Sınavlar öğrencilerin yaşamları boyunca karşılaştıkları önemli bir ölçme ve değerlendirme unsurudur. Eğitim sistemi, öğrencilerin odağında sınav sıralamasında üst sıralarda olabilme hedefiyle ilerlenen bir sürece dönüşmekte ve sınav odağı dışındaki eğitim faaliyetleri bu yüzden gerekli öneme haiz olamamaktadır. Öğrencilerin geleceklerinin belirlenmesinde önemli rol oynayan sınavlar hem öğrenciler hem de veliler için kaygı ve baskı unsuru teşkil etmektedir. Sınavla ilgili kaygılar, gelecekle ilgili endişeler ve çevresel baskılar öğrencilerin bu durumdan bir hayli etkilenmesine neden olabilmektedir. Aileler tarafından oluşturulan beklentiler baskıya dönüşebilmekte, bu durum da öğrencilerin başarılarını veya başarıyla ilgili algılarını olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Öğrencilerin aile ortamları, çevresel koşulları, benzer eğitim fırsatlarına erişememeleri, eğitim politikalarının değişken yapısı gibi pek çok unsur başarılı veya başarısız olma durumlarına etki eden önemli bileşenler olmaktadır. Bu makalede sınav kaygısının ve aile baskısının yansımalarını ve sonuçlarını konu edinen Sınav filmi örneklem olarak seçilmiş ve betimsel analiz yöntemiyle incelenmiştir. Filmde üniversiteye giriş sınavlarına hazırlanan beş gencin yaşadığı sınav stresi, aile baskısı ve gelecek kaygısı gibi endişelerle sınav sorularını çalmaya karar verme süreci anlatılmaktadır. Makalenin literatür kısmında sınav kaygısı ve aile baskısı konuları ele alındıktan sonra, örneklem olarak seçilen Sınav filmi üzerinden, bu kavramların sinemanın imkanlarıyla nasıl temsil edildiği incelenmiştir. Film incelendiğinde, makalenin literatür kısmında değinilen konuların yani sınav kaygısının ve aile baskısının öğrenciler üzerindeki etkilerinin film üzerinden yansıtılabildiği görülmüştür.
Examinations are critical for assessing and evaluating students throughout their academic journeys. In modern education systems, the focus on exam performance has redirected students' priorities toward attaining high rankings, frequently at the expense of educational activities not directly tied to exam results. As a result, exams play a significant role in shaping students' futures, but they also generate considerable anxiety and pressure for students and their families. The anticipation of exams, concerns about the future, and external pressures can profoundly affect students' mental and emotional well-being. Parental expectations, in particular, may exacerbate this pressure, adversely influencing students' academic performance or their perceptions of success. Various factors, including family dynamics, socio-economic conditions, unequal access to educational opportunities, and the fluctuating nature of educational policies, further contribute to students' academic success or failure. This article employs the descriptive analysis method to examine the film Exam (2006, Ö. Faruk Sorak), which explores the effects of exam anxiety and familial pressure. The narrative follows five students preparing for university entrance exams, who, driven by stress, parental expectations, and future uncertainty, resort to stealing the exam questions. The literature review section discusses the themes of exam anxiety and familial pressure, followed by an analysis of how these concepts are represented cinematically in Exam. The analysis of the movie revealed that it effectively reflects the issues discussed in the literature section of the article, specifically the impact of exam anxiety and family pressure on students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2024 |
Submission Date | February 28, 2024 |
Acceptance Date | October 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 13 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.