General definition of Social Media is useful new
generation web Technologies for users and following simultaneous communication
of
information
sharing on digital platforms. For many people, mobile and online digital
sharing platform of Social Media is very important for taking reshape of food
culture beside of personal communication because many different food culture
and cooking styles sharing in digital platforms by many people. The purposes of
this study are analysing the action of reflections on daily life. Food
celebrities of social media, not only cause to happening spread of food
culture, at the same time it helps improving kitchen part of gastronomy. Based
on results researches on this study, we going to talk about Social Media’s good
effects of food culture. Gaziantep had been chosen for research area and then
had been interviewed about 400 women. Results analysed by using SPSS 23.0
program. Some demographic data’s of variables, personal characteristic of
demographic specialities and usage of Social Media information’s observed,
which collect by using poll results
Key Words:
Sosyal
medya en genel anlamıyla yeni nesil web teknolojilerinin getirdiği kullanıcı
kolaylığı ve iletişim hızıyla yakalanan eş zamanlı bilgi paylaşımının takip
edildiği dijital platformdur. Birçok insanın mobil ve
çevrimiçi
olduğu dijital çağda paylaşım ve iletişim sınırı olmadan özgür ve özgün
tartışma zemini yaratan sosyal medya, kişi ve birey iletişiminin yanında
yiyecek içecek alanının yayılmasında ve yeme içme kültürünün yeniden
şekillenmesi açısından da son derece önemlidir. Bu çalışmada sosyal medya
ünlülerinin yeme içme kültürünün yeniden şekillenmesindeki etkisi ve günlük
hayat pratiklerinin dönüşümü üzerine bir analiz amaçlanmıştır. Sosyal medya
yemek ünlüleri, sadece yemek kültürünün yayılmasını sağlamıyor, aynı zamanda
gastronominin mutfak sanatları olarak ifade edilen kısmının da gelişmesini
sağlıyor. Bu çalışmada yaptığım araştırmanın da sonuçlarına dayanarak, sosyal
medyanın yeme içme kültürünün yeniden üretilmesindeki katkısını ele alacağız.
Araştırma alanı olarak Gaziantep ili seçilmiş ve burada ikamet eden 400 kadınla
görüşülmüştür. Çıkan sonuçlar SPSS 23.0 programı kullanılarak analiz
edilmiştir. Anket verilerinden faydalanılıp bazı demografik değişkenlere ait
bilgiler toplanarak kişiye ait demografik özelliklerle sosyal medya kullanımına
ilişkin veriler arasında ilişki gözlemlenmiştir.
Subjects | Nutrition and Dietetics, Tourism (Other) |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2017 |
Submission Date | May 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: 30 |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Information, Communication, Culture, Art and Media Services (ICAM Network) | www.icamnetwork.net
Address: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net