Çalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı, öğrenci merkezli öğrenme yaklaşımlarına dayanan öğretim programlarını uygulayacak yüksek öğretimde görevli öğretim elemanına teknoloji entegrasyonuna yönelik mentörlük desteği vererek onun gelişimini desteklemek ve bu uygulamaların hem öğretim üyesinde etkisini hem de dersine giren öğretmen adayları üzerindeki etkilerini, ülkemiz koşullarında uygulanabilirliğini ortaya koymaktır.
Materyal ve Yöntem: Bu çalışmada yöntem olarak durum çalışması, veri toplama aracı olarak da gözlemler, yansılar, görüşmeler ve ders videoları kullanılmıştır. Çalışma da yüksek öğretimde görevli öğretim üyesine 13 hafta boyunca mentörlük yapılmış, menteenin dersi takip edilmiş ve hem mentee hem de öğrencileri üzerinde gözlemler yapılmıştır. Süreç boyunca mentör tarafından her hafta için yansı yazılmış, ders gözlemleri oluşturulan gözlem formuna ayrıca not edilmiştir. Süreç sonunda ise mentee ile görüşme yapılmıştır. Verilerin analiz edilmesinde içerik analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Çalışma sürecinde teknoloji entegrasyonuna yönelik uzaktan mentörlük için TPACK çerçevesi dikkate alınarak bir çerçeve tasarlanmış ve uygulanmıştır. Çalışmanın sonunda yüksek öğretimde teknoloji entegrasyonuna yönelik uzaktan mentörlük uygulamalarının sınıf içi öğretim uygulamalarının olumlu etkilediği, ilerleyen haftalarda teknolojiyi menteenin ve öğrencilerin aktif bir şekilde kullandığı, dijital materyal ve gereç kullanmaya özen gösterildiği, öğrenci gruplarının mentörlük sürecinde verilen uygulamaları kendi ders anlatımında kullandığı sonucuna ulaşılmıştır.
Önemli Vurgular: Olumlu bulgulara dayanarak, bu çalışma, yükseköğretimde teknoloji entegrasyonu için mentörlük uygulamalarının önemini vurgulamaktadır.
Purpose: This study aims to support the development of faculty members in higher education who implement student-centered learning approaches by providing mentoring support for technology integration. The study also aims to assess the effects of these practices on both the faculty members and the teacher candidates attending their classes and to evaluate their applicability under the conditions of our country.
Design/Methodology/Approach: This study used a case study method, and data collection tools included observations, reflections, interviews, and lesson videos. The faculty members in higher education were mentored for 13 weeks, their lessons were followed, and observations were made on both the mentee and their students. The mentor wrote weekly reflections throughout the process, and lesson observations were recorded on an observation form. At the end of the process, the mentee was interviewed. Content analysis was used for data analysis.
Findings: During the study, a framework for remote mentoring for technology integration was designed and implemented, considering the TPACK framework. The study's results indicated that remote mentoring practices for technology integration in higher education positively influenced in-class teaching practices. In the following weeks, technology was actively used by both the mentee and the students, with careful attention given to digital materials and tools. Student groups also applied the practices provided during the mentoring process in their lesson presentations.
Highlights: Based on the positive findings, this research underscores the significance of mentoring practices for technology integration in higher education.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Higher Education Studies (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2025 |
Submission Date | October 13, 2024 |
Acceptance Date | April 14, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 33 Issue: 2 |