Yapay zeka ve makine öğrenmesi, modern dünyadaki karmaşıklığı ve hızla değişen ihtiyaçları karşılamada önemli bir role sahip olup iletişim süreçlerini etkili hale getirmektedir. Reklamcılık sektöründe yapay zeka ve makine öğrenmesinin kullanımı, daha verimli, kişiselleştirilmiş ve uygun maliyetli reklamcılık süreçlerini optimize etme potansiyeline sahiptir. Bu çalışmada, yapay zeka ve makine öğrenmesi ile reklamcılık alanlarının birleştiği ve bu kavramların konu edildiği, Web of Science (WOS) platformundaki bilimsel araştırmaların bibliyometrik özellikleri incelenmiştir. Araştırmanın amacı, yapay zeka, makine öğrenmesi ve reklamcılık alanlarındaki araştırmacılara ve akademisyenlere yol gösterici bir başlangıç kaynağı oluşturmaktır. Araştırma, en üretken dergiler, yazarlar, ülkeler ve kurumlar gibi verileri ortaya koymakta ve alanın gelişimine yönelik bir çerçeve sunmaktadır. Sonuçlara göre; yapay zeka ve makine öğrenmesinin reklamcılık alanında giderek artan bir etkiye sahip olduğunu ve bu alanların disiplinler arası iş birlikleriyle zenginleştiğini, ayrıca literatürde çevrimiçi reklamcılık, sosyal medya, büyük veri gibi konulara yönelik belirgin bir eğilim olduğu görülmektedir.
Artificial intelligence and machine learning have an important role in meeting the complexity and rapidly changing needs of the modern world and making communication processes effective. Using AI and machine learning in advertising industry can potentially optimize more efficient, personalized, and cost-effective advertising processes. This study analyzes the bibliometric characteristics of scientific research on the Web of Science platform, which combines the fields of artificial intelligence, machine learning and advertising. The study aims to serve as a starting point for researchers and academics in artificial intelligence, machine learning, and advertising. The study’s results provide a framework for the development of the field and shed light on the most productive journals, authors, countries and institutions. The results indicate that artificial intelligence and machine learning are increasingly impacting the field of advertising. Interdisciplinary collaborations are enriching these fields, and there is a clear trend in the literature towards topics such as online advertising, social media, and big data.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 12 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.