Yapılan çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının küresel ısınmanın gelecekteki etkileri konusundaki düşüncelerini ortaya koymaktır. Durum çalışması şeklinde yürütülen çalışma Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2009-2010 akademik yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 68 sınıf öğretmeni adayı katılmıştır. Araştırmanın verileri öğretmen adaylarının “Küresel ısınmayı göz önüne alarak gelecek yüzyılda dünyanın içinde bulunduğu durumu nasıl değerlendirirsiniz?” sorusuna verdiği cevaplardan elde edilmiştir. Veriler öğretmen adaylarının, küresel ısınmanın gelecek yüzyıldaki etkileri ile ilgili yeterli düzeyde bilgi sahibi olduğunu ortaya koymuştur. Bununla birlikte öğretmen adaylarının yaklaşık yarısında birtakım kavram yanılgılarının var olduğu görülmüştür
This study aimed to determine the perceptions of pre-service elementary teachers about effect of the global warming in the next century. Case study is carried out at Giresun University Faculty of Education during the academic year 2009-2010. A total of 68 teacher candidates participated in the study. The data are obtained from one open-ended question which is “When do you think the effects of the Global Warming, how do you evaluation the next century of the world?” The results showed that almost all pre-service elementary teachers have sufficient knowledge about the global warming effects in the next century of the world. However the results disclosed that nearly half of the preservice elementary teachers have various misconceptions about global warming
Other ID | JA33HA44JF |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 22, 2016 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 1 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.