Rekreasyonel gereksinimler kişilerin günlük hayatlarındaki en temel ihtiyaçları olan barınma ve beslenme gibi temel fizyolojik ihtiyaçlarından biridir. Rekreasyonel aktiviteler, üniversite öğrencilerinin yaşam kalitelerini artırmak için önemli bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır. Fiziksel sağlık, stres yönetimi, sosyal bağlar, öğrenme verimliliği, yaşam becerileri ve zihinsel sağlık gibi hayatın farklı alanlarına olumlu katkılarda bulunarak, öğrencilerin genel refahlarını artırır. Üniversite öğrencileri, eğitim hayatlarının büyük bir bölümünü üniversite kampüslerinde geçirirler. Dolayısıyla, kampüslerdeki rekreasyonel ihtiyaçların anlaşılması ve etkili bir şekilde karşılanması, öğrencilerin sağlık, mutluluk ve akademik başarılarını artırarak üniversite deneyimini iyileştirme potansiyeli taşır. Öğrencilerinin rekreasyonel taleplerini toplamak, bu talepleri karşılayan olanakları belirlemek ve peyzajı bu yönde iyileştirmek, kampüslerde yaşam kalitesini ve öğrenci memnuniyetini artırma yönünde önemli adımlardır. Bu çalışma öğrencilerin rekreasyonel taleplerini yönetmede Kano Modeli'nin nasıl kullanılabileceği üzerine bir yöntem sunmaktadır. Kano Modeli müşteri/kullanıcı isteklerini sınıflandırarak önceliklendiren tasarım sürecine rehberlik ederek memnuniyeti artırmayı amaçlayan bir yöntemdir. Kano Modeli araştırmasında anket çalışmasından yararlanır. Bu çalışmada Ahmet Necdet Sezer Kampüsü’nde 164 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen verilerle öğrencilerin rekreasyonla ilgili gereksinimleri Kano Modeline göre sınıflandırılmıştır. Çalışmanın sonucunda rekreasyonel etkinliklerin toplu şekilde ve organize yapılabileceği alanlara yer verilmesi, öğrencilerin boş zamanlarında fiziksel ve zihinsel etkinlikler yapma gereksinimleri fark yaratmayan gereksinimler, rekreasyonel etkinliklerin bireysel olarak yapılabileceği alanlara yer verilmesi temel/olmazsa olmaz gereksinimler, sosyal etkinlikler yapmaları beklenen gereksinimler, etkinliklere katılmak için ücret ödemek ise zıt gereksinimler olarak belirlenmiştir.
rekreasyon rekreasyonel gereksinim kano modeli ahmet necdet sezer kampüsü üniversite öğrencileri
Bu çalışma için anket araştırması yapıldığından etik kurul iznine gerek vardır. Gerekli belge yüklenmiştir.
Recreational needs are one of the basic physiological needs such as housing and nutrition, which are the most basic needs of people in their daily lives. Recreational activities are an important tool to improve the quality of life of university students. It improves students' overall well-being by positively contributing to different areas of life such as physical health, stress management, social bonding, learning efficiency, life skills and mental health. University students spend a large part of their educational life on university campuses. Therefore, understanding and effectively meeting recreational needs on campuses has the potential to improve the university experience by increasing students' health, happiness and academic achievement. Collecting students' recreational demands, identifying amenities that meet these demands, and improving the landscape accordingly are important steps towards improving the quality of life and student satisfaction on campuses. This study presents a methodology on how the Kano Model can be used to manage student recreational demands. The Kano model is a method that aims to increase satisfaction by classifying and prioritizing customer/user requests and guiding the design process. Kano model utilizes surveys in its research. This study presents a methodology on how the Kano Model can be used to manage students' recreational demands. The Kano model is a method that aims to increase satisfaction by classifying and prioritizing customer/user requests and guiding the design process. Kano model utilizes surveys in its research. In this study, 164 students were surveyed at Ahmet Necdet Sezer Campus. With the data obtained from the questionnaire, the recreational needs of the students were classified according to the Kano model. As a result of the study, the need for areas where recreational activities can be organized collectively and organized, the need for students to do physical and mental activities in their free time were determined as requirements that do not make a difference, the need for areas where recreational activities can be done individually was determined as basic/essential requirements, the need to do social activities was determined as expected requirements, and the need to pay a fee to participate in activities was determined as contrasting requirements.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Landscape Design |
Journal Section | All Articles |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2025 |
Submission Date | February 28, 2024 |
Acceptance Date | January 4, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 18 Issue: 2 |
International Refereed and Indexed Journal of Urban Culture and Management | Kent Kültürü ve Yönetimi Uluslararası Hakemli İndeksli Dergi
Information, Communication, Culture, Art and Media Services (ICAM Network) | www.icamnetwork.net
Address: Ahmet Emin Fidan Culture and Research Center, Evkaf Neigh. No: 34 Fatsa Ordu
Tel: +90452 310 20 30 Faks: +90452 310 20 30 | E-Mail: (int): info@icamnetwork.net | (TR) bilgi@icamnetwork.net