BibTex RIS Cite

DEVELOPMENT OF AN ACHIEVEMENT TEST ABOUT SOLUTIONS AND THEIR PHYSICAL PROPERTIES BASED ON BLOOM’S REVISED TAXONOMY: VALIDITY AND RELIABILITY

Year 2011, Volume: 19 Issue: 2, 499 - 522, 01.05.2011

Abstract

In this study, an achievement test about solutions and their physical properties was developed. Science education professors were consulted to determine the level of coherence between each item’s goal of measuring outcome and Bloom’s revised cognitive taxonomy levels. In the second stage of the study, the test which consisted of 31 items was applied to 160 students from the department of secondary science and mathematics education/chemistry education and department of elementary science education, Kazim Karabekir Education Faculty, Ataturk University. Items analyses were calculated for the test. Based on the data, average test difficulty index and test-discrimination index were calculated as 0.41 and 0.40, respectively. Test reliability KR20 was determined as 0.77, as well. Based on the results, it was concluded that the test was a well constructed test regarding both its difficulty and discriminate indexes

References

  • 1. Tekin, H., Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yargı Kitap ve Yayınevi. Ankara, 1996.
  • 2. İşman, A. ve Eskicumalı, A., Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, Değişim Yayınları, 4. Baskı, 447s, İstanbul 2003.
  • 3. Büyükkaragöz, S.S. ve Çivi, C., Genel Öğretim Metotları: Öğretimde Planlama Uygulama, Beta Basım Yayım A.Ş. 10. Baskı, 281s, İstanbul, 1999.
  • 4. Kan, A., Effects of using a scoring guide on essay scores: Generalizability theory. Perceptual and Motor Skills, 105, 891-905, 2007.
  • 5. Forehand, M., Bloom’s taxonomy: Original and revised. http://www.coe. uga.edu/epltt/bloom.htm, 2005.
  • 6. Amer, A., Reflections of Bloom’s revised taxonomy. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, No 8, 4 (1), 213-230, 2006.
  • 7. Senemoğlu, N., Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitapevi, 10. Baskı, 598s, Ankara, 2004.
  • 8. Krathwohl, D.R., A revision of Bloom’s Taxonomy: An overview. Theory Into Practice, 41 (4), 212-218, 2002.
  • 9. Bümen, N.T., Effects of the original versus revised Bloom’s Taxonomy on lesson planning skills: A Turkish study among pre-service teachers. Review of Education. 53, 439-455, 2007.
  • 10. Köğce, D., Aydın, M. ve Yıldız, C., Bloom Taksonomisinin revizyonu: Genel bir bakış. İlköğretim Online Dergisi. 8 (3), 1-7, 2009.
  • 11. Bayrakçeken, S., Test Geliştirme. Edt. E. Karip. Ölçme ve Değerlendirme, 244-277, Pegem A, Ankara, 2008.
  • 12. Şimşek, S., Fen bilimlerinde değerlendirmenin önemi, Milli Eğitim Dergisi, 148, 30-32, 2001.
  • 13. Özmen, H. ve Karamustafaoğlu, O., Lise II. sınıf fizik kimya sorularının ve öğrencilerin enerji konusundaki başarılarının bilişsel gelişim seviyelerine göre analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (1), 91-100, 2006.
  • 14. Çalışkan, H. ve Yıldız, M., 1998 ve 2004 Programlarına göre hazırlanan ilköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarındaki ünite değerlendirme sorularının analizi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12 (1), 75-88, 2008.
  • 15. Pınarbaşı, T., Çözünürlükle İlgili Kavramların Anlaşılmasında Kavramsal Değişim Yaklaşımının Etkinliğinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Atatürk Üniversitesi, Erzurum, 2002.
  • 16. Atkins, P., and Jones, L., Temel Kimya: Moleküller, Maddeler ve Değişimler, 12. Ünite: Çözeltilerin Özellikleri, Edt: E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz, Bilim Yayıncılık, Ankara, 437-465, 1998.
  • 17. Chang, R., Chemistry, Chapter 12: Physical Properties of Solutions, Sixth edition, 466- 504, 1998.
  • 18. Mortimer, C.E., Modern Üniversite Kimyası, 9.Bölüm: Çözeltiler, Edt: T. Altınata, Çağlayan Basımevi, İstanbul, 351-397, 1997.
  • 19. Petrucci, R.P., Harwood W.S. and Herring, F.G., Genel Kimya, İlkeler ve Modern Uygulamalar, 14. Ünite: Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri, Edt: T. Uyar, S. Aksoy, Palme Yayıncılık, Ankara, 8. Baskı, 534-578, 2005.
  • 20. Jacobs, L. C. and Chase, C. I., Developing and Using Tests Effectively. San Fransisco: Jossey- Bass Publishers, 1993.
  • 21. Kubiszyn, T. and Borich, G., Educational Testing and Measurement. 7 th ed. Hoboken: John Wiley. 2003.
  • 22. Demircioğlu, H., Sınıf Öğretmeni Adaylarına Yönelik Maddenin Halleri Konusu İle İlgili Bağlam Temelli Materyal Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Araştırılması. Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, 2008.
  • 23. Çepni, S., Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Geliştirilmiş 2. Baskı, Üçyol Kültür Merkezi, 213 s, Trabzon, 2005.
  • 24. Şeker, H. ve Gençdoğan, B., Psikolojide ve Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme. 1. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, 110 s, Ankara, 2006.
  • 25. Haladyna, T.M., Writing Test Items To Evaluate Higher Order Thinking, 1997.
  • 26. Çalık, M. ve Ayas, A., Çözeltilerde kavram başarı testi hazırlama ve uygulama, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (14), 1-17. 2003.

REVİZE EDİLMİŞ BLOOM’UN TAKSONOMİSİNE GÖRE ÇÖZELTİLER VE FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ KONUSUNDA BAŞARI TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI

Year 2011, Volume: 19 Issue: 2, 499 - 522, 01.05.2011

Abstract

Bu çalışmada, “Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri” konusu kapsamında bir başarı testi geliştirildi. Testteki her bir maddenin ölçmeyi amaçladığı kazanımla ve Bloom’un revize edilmiş bilişsel alan öğrenme seviyeleriyle uygunluk düzeylerini belirlemek üzere, öğretim elemanlarının görüşlerine başvuruldu. Çalışmanın ikinci aşamasında, son halini alan 31 soruluk başarı testi, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi OFMAE Bölümü Kimya Öğretmenliği Programı ve aynı fakültenin İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim gören toplam 160 öğrenciye uygulanarak madde analizi yapıldı. Elde edilen veriler doğrultusunda testtin ortalama güçlük indeksi 0,41 ve ayırt edicilik indeksi 0,40 olarak hesaplandı. Bunun yanı sıra testin güvenirliği 0,77 olarak bulundu. Elde edilen sonuçlar, geliştirilen testin hem ayırt edicilik hem de madde güçlüğü açısından iyi tasarlanmış bir test olduğunu ortaya koydu.

References

  • 1. Tekin, H., Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yargı Kitap ve Yayınevi. Ankara, 1996.
  • 2. İşman, A. ve Eskicumalı, A., Eğitimde Planlama ve Değerlendirme, Değişim Yayınları, 4. Baskı, 447s, İstanbul 2003.
  • 3. Büyükkaragöz, S.S. ve Çivi, C., Genel Öğretim Metotları: Öğretimde Planlama Uygulama, Beta Basım Yayım A.Ş. 10. Baskı, 281s, İstanbul, 1999.
  • 4. Kan, A., Effects of using a scoring guide on essay scores: Generalizability theory. Perceptual and Motor Skills, 105, 891-905, 2007.
  • 5. Forehand, M., Bloom’s taxonomy: Original and revised. http://www.coe. uga.edu/epltt/bloom.htm, 2005.
  • 6. Amer, A., Reflections of Bloom’s revised taxonomy. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, No 8, 4 (1), 213-230, 2006.
  • 7. Senemoğlu, N., Gelişim, Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitapevi, 10. Baskı, 598s, Ankara, 2004.
  • 8. Krathwohl, D.R., A revision of Bloom’s Taxonomy: An overview. Theory Into Practice, 41 (4), 212-218, 2002.
  • 9. Bümen, N.T., Effects of the original versus revised Bloom’s Taxonomy on lesson planning skills: A Turkish study among pre-service teachers. Review of Education. 53, 439-455, 2007.
  • 10. Köğce, D., Aydın, M. ve Yıldız, C., Bloom Taksonomisinin revizyonu: Genel bir bakış. İlköğretim Online Dergisi. 8 (3), 1-7, 2009.
  • 11. Bayrakçeken, S., Test Geliştirme. Edt. E. Karip. Ölçme ve Değerlendirme, 244-277, Pegem A, Ankara, 2008.
  • 12. Şimşek, S., Fen bilimlerinde değerlendirmenin önemi, Milli Eğitim Dergisi, 148, 30-32, 2001.
  • 13. Özmen, H. ve Karamustafaoğlu, O., Lise II. sınıf fizik kimya sorularının ve öğrencilerin enerji konusundaki başarılarının bilişsel gelişim seviyelerine göre analizi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (1), 91-100, 2006.
  • 14. Çalışkan, H. ve Yıldız, M., 1998 ve 2004 Programlarına göre hazırlanan ilköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler ders kitaplarındaki ünite değerlendirme sorularının analizi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12 (1), 75-88, 2008.
  • 15. Pınarbaşı, T., Çözünürlükle İlgili Kavramların Anlaşılmasında Kavramsal Değişim Yaklaşımının Etkinliğinin İncelenmesi. Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Atatürk Üniversitesi, Erzurum, 2002.
  • 16. Atkins, P., and Jones, L., Temel Kimya: Moleküller, Maddeler ve Değişimler, 12. Ünite: Çözeltilerin Özellikleri, Edt: E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz, Bilim Yayıncılık, Ankara, 437-465, 1998.
  • 17. Chang, R., Chemistry, Chapter 12: Physical Properties of Solutions, Sixth edition, 466- 504, 1998.
  • 18. Mortimer, C.E., Modern Üniversite Kimyası, 9.Bölüm: Çözeltiler, Edt: T. Altınata, Çağlayan Basımevi, İstanbul, 351-397, 1997.
  • 19. Petrucci, R.P., Harwood W.S. and Herring, F.G., Genel Kimya, İlkeler ve Modern Uygulamalar, 14. Ünite: Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri, Edt: T. Uyar, S. Aksoy, Palme Yayıncılık, Ankara, 8. Baskı, 534-578, 2005.
  • 20. Jacobs, L. C. and Chase, C. I., Developing and Using Tests Effectively. San Fransisco: Jossey- Bass Publishers, 1993.
  • 21. Kubiszyn, T. and Borich, G., Educational Testing and Measurement. 7 th ed. Hoboken: John Wiley. 2003.
  • 22. Demircioğlu, H., Sınıf Öğretmeni Adaylarına Yönelik Maddenin Halleri Konusu İle İlgili Bağlam Temelli Materyal Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Araştırılması. Doktora Tezi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, 2008.
  • 23. Çepni, S., Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş. Geliştirilmiş 2. Baskı, Üçyol Kültür Merkezi, 213 s, Trabzon, 2005.
  • 24. Şeker, H. ve Gençdoğan, B., Psikolojide ve Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme. 1. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım, 110 s, Ankara, 2006.
  • 25. Haladyna, T.M., Writing Test Items To Evaluate Higher Order Thinking, 1997.
  • 26. Çalık, M. ve Ayas, A., Çözeltilerde kavram başarı testi hazırlama ve uygulama, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (14), 1-17. 2003.
There are 26 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Cemal Tosun This is me

Yavuz Taşkesenligil This is me

Publication Date May 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 19 Issue: 2

Cite

APA Tosun, C., & Taşkesenligil, Y. (2011). REVİZE EDİLMİŞ BLOOM’UN TAKSONOMİSİNE GÖRE ÇÖZELTİLER VE FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ KONUSUNDA BAŞARI TESTİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Kastamonu Education Journal, 19(2), 499-522.

10037