BibTex RIS Cite
Year 2009, Volume: 17 Issue: 1, 103 - 110, 01.01.2009

Abstract

In this study two tier diagnostic test is applied to analyse the misconceptions about substance transport in plants on biology teacher candidates. To reveal the thoughts and misconceptions of the students about the subject, interview is used. After the application of pre-test item analyse work has done and test is improved to its final stage. Diagnostic tests are applied to 138 students. The reliability of the two – tier diagnostic test is calculated 0,88 by the formula of Spearman – Brown. The answers of test are appraised for every item one by one. Some proposes offered for removing misconceptions after defining the misconceptions of the biology teacher candidates.

References

  • 1. Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. ISBN 975-11-1729-1, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • 2. Guralnik, D.B. (Ed.). (1986). Webster’s New Dictionary (2nd ed.). New York: Prentice Hall Press.
  • 3. Eyidoğan, F., Güneysu, S. (2001). İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi Kitaplarındaki Kavram Yanılgılarının İncelenmesi. İnternetten 15 Aralık 2003 de http://www.fedu.metu.edu.tr/ ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t72d.pdf adresinden alınmıştır.
  • 4. Fellow, N. J. (1994). A window into thinking: using student writing to undestand concep- tual in science learning. Journal of Research in Science Teaching, 31 (9), 985-1001.
  • 5. Köseoğlu, F., Kavak, N. (2001). Fen Öğretiminde Yapılandırıcı Yaklaşım. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 139-148.
  • 6. Odom, A. L., Barrow, H.L. (1995). Development and application of a two-tier diagnostic test measuring college biology students’ understandig of a diffusion and osmosis after a course of instruction. Journal of Research in Science Teaching, 32 (1), 45-61.
  • 7. Doğru, P. (2002). Kavramsal Değişim Metinleri ve Kavram Haritaları Kullanılarak Öğrencilerin Difüzyon ve Osmoz Konularındaki Kavramsal değişiminin Geliştirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 144s.
  • 8. Kılıç, S. (1999). Lise ve Üniversite Öğrencilerinde Difüzyon ve Osmoz Kavramları İle İlgili Yanlış Kavramalar, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Biyoloji Anabilim Dalı, Konya, 34s.
  • 9. Tan, K.C.D. (2000). Development and application of a diagnostic instrument to evaluate secondary students’ conception of qualitative analysis. Unpublished PhD thesis, Curtin Univercity of Technology, Western Australia.
  • 10. Treagust, D. F. (1989). Development and Use of Diagnostic Tests to Evaluate Students’ Misconceptions in Science. International Journal of Science Education, 10(2).159-169.
  • 11. Tekkaya, C., Çapa, Y., Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Konularındaki Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18:140-157.
  • 12. Çapa, Y., 2000. Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Bitkilerdeki Fotosentez ve Solunum Konularındaki Kavram Yanılgılarının Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 116s.
  • 13. Kemaloğlu, C. (2004). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bitkilerde Madde Taşınması Ko- nusundaki Kavram Yanılgıları Analizi. Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • 14. Selvi, M., Yakışan, M. (2004). Üniversite Birinci Sınıf Öğrencilerinin Enzimler Konusu İle İlgili Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 173-182.

BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARINDA BİTKİLERDE MADDE TAŞINMASI KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI

Year 2009, Volume: 17 Issue: 1, 103 - 110, 01.01.2009

Abstract

Biyoloji öğretmen adaylarında, bitkilerde madde taşınması konusundaki kavram yanılgılarını belirlemek için yapılmış olan bu çalışmada, konu ile ilgili iki aşamalı tanı testi kullanılmıştır. Öğrencilerin konu hakkındaki düşüncelerini ve muhtemel kavram yanılgılarını öngörebilmek için mülakat tekniğinden yararlanılmıştır. Konu ile ilgili iki aşamalı kavram yanılgısı ön testi ve nihai test geliştirilmiştir. Hazırlanan tanı testleri 138 öğrenciye uygulanmıştır. İki aşamalı tanı testinin güvenirliliği, Spearman – Brown formülü kullanılarak 0,88 olarak hesaplanmıştır. Testte yer alan sorulara verilen cevaplar, her madde için ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Biyoloji öğretmen adaylarının sahip olduğu kavram yanılgıları belirlendikten sonra kavram yanılgılarının giderilmesi için çeşitli önerilerde bulunulmuştur

References

  • 1. Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. ISBN 975-11-1729-1, İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • 2. Guralnik, D.B. (Ed.). (1986). Webster’s New Dictionary (2nd ed.). New York: Prentice Hall Press.
  • 3. Eyidoğan, F., Güneysu, S. (2001). İlköğretim 8. Sınıf Fen Bilgisi Kitaplarındaki Kavram Yanılgılarının İncelenmesi. İnternetten 15 Aralık 2003 de http://www.fedu.metu.edu.tr/ ufbmek-5/b_kitabi/PDF/Fen/Bildiri/t72d.pdf adresinden alınmıştır.
  • 4. Fellow, N. J. (1994). A window into thinking: using student writing to undestand concep- tual in science learning. Journal of Research in Science Teaching, 31 (9), 985-1001.
  • 5. Köseoğlu, F., Kavak, N. (2001). Fen Öğretiminde Yapılandırıcı Yaklaşım. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 139-148.
  • 6. Odom, A. L., Barrow, H.L. (1995). Development and application of a two-tier diagnostic test measuring college biology students’ understandig of a diffusion and osmosis after a course of instruction. Journal of Research in Science Teaching, 32 (1), 45-61.
  • 7. Doğru, P. (2002). Kavramsal Değişim Metinleri ve Kavram Haritaları Kullanılarak Öğrencilerin Difüzyon ve Osmoz Konularındaki Kavramsal değişiminin Geliştirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 144s.
  • 8. Kılıç, S. (1999). Lise ve Üniversite Öğrencilerinde Difüzyon ve Osmoz Kavramları İle İlgili Yanlış Kavramalar, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Biyoloji Anabilim Dalı, Konya, 34s.
  • 9. Tan, K.C.D. (2000). Development and application of a diagnostic instrument to evaluate secondary students’ conception of qualitative analysis. Unpublished PhD thesis, Curtin Univercity of Technology, Western Australia.
  • 10. Treagust, D. F. (1989). Development and Use of Diagnostic Tests to Evaluate Students’ Misconceptions in Science. International Journal of Science Education, 10(2).159-169.
  • 11. Tekkaya, C., Çapa, Y., Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Konularındaki Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18:140-157.
  • 12. Çapa, Y., 2000. Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Bitkilerdeki Fotosentez ve Solunum Konularındaki Kavram Yanılgılarının Analizi, Yüksek Lisans Tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 116s.
  • 13. Kemaloğlu, C. (2004). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bitkilerde Madde Taşınması Ko- nusundaki Kavram Yanılgıları Analizi. Fen Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • 14. Selvi, M., Yakışan, M. (2004). Üniversite Birinci Sınıf Öğrencilerinin Enzimler Konusu İle İlgili Kavram Yanılgıları. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 173-182.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Candan Aykurt This is me

Galip Akaydın This is me

Publication Date January 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 17 Issue: 1

Cite

APA Aykurt, C., & Akaydın, G. (2009). BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARINDA BİTKİLERDE MADDE TAŞINMASI KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI. Kastamonu Education Journal, 17(1), 103-110.

10037