Students should be understood properly to give them a qualified geography education.
Students studying in the Department of Geography do come from different cities, and their
learning capabilities thus differ as well. Moreover, the reasons that students desire a geography
education are not the same for all. Similarly, their views on the geography profession are not the
same either. This study examines the views of first- year students already studying geography at
four universities where the study data were collected, utilizing a Likert- type questionnaire. All
analyses were conducted via a SPSS program.
Nitelikli bir coğrafya eğitimi gerçekleştirebilmek için öğrencilerin doğru tanınması
gereklidir. Coğrafya bölümünde eğitim gören öğrenciler farklı illerden geldikleri gibi öğrenme
kabiliyetleri de farklılık göstermektedir. Ayrıca öğrencilerin coğrafya eğitimi alma amaçları
tamamen aynı sebebe bağlı olmadığı gibi coğrafya mesleğine yönelik görüşleri de aynı değildir.
Bu araştırmada coğrafya bölümünde eğitim gören birinci sınıf öğrencilerinin görüşleri tespit
edilmek istenmiştir. Araştırma dört üniversitede yapılmış olup likert tipi anket uygulaması ile
veriler elde edilmiş, SPSS programı ile analizler yapılmıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2017 |
Acceptance Date | January 12, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 25 Issue: 4 |