Abstract
Bu çalışma görev yapmakta olan 24 İngilizce öğretmeninin ‘öğrenme’ ve ‘öğrenen’
algılarını metafor analizi yolu ile incelemiştir. “İngilizce öğrenmek………………... gibidir
çünkü…………………..” ve “İngilizce öğrenen ……………..gibidir çünkü…………….”
ifadelerini içeren metafor üretme aracı veri toplamak için kullanılmıştır. Sonuçlar, öğretmenlerin
‘öğrenme’ ve ‘öğrenen’ algılarının geleneksel bir anlayışı yansıtmadığını, aksine genel
anlamda öğrenen merkezli algılara sahip olduklarını ortaya koymuştur. Öğretmenlerin öğrenen
merkezli algıları, lisans eğitimlerine ve lisans eğitimleri sürecinde İngilizce öğretmenliği lisans
programına rehber olan öğretmen eğitimi yaklaşımlarına atfedilebilir.