerı̇n psı̇kolojı̇k şı̇ddet algıları ı̇le sosyal destek algıları arasındakı̇ ı̇lı̇şkı̇nı̇n ı̇ncelenmesı̇. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Akkar, A. (2010). Meslek Liseleri Yönetici ve Öğretmenlerinde Psikolojik Yıldırma (Mobbing). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Akpunar, E. N. (2016). Öğretmenlerin Mobbing Algısının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:15, Sayı:56: s.295-308.
  • *Akşahin, E. (2012). İlköğretim Okulları Branş Öğretmenlerinin Yıldırma Davranışlarına Maruz Kalma Düzeyleri Sosyo-demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi (İstanbul İli Esenler İlçesi). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Altınkurt Y., Yılmaz, K., &Karaman, G. (2015). The Effect of Gender, Seniority and Subject Matter on the Perceptions of Organizational Justice of Teachers: A Meta-Analytical Study Educational Sciences: Theory & Practice, 15(1), 33-43.
  • Apak, E. G. A. (2009). Yıldırma Eylemleri ve Örgütsel Adanmışlık İlişkisi: İlköğretim Okulu Öğretmenleri Üzerinde Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Aras, A. (2012). İlköğretı̇m Okullarında Görev Yapan Müzı̇k Öğretmenlerı̇nin Mobbing (Yıldırma) Yaşama Düzeylerı̇, Örgütsel Bağlılık ve İş Doyumları Arasındakı̇ İlişkiler. Yayınlanmamış
  • Aytaç, T. (2013). Eğitim Yönetiminde Yeni Paradigmalar: Okul Merkezli Yönetim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
There are 8 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Review Article
Authors

Tufan Aytaç This is me

Publication Date January 15, 2017
Acceptance Date April 30, 2015
Published in Issue Year 2017 Volume: 25 Issue: 1

Cite

APA Aytaç, T. (2017). The Effect of Teachers’ Education Level on Intimidation Perception : Meta-Analysis Study. Kastamonu Education Journal, 25(1), 1-16. https://doi.org/10.24106/kefdergi.303513

10037