Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2025, Volume: 33 Issue: 1, 97 - 107, 28.01.2025
https://doi.org/10.24106/kefdergi.1628245

Abstract

References

  • Adabaş, A. (2016). Lisansüstü Eğitim Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenmede Anahtar Yeterliklere Sahip Olma Düzeyleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Afshari, M., Bakar, K. A., Luan, W. S., Samah, B. A., & Fooi, F. S. (2009). Technology and school leadership. Technology, Pedagogy and Education, 18(2), 235-248
  • Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K. ve Karaköse, T. (2012). Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri (Kütahya ili). Eğitim ve Bilim Dergisi, 37(164), 159-175.
  • Akbaba-Altun, S. ve Gürer, M.D. (2008). School Administrators’ Perceptions of Their Roles Regarding Information Technology Classrooms. Eurasian Journal of Educational Research, 33- 35-54.
  • Akbaba-Altun, S. (2006). Complexity of Integrating Computer Technologies into Education in Turkey. Educational Technology ve Society, 9(1), 176-187.
  • Akkuş, N. (2008). Yaşam Boyu Öğrenme Becerilerinin Göstergesi Olarak 2006 Pısa Sonuçlarının Türkiye Açısından Değerlendirilmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Ayra, M. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin mesleki öz yeterlik inançları ile ilişkisi [Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi.
  • Ayra, M., Kösterioğlu, İ. ve Çelen, Ü. (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (1), 497-516.
  • Bakioğlu, A. (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Nobel Yayıncılık.
  • Banoğlu, K. (2011). Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Yeterlikleri ve Teknoloji Koordinatörlüğü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 199-213.
  • Beytekin, O. F. (2014). High School Administrators Perceptions Of Their Technology Leadership Preparedness. Educational Research and Reviews, 9(14), 441-446.
  • Bilir, B., Çekiç, O. ve Uslu, B. (2013). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri. V. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi (6-9 Haziran), Çanakkale, Türkiye.
  • Bostancı, H. (2010). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlilikleri açısından incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Bülbül, T., & Çuhadar, C. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz yeterlik algıları ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 474-499.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, K. Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. Baskı). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Cantürk, G. & Aksu, T. (2017). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik davranışları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(4), 21-40.
  • Can, T. (2003). Bolu Orta Öğretim Okulları Yöneticilerinin Teknolojik Liderlik Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Education Technology, 3(12), 94-107.
  • Chang, I. H. (2012). The effect of principals' technological leadership on teachers' technological literacy and teaching effectiveness in Taiwanese elementary. Journal of Educational Technology & Society, 15(2), 328-340.
  • Coşkun, Y.D. (2009). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 15 (1), 147-158.
  • Çalık, T., Çoban, Ö. ve Özdemir, N. (2019). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlikleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 52(1), 83-106.
  • Doğan, İ. (2018). Examination of the technology leadership self-efficacy perceptions of educational managers in terms of the self-efficacy perceptions of information technologies (Malatya province case). Participatory Educational Research, 5(2), 51-66.
  • Durnalı, M. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre okul müdürlerinin sergilediği teknolojik liderlik davranış düzeyi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(2), 401-430.
  • Dündar, H. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Edgerson, D. E., & Kritsonis, W. A. (2006). Analysis of the influence of principal– teacher relationships on student academic achievement: A national focus. National Journal for Publishing and Mentoring Doctoral Student Research, 1(1), 1–5
  • Eren E, Kurt, A.A (2011) İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4(2), 232-251.
  • Ergişi, K. (2005). Bilgi teknolojilerinin okulda etkin kullanımı ile ilgili okul yöneticilerinin teknolojik yeterliklerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kırıkkale Üniversitesi.
  • Eroğlu, E. (2013). “Motivasyon ve liderlik” iş ve yaşamda motivasyon (Ed. Tuna, Y.). Anadolu Üniversitesi.
  • Esen, M. F. , & Timor, M., (2019). Çok Değişkenli Aykırı Değer Tespiti için Klasik ve Dayanıklı Mahalanobis Uzaklık Ölçütleri: Finansal Veri ile Bir Uygulama. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 25, 267-282.
  • Gencel, İ. E. (2013). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerine Yönelik Algıları. Eğitim ve Bilim, 38. (170), 237-252.
  • Grey-Bowen, J. E. (2010). A study of technology leadership among elementary public school principals in Miami-Dade County [Yayınlanmamış Doktora tezi]. St. Thomas University.
  • Gökkaya, Z. (2014). Yetişkin eğitiminde yeni bir yaklaşım: Oyunlaştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 71-84.
  • Görgülü, D, Küçükali, R. (2018). Öğretmenlerin teknolojik liderlik öz yeterliklerinin incelenmesi. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(1) , 1-12.
  • Gulpan, J.O, Baja, R.M. (2020). Technological leadership of 21st Century Principals of Private Schools. International Journal of Advanced Research and Publication, 4(4), 66-69.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (Gözden geçirilmiş ve güncellenmiş 4.baskı).Seçkin Yayıncılık.
  • Gümüş, M. (2016). Yetişkinlerin açık ve uzaktan öğrenmeyi tercih etme nedenlerinin demografik özelliklerine göre andragojik bir yaklaşımla incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş., & Dalgıç, G. (2010). Eğitim yöneticileri teknoloji liderliği standartlarına ilişkin öğretmen, yönetici ve denetmenlerin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(4), 537-577 [22].
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş. & Dalgıç, G. (2011). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliğine ilişkin algıları: Metafor analizi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 97–121.
  • Hamzah, M. I. M., Nordin, N., Jusoff, K., Karim, R. A., & Yusof, Y. (2010). A Quantitative Analysis Of Malaysian Secondary School Technology Leadership. Management Science And Engineering, 4(2), 124-130.
  • Harris, A. (2020). COVID-19 – School leadership in crisis?". Journal of Professional Capital and Community, 5(3/4), 321-326. https://doi.org/10.1108/JPCC-06-2020-0045
  • Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi (HBÖSB) 2014-2018 (2014). Türkiye Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi. Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Helvacı, M.(2008). Örgüt Geliştirme Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,120.
  • Hero, J. L. (2020). Exploring the Principal’s Technology Leadership: Its Influence on Teachers’ Technological Proficiency. International Journal of Academic Pedagogical Research (IJAPR), ISSN: 2643-9603 4(6), 4-10.
  • Hsiang, C., Yang W.Y (2014) The relationship between technology leadership strategies and effectiveness of school administration: An empirical study. Computers & Education ,76, 91-107.
  • Hylén, J. (2015). Mobile learning and social media in adult learning. European Commission: Vocational Training and Adult Education. http://janhylen.se/wp-content/uploads/2015/04/Mobile-Learning-and-Social-Media-in-Adult-Learning-1.pdf
  • Irmak, M. (2015). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin, yöneticilerinin “teknoloj liderliği” düzeylerine ilişkin algıları [Yüksek Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • ISTE (2009). Iste Standards for Administrators. http://www.iste.org/standards/foradministrators
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kılıç, H. (2015). İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri (Denizli ili örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Kılıç, H. ve Ayvaz Tuncel, Z. (2014). İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4(7), 25-37.
  • MEB (2009). Lifelong Learning Strategy Document. Ministry of Education. Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Nworie, J. (2012). Applying leadership theories to distance education leadership. Online Journal of Distance Learning Administration, 15(4).
  • Özcan, D. (2011). İlköğretim Okullarında Görev Yapan 4. ve 5. Sınıf · Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yaklaşımına Yönelik Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yakın Doğu Üniversitesi.
  • Özçiftçi, M. (2014). Sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerinin ilişkisi. [Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi.
  • Selvi, K. (2011). Lifelong Learning Competencies of Teachers. International Journal of Education Programs and Education Studies, 1(1), 61-69.
  • Sincar, M., ve Aslan, B. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin öğretmen görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(6), 574.
  • Somyürek, S. (2014). Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63-80.
  • Şenel, A., & Gençoğlu, S. (2003). Küreselleşen dünyada teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(12), 45-65.
  • Şentürk Erenel, A., Gönenç, İ. M., Ünal Köksal, F., Vural, G. (2011). Teknoloji ve Kadın Sağlığı. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2(2), 66-74.
  • Şimşek, Y. (2008). Sınıf ve grup lideri olarak öğretmen. Sınıf yönetimi (Ed: Ağaoğlu, E.). Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Şişman-Eren, E. (2010). İlköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerini sağlama ve kullanmada gösterdikleri liderlik davranışları [Yayınlanmamış doktora tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Tanzer, S. (2004). Mesleki ve teknik öğretim okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlikleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Tunca, N., Şahin, S. A., & Aydın, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2).
  • Turan, S. (2020). Covid-19 Sürecinde okul müdürlerinin teknolojik liderliği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 175-199.
  • Usluel, Y., Mumcu, F. ve Demiraslan, Y. (2007). Öğrenme-Öğretme Sürecinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri: Öğretmenlerin Entegrasyon Süreci ve Engelleriyle İlgili Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-178.
  • Uzunboylu, H. ve Hürsen, Ç. (2011). Yaşam boyu öğrenme yeterlilik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 449-460.
  • Yahşi, Ö.(2020). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz yeterliklerinin incelenmesi: İzmir Örneği. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 3(2), 232-250.
  • Yildiz-Durak, H. Y., & Tekin, S. (2020). Öğretmenlerin hayat boyu öğrenme yeterliliklerinin kişisel ve mesleki değişkenlere göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 221-235.

A Study on the Relationship Between School Principles' Technology Leadership and Life-long Learning Competencies

Year 2025, Volume: 33 Issue: 1, 97 - 107, 28.01.2025
https://doi.org/10.24106/kefdergi.1628245

Abstract

Purpose: The aim of this study is to examine the relationships between technology leadership competencies and lifelong learning competencies of school principals and to reveal whether technology leadership and life-long learning competencies predict each other.
Design/Methodology/Approach: The research was designed according to the correlational survey method, as one of the quantitative research methods. The sample of the study is from 150 school principals of primary, middle, and high schools, that are public and private schools affiliated to Beykoz, Kadıköy, Üsküdar District Directorate of National Education in the 2017-2018 academic year. The data of the research were collected with the Technology Leadership Competence Scale, the Life-long Learning Competence Scale and the Personal Information Form. The data were analyzed by correlation and regression analyses.
Findings: As a result of the research; we found that technology leadership and life-long learning competency levels affect each other. Among the sub-dimensions of technology leadership, we found that only the dimension of excellence in professional development significantly predicted life-long learning competence. It is seen that life-long learning competence affects the level of technology leadership. However, it was found that none of the life-long learning competency dimensions significantly predicted technology leadership competency.
Highlights: In today's rapidly changing conditions, technology leadership is considered to be important. In this respect, the fact that life-long learning competence and technology leadership competence predict each other leads to the conclusion that steps should be taken to increase the competencies of administrators in this field in order to integrate the rapid changes brought by the digital age into education and training.

References

  • Adabaş, A. (2016). Lisansüstü Eğitim Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenmede Anahtar Yeterliklere Sahip Olma Düzeyleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Afshari, M., Bakar, K. A., Luan, W. S., Samah, B. A., & Fooi, F. S. (2009). Technology and school leadership. Technology, Pedagogy and Education, 18(2), 235-248
  • Ağaoğlu, E., Altınkurt, Y., Yılmaz, K. ve Karaköse, T. (2012). Okul yöneticilerinin yeterliklerine ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşleri (Kütahya ili). Eğitim ve Bilim Dergisi, 37(164), 159-175.
  • Akbaba-Altun, S. ve Gürer, M.D. (2008). School Administrators’ Perceptions of Their Roles Regarding Information Technology Classrooms. Eurasian Journal of Educational Research, 33- 35-54.
  • Akbaba-Altun, S. (2006). Complexity of Integrating Computer Technologies into Education in Turkey. Educational Technology ve Society, 9(1), 176-187.
  • Akkuş, N. (2008). Yaşam Boyu Öğrenme Becerilerinin Göstergesi Olarak 2006 Pısa Sonuçlarının Türkiye Açısından Değerlendirilmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Ayra, M. (2015). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin mesleki öz yeterlik inançları ile ilişkisi [Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi.
  • Ayra, M., Kösterioğlu, İ. ve Çelen, Ü. (2016). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9 (1), 497-516.
  • Bakioğlu, A. (2016). Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi. Nobel Yayıncılık.
  • Banoğlu, K. (2011). Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Yeterlikleri ve Teknoloji Koordinatörlüğü. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(1), 199-213.
  • Beytekin, O. F. (2014). High School Administrators Perceptions Of Their Technology Leadership Preparedness. Educational Research and Reviews, 9(14), 441-446.
  • Bilir, B., Çekiç, O. ve Uslu, B. (2013). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri. V. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi (6-9 Haziran), Çanakkale, Türkiye.
  • Bostancı, H. (2010). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlilikleri açısından incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Bülbül, T., & Çuhadar, C. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz yeterlik algıları ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 474-499.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, K. Ş., & Demirel, F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. Baskı). Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Cantürk, G. & Aksu, T. (2017). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik davranışları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(4), 21-40.
  • Can, T. (2003). Bolu Orta Öğretim Okulları Yöneticilerinin Teknolojik Liderlik Yeterlilikleri. The Turkish Online Journal of Education Technology, 3(12), 94-107.
  • Chang, I. H. (2012). The effect of principals' technological leadership on teachers' technological literacy and teaching effectiveness in Taiwanese elementary. Journal of Educational Technology & Society, 15(2), 328-340.
  • Coşkun, Y.D. (2009). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 15 (1), 147-158.
  • Çalık, T., Çoban, Ö. ve Özdemir, N. (2019). Okul yöneticilerinin teknolojik liderlik öz yeterlikleri ve kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 52(1), 83-106.
  • Doğan, İ. (2018). Examination of the technology leadership self-efficacy perceptions of educational managers in terms of the self-efficacy perceptions of information technologies (Malatya province case). Participatory Educational Research, 5(2), 51-66.
  • Durnalı, M. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre okul müdürlerinin sergilediği teknolojik liderlik davranış düzeyi. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 12(2), 401-430.
  • Dündar, H. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi [Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi.
  • Edgerson, D. E., & Kritsonis, W. A. (2006). Analysis of the influence of principal– teacher relationships on student academic achievement: A national focus. National Journal for Publishing and Mentoring Doctoral Student Research, 1(1), 1–5
  • Eren E, Kurt, A.A (2011) İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 4(2), 232-251.
  • Ergişi, K. (2005). Bilgi teknolojilerinin okulda etkin kullanımı ile ilgili okul yöneticilerinin teknolojik yeterliklerinin belirlenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kırıkkale Üniversitesi.
  • Eroğlu, E. (2013). “Motivasyon ve liderlik” iş ve yaşamda motivasyon (Ed. Tuna, Y.). Anadolu Üniversitesi.
  • Esen, M. F. , & Timor, M., (2019). Çok Değişkenli Aykırı Değer Tespiti için Klasik ve Dayanıklı Mahalanobis Uzaklık Ölçütleri: Finansal Veri ile Bir Uygulama. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 25, 267-282.
  • Gencel, İ. E. (2013). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerine Yönelik Algıları. Eğitim ve Bilim, 38. (170), 237-252.
  • Grey-Bowen, J. E. (2010). A study of technology leadership among elementary public school principals in Miami-Dade County [Yayınlanmamış Doktora tezi]. St. Thomas University.
  • Gökkaya, Z. (2014). Yetişkin eğitiminde yeni bir yaklaşım: Oyunlaştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 71-84.
  • Görgülü, D, Küçükali, R. (2018). Öğretmenlerin teknolojik liderlik öz yeterliklerinin incelenmesi. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(1) , 1-12.
  • Gulpan, J.O, Baja, R.M. (2020). Technological leadership of 21st Century Principals of Private Schools. International Journal of Advanced Research and Publication, 4(4), 66-69.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (Gözden geçirilmiş ve güncellenmiş 4.baskı).Seçkin Yayıncılık.
  • Gümüş, M. (2016). Yetişkinlerin açık ve uzaktan öğrenmeyi tercih etme nedenlerinin demografik özelliklerine göre andragojik bir yaklaşımla incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş., & Dalgıç, G. (2010). Eğitim yöneticileri teknoloji liderliği standartlarına ilişkin öğretmen, yönetici ve denetmenlerin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 16(4), 537-577 [22].
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş. & Dalgıç, G. (2011). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliğine ilişkin algıları: Metafor analizi. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 97–121.
  • Hamzah, M. I. M., Nordin, N., Jusoff, K., Karim, R. A., & Yusof, Y. (2010). A Quantitative Analysis Of Malaysian Secondary School Technology Leadership. Management Science And Engineering, 4(2), 124-130.
  • Harris, A. (2020). COVID-19 – School leadership in crisis?". Journal of Professional Capital and Community, 5(3/4), 321-326. https://doi.org/10.1108/JPCC-06-2020-0045
  • Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi (HBÖSB) 2014-2018 (2014). Türkiye Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi. Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Helvacı, M.(2008). Örgüt Geliştirme Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,120.
  • Hero, J. L. (2020). Exploring the Principal’s Technology Leadership: Its Influence on Teachers’ Technological Proficiency. International Journal of Academic Pedagogical Research (IJAPR), ISSN: 2643-9603 4(6), 4-10.
  • Hsiang, C., Yang W.Y (2014) The relationship between technology leadership strategies and effectiveness of school administration: An empirical study. Computers & Education ,76, 91-107.
  • Hylén, J. (2015). Mobile learning and social media in adult learning. European Commission: Vocational Training and Adult Education. http://janhylen.se/wp-content/uploads/2015/04/Mobile-Learning-and-Social-Media-in-Adult-Learning-1.pdf
  • Irmak, M. (2015). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin, yöneticilerinin “teknoloj liderliği” düzeylerine ilişkin algıları [Yüksek Lisans Tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • ISTE (2009). Iste Standards for Administrators. http://www.iste.org/standards/foradministrators
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kılıç, H. (2015). İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri (Denizli ili örneği) [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Pamukkale Üniversitesi.
  • Kılıç, H. ve Ayvaz Tuncel, Z. (2014). İlköğretim branş öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 4(7), 25-37.
  • MEB (2009). Lifelong Learning Strategy Document. Ministry of Education. Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Nworie, J. (2012). Applying leadership theories to distance education leadership. Online Journal of Distance Learning Administration, 15(4).
  • Özcan, D. (2011). İlköğretim Okullarında Görev Yapan 4. ve 5. Sınıf · Öğretmenlerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yaklaşımına Yönelik Yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Yakın Doğu Üniversitesi.
  • Özçiftçi, M. (2014). Sınıf öğretmenlerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerinin ilişkisi. [Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi.
  • Selvi, K. (2011). Lifelong Learning Competencies of Teachers. International Journal of Education Programs and Education Studies, 1(1), 61-69.
  • Sincar, M., ve Aslan, B. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin öğretmen görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(6), 574.
  • Somyürek, S. (2014). Öğretim Sürecinde Z Kuşağının Dikkatini Çekme: Artırılmış Gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63-80.
  • Şenel, A., & Gençoğlu, S. (2003). Küreselleşen dünyada teknoloji eğitimi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(12), 45-65.
  • Şentürk Erenel, A., Gönenç, İ. M., Ünal Köksal, F., Vural, G. (2011). Teknoloji ve Kadın Sağlığı. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi 2(2), 66-74.
  • Şimşek, Y. (2008). Sınıf ve grup lideri olarak öğretmen. Sınıf yönetimi (Ed: Ağaoğlu, E.). Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Şişman-Eren, E. (2010). İlköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerini sağlama ve kullanmada gösterdikleri liderlik davranışları [Yayınlanmamış doktora tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Tanzer, S. (2004). Mesleki ve teknik öğretim okul yöneticilerinin teknolojik liderlik yeterlikleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Tunca, N., Şahin, S. A., & Aydın, Ö. (2015). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2).
  • Turan, S. (2020). Covid-19 Sürecinde okul müdürlerinin teknolojik liderliği. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 175-199.
  • Usluel, Y., Mumcu, F. ve Demiraslan, Y. (2007). Öğrenme-Öğretme Sürecinde Bilgi ve İletişim Teknolojileri: Öğretmenlerin Entegrasyon Süreci ve Engelleriyle İlgili Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 164-178.
  • Uzunboylu, H. ve Hürsen, Ç. (2011). Yaşam boyu öğrenme yeterlilik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 449-460.
  • Yahşi, Ö.(2020). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz yeterliklerinin incelenmesi: İzmir Örneği. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 3(2), 232-250.
  • Yildiz-Durak, H. Y., & Tekin, S. (2020). Öğretmenlerin hayat boyu öğrenme yeterliliklerinin kişisel ve mesleki değişkenlere göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 221-235.
There are 68 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Leadership in Education
Journal Section Research Article
Authors

Hilal Gurkan 0000-0002-6719-8440

Yusuf Alpaydın 0000-0001-8263-8793

Taner Tanoba 0000-0003-1187-3328

Publication Date January 28, 2025
Acceptance Date May 31, 2023
Published in Issue Year 2025 Volume: 33 Issue: 1

Cite

APA Gurkan, H., Alpaydın, Y., & Tanoba, T. (2025). A Study on the Relationship Between School Principles’ Technology Leadership and Life-long Learning Competencies. Kastamonu Education Journal, 33(1), 97-107. https://doi.org/10.24106/kefdergi.1628245

10037