Çağımızda bilimsel ve teknolojik gelişmeler büyük bir hızla ilerlemektedir. Bu gelişmelere paralel olarak eğitim sistemimizde de önemli değişiklikler yapılmıştır. Türkiye’ de 2004 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından alınan karar ile birlikte ilköğretim okullarında uygulanan fen dersi de yeniden yapılandırılmış ve fen ve teknoloji dersi olarak değiştirilmiş; uygulamaları fen – teknoloji – toplum FTT eğitimine dayandırılmıştır. Bu makalede, Türkiye’ de ilköğretim kurumlarında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 1968 yılında Fen ve Tabiat Bilgisi; 1992, 2000 yıllarında Fen Bilgisi; 2004 yılında Fen ve Teknoloji dersi için hazırlanan programların amaç, kavram, etkinlik yönünden karşılaştırılması yapılmıştır.
In our age, science and technology develops are improving rapidly. Parallel to these developments, important changes were made in Turkish Education System. With the decision taken by Ministry of Education in 2004 Turkey, science- in primary schools was constructed again and it was turned into science-technology-society. In this article, the programs Science and Nature in 1968; Science in 1992-2000; Science and Technology in 2004, prepared by Education Ministry for primary schools, are compared in terms of program’s goals, concepts and activities.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 19 Issue: 2 |