The field of
foreign language teaching and learning has been experiencing a shift of
paradigm; from traditional to more communicative and student-centered pedagogy.
However, how these changes are represented in the minds of both pre and
in-service teachers is still an area requiring examination. The interest in
teachers’ personal theories has sparked owing particularly to the possible outcomes
of these beliefs on the process of language learning and teaching. Therefore,
the main objective of this study was to identify and compare the ideals of both
pre- and in-service foreign language teachers’ perceptions regarding effective
teaching. 25 pre-service teachers in their senior year and 68 in-service
language teachers, 9 of whom were native speakers, responded to a questionnaire
(Brown, 2006). To gather in-depth data, randomly selected five pre-service and
five in-service teachers (two native, three non-native) were requested to write
a reflective essay. The findings are
discussed along with pedagogical implications.
Yabancı Dil Öğretimi
ve öğrenimi son yıllarda geleneksel yaklaşımdan daha çok iletişime dayalı ve
öğrenci merkezli yaklaşıma yönelmektedir. Ancak, bu değişimin hizmet öncesi ve
hizmetiçi öğretmenlerin zihninde nasıl yeraldığı hala araştırılması gereken bir
alandır. Öğretmenlerin kişisel teorilerine olan ilgi bu inançların dil öğrenimi
ve öğretimi sürecindeki olası sonuçları sayesinde artmıştır. Bu nedenlerden
dolayı, bu çalışmanın temel amacı, hizmet öncesi ve hizmetiçi yabancı dil
öğretmenlerinin etkili öğretimle ilgili düşüncelerini araştırmaktır. 28 son
sınıf hizmet öncesi öğretmen ve dokuzu anadili İngilizce olan 68 hizmetiçi
öğretmen araştırmaya katılarak ankete yanıt vermiştir (Brown, 2006). Daha
derinlemesine very toplamak amacıyla rastgele seçilmiş 5 hizmet öncesi, 5
hizmet içi (2 ana dili İngilizce olan, 3 Türk) öğretmenden yansıtıcı
kompozisyon yazmaları istenmiştir. Sonuçler, pedagojik uygulamalarla birlikte
tartışılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2018 |
Acceptance Date | November 14, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 4 |