In science education, the practical laboratory work has significant role in the acquiring of the targeted goals. Also, in the designing of the courses and reaching of the goals of the laboratory works, it is important to know student’s opinions about laboratory practical. Therefore, the aim of the present study was determination of the chemistry candidate teachers’ opinion about their practical laboratory course they have taken through their education. Qualitative and quantitative data were obtained. The sampling of the study was 96 students of Ataturk University, Kazım Karabekir Education Faculty, Chemistry Education department. The most of the students 71.80 % think that the varieties of the practical laboratory works and the time given for these laboratories are sufficient. Also it was of interest that a lot of students 68.80% think that experiments should be related with daily life.
Fen eğitiminde hedeflenen amaçların öğrencilere kazandırılmasında laboratuar çalışmaları büyük bir öneme sahiptir. Ayrıca, laboratuar çalışmalarında hedeflenen amaçlara ulaşmada ve derslerin planlanmasında öğrencilerin laboratuar uygulamaları hakkındaki görüşlerinin bilinmesi önemlidir. Bu nedenle çalışmanın amacı kimya öğretmen adaylarının yürütülen laboratuar çalışmaları hakkındaki düşüncelerinin belirlenmesi olmuştur. Çalışmada veriler, nitel ve nicel olarak toplanmıştır. Çalışmanın örneklemini Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Bölümü Kimya Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören toplam 96 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin büyük çoğunluğu %71,80 laboratuar derslerinin çeşitlerinin ve laboratuarlar için ayrılan zamanın yeterli olduğunu düşünmektedir. Bununla beraber, çok sayıda öğrencinin %68.80 deneylerin güncel olaylarla ilişkili olması gerektiğini düşünmesi dikkat çekicidir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 17 Issue: 1 |