Araştırmada Fen bilimleri dersi öğretim programı içerisinde yer alan evsel atıklar ve geri dönüşüm konusunun informal öğrenme ortamları ile işlenmesinin ortaokul öğrencilerinin öğrenmeleri üzerine etkisini incelemek amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenleri arasında gösterilen Fenomoloji (Olgu bilim) deneysel deseni tercih edilmiştir. Fenomoloji deseninde canlılarla ilgili olay, deneyim ve kavramlar detaylı olarak incelenir. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Aksaray il merkezindeki bir devlet okulunda öğrenim gören 14 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı araştırmacı tarafından geliştirilen gezi görüş formu ve yarı yapılandırılmış görüşme soruları ön test ve son test olarak kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler içerik ve betimsel analiz yöntemleriyle çözümlenmiştir. Öğrenci cevaplarına yönelik kod, kategori, tema ve alt temalar oluşturulmuştur. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; öğrenciler geri dönüşümün kolaylıkla yapılan basit bir süreç olmadığını gözlemlemişlerdir. Öğrenciler geri dönüşüm tesisi gezisinin gezerek, görerek ve eğlenerek öğrenmeyi kolaylaştırdığını, çevreye yönelik bilinç ve farkındalık oluşmasını sağladığını belirtmişlerdir. Yapılan araştırmadan hareketle alan gezilerinin öğrencilere ilginç deneyimler sağladığı için farklı disiplinlerde de alan gezilerinin düzenlenmesi önerilmektedir.
Purpose: This research study aims to analyze the effects of teaching the subject of domestic waste and recycling, which is
included in the Science course curriculum, in informal learning environments on secondary school students’ learning.
Design/Methodology/Approach: In the research, the phenomenology design, one of the qualitative research designs, is used.
The phenomenology design focuses on a person's first-order experiences about a phenomenon. And, it aims to have in-depth
information about the phenomenon. The study group of the investigation consists of 14 secondary school students receiving
education at a public school in Aksaray, during the spring semester of the 2019-2020 academic year. The trip evaluation form
and the semi-structured interview questions developed by the researcher as data collection tools are used as pre-test and posttest. The data acquired from the investigation were analyzed by content and descriptive analysis methods. Codes, categories,
themes, and subthemes were built for the student’s answers.
Findings: According to the results obtained from the study, the students observed that recycling is not a simple process that
can be applied easily. The students remarked that the recycling facility trip creates awakening and awareness towards the
environment and facilitates learning by walking through, seeing, and having fun.
Highlights: Based on this study, it is recommended to arrange field trips in different disciplines to forthese trips enable students
to gain interesting and catchy experiences.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 29, 2022 |
Acceptance Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 30 Issue: 2 |