Research Article
BibTex RIS Cite

Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ve Haber Tüketimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Year 2024, Issue: 13, 153 - 176, 30.12.2024
https://doi.org/10.56676/kiad.1542088

Abstract

Bu çalışma, İstanbul’da yaşayan üniversite öğrencilerinin gelişmeleri kaçırmaya karşı duydukları korku ile sosyal medyadaki haberi tüketim motivasyonu arasındaki ilişkiyi incelemiştir. Çalışmanın amacı, dijitalleşmenin sonucunda artış gösteren gelişmeleri kaçırmaya dair korkunun (fear of missing out) haber tüketimi ile ilişkisinin hangi yönde ilerlediğini saptamaktır. Çalışmada gelişmeleri kaçırma korkusu, haber tüketimi ve sosyal medyada haber konularında kavramsal çerçevenin çizilmesinin ardından araştırma yöntem ve bulgularına yer verilmiştir. Araştırma kapsamında “Gelişmeleri Kaçırma Korkusu” ve “Haber Tüketim Motivasyonları ve Tatminleri” olmak üzere iki adet ölçek kullanılmıştır. 400 katılımcıdan elde edilmiş olan veriler, SPSS 27.0 uygulaması üzerinden analiz edilmiştir. Verilerin analiz edilme aşamasında; Anova ve Post Hoc-LSD Testleri ile T- Testi uygulanmış ve korelasyon analizinden faydalanılmıştır. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde, gelişmeleri kaçırmaya dair duyulan korku ile kişilerin haber tüketim tatmin ve motivasyonunun pozitif bir yönde ve orta düzeyde ilişkisinin bulunduğu belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar değerlendirildiğinde, katılımcıların içinde bulundukları sosyal grup tarafından dışlanma korkusu içerisinde gelişmeleri takip etmeye yöneldiği ve takip ettiği iletişim araçlarına zaman/mekân sınırlaması olmaksızın erişebilmelerinin önemli görüldüğü saptanmıştır. Gelişmeleri kaçırma korkusunun, haber tüketim motivasyonları ve tatminleri alt boyutları arasında yer alan “Teknik Olanaklar ve Kolaylık” alt boyutuyla pozitif yönde bir ilişkisinin var olduğu sonucu da söz konusu durumu destekler niteliktedir. 18 – 25 yaş grubu katılımcıların 26 – 35 ile 36 – 45 grubu katılımcılardan; lisans ve yüksek lisans düzeyindeki katılımcıların da ön lisans ve doktora düzeyindeki katılımcılardan anlamlı düzeyde farklılaştığı saptanmıştır.

References

  • Abel, J. P., Buff, C. L., & Burr, S. A. (2016). Social media and the fear of missing out: Scale development and assessment. Journal of Business & Economics Research (JBER), 14(1), 33-44. doi:10.19030/jber.v14i1.9554
  • Akçakese, A. (2023). Sosyal medya bağımlılığının serbest zaman tutumuna etkisi: Gelişmeleri kaçırma korkusunun (FOMO) aracı rolü ve ait olma ihtiyacının düzenleyici rolü (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya
  • Akıncı Vural, B., & Okmeydan, C. K. (2016). Türkiye’deki moda markalarının sosyal medya üzerinden hedef kitleleri ile kurdukları iletişim ve sosyal müşteri ilişkileri yönetimi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 25, 64-83. doi:10.31123/akil.438524
  • Anastasya, Y. A., Hadiah, C. M., Amalia, I., & Suzanna, E. (2022). Correlation between fear of missing out and ınternet addiction in students. International Journal of Is-lamic Educational Psychology, 3(1), 35 -43. doi:10.18196/ijiep.v3i1.14038
  • Ata, F. (2023). Z kuşağının sosyal medya haberlerini tüketim motivasyonları ve tatminle-ri: YouTube ve Instagram örneği. Gaziantep University Journal of Social Scien-ces, 22(4), 1137-1155. doi:10.21547/jss.1293544
  • Ateşgöz, K., & Kılıç, D. (2022). Haber tüketim motivasyonları ve tatminleri ölçeğinin geliştirilmesi ve psikometrik özelliklerinin incelenmesi. İletişim Kuram ve Araş-tırma Dergisi, 2022(60), 143-167. doi:0.47998/ikad.1120452
  • Aydoğdu Karaaslan, İ. (2018). Online gazeteciliğe geçişte değişen haber tüketim pratik-leri: Yetişkinler üzerine bir araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Der-gisi, 30, 241-259. doi:0.31123/akil.463458
  • Bahadır, E., Tohumcu, M. U., & Kalender, B. (2022). Gelişmeleri kaçırma korkusu (FOMO) üzerine bir gözden geçirme. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergi-si, 24(2), 771-782. doi:10.26468/trakyasobed.1075175
  • Bal, S. (2023). Sporun nomofobi, netlessfobi, internet bağımlılığı ve gelişmeleri kaçırma korkusu üzerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yozgat Bozok Üni-versitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yozgat.
  • Balcı, Ş., & Bal, E. (2022). Gelişmeleri kaçırma korkusu (FOMO) ile akıllı telefon ba-ğımlılığı ilişkisinde kullanım süresinin aracılık rolü. Medeniyet ve Toplum Dergisi, 6(2). 103 - 120.
  • Başaran İnce, G. (2017). The effects of new media on news consumption: An assess-ment on the students of a communication faculty. AJIT-e Online Academic Jo-urnal of Information Technology, 8(29), 25-52. doi:10.5824/1309-1581.2017.4.002.x
  • Benfield, J. A., & Szlemko, W. J. (2006). Internet-based data collection: Promises and realities. Journal of Research Practice, 2(2), 1-15.
  • Bergström, A., & Jervelycke Belfrage, M. (2018). News in social media: Incidental con-sumption and the role of opinion leaders. Digital Journalism, 6(5), 583-598. doi:10.1080/21670811.2018.1423625
  • Beyens, I., Frison, E., & Eggermont, S. (2016). “I don’t want to miss a thing”: Adoles-cents’ fear of missing out and its relationship to adolescents’ social needs, Fa-cebook use, and Facebook related stress. Computers in Human Behavior, 64, 1-8. doi:10.1016/j.chb.2016.05.083
  • Boz, İ. (2018). The investigation of the relationship between the primary school 4th gra-de students’ reading comprehension level and the success of solving the mathe-matics problems. İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1), 40 - 53.
  • Chan-Olmsted, S., Rim, H., & Zerba, A. (2013). Mobile news adoption among young adults: Examining the roles of perceptions, news consumption, and media usage. Journalism & Mass Communication Quarterly, 90(1), 126-147. doi:10.1177/1077699012468742
  • Charney, T. (1996). Uses and Gratifications of The Internet (Master tezi). Michigan State University.
  • Çelik, F. ve Aydınlıoğlu, Ö. (2023). Dijital dünyada haber tüketimi. İ. Kiçir ve C. Ünal (Ed.), Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Dijital Trendler (s. 57 - 75 ) içinde. Kon-ya: Literatürk Academia.
  • Çelik, F., & Özkara, B. Y. (2022). Gelişmeleri kaçırma korkusu (FOMO) ölçeği: Sosyal medya bağlamına uyarlanması ve psikometrik özelliklerinin sınanması. Psikoloji Çalışmaları, 42(1), 71 - 103. doi:10.26650/SP2021-838539
  • Demi̇r Askeroğlu, E., & Ersöz Karakulakoğlu, S. (2019). Geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş sürecinde değişen gazetecilik ‘yurttaş gazeteciliği: Kuşaklar üze-rine bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(1), 508-536. doi:10.19145/e-gifder.442960
  • Domingo, D., Quandt, T., Heinonen, A., Paulussen, S., Singer, J. B., & Vujnovic, M. (2008). Participatory journalism practices in the media and beyond: An internati-onal comparative study of initiatives in online newspapers. Journalism Practice, 2(3), 326-342. doi:10.1080/17512780802281065
  • Fioravanti, G., Casale, S., Benucci, S. B., Prostamo, A., Falone, A., Ricca, V., & Rotel-la, F. (2021). Fear of missing out and social networking sites use and abuse: A meta-analysis. Computers in Human Behavior, 122, 1-12. 106839. doi:10.1016/j.chb.2021.106839
  • George, D., & Mallery, P. (2003). SPSS for windows step by step a simple guide and reference. ABD: Allyn & Bacon.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tahtam, R. L., & Black, W. C. (1998). Multivariate data analysis. London: Pearson Education Limited.
  • Hermans, A.-M., Boerman, S. C., & Veldhuis, J. (2022). Follow, filter, filler? Social media usage and cosmetic procedure intention, acceptance, and normalization among young adults. Body Image, 43, 440-449. doi:10.1016/j.bodyim.2022.10.004
  • Hodkinson, C. (2019). ‘Fear of missing out’ (FOMO) marketing appeals: A conceptual model. Journal of Marketing Communications, 25(1), 65-88. doi:0.1080/13527266.2016.1234504
  • Hoşgör, H., Tütüncü, S. K., Hoşgör, D. G., & Tandoğan, Ö. (2017). Üniversite öğrenci-leri arasında sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu yaygınlığının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Academic Value Studies (JAVStu-dies), 3(17), 213 - 223. doi:10.23929/javs.668.
  • İstanbul Planlama Ajansı. (2023). İstanbul’da Üniversiteli Olmanın Maliyeti. https://ipa.istanbul/wp-content/uploads/2024/03/KENT-GUNDEMI-ISTANBULDA-UNIVERSITELI-OLMAK.pdf
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Keskinkılıç, B. B. (2023). Üniversite öğrencilerinin gelişmeleri kaçırma korkusu düzeyle-ri ile sosyal ağ bağımlılığı, bağlanma stilleri ve duygu düzenleme becerileri ara-sındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Kılıç, D., & İspir, B. (2020). Sosyal medyada haber içeriklerine güven ve kullanıcı moti-vasyonları. Kurgu. 28(1), 266-285.
  • Kovan, A., & Ormanci, N. (2021). Üniversite öğrencilerinin sosyal medyadaki gelişmele-ri kaçırma korkusu ile sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişki: COVID-19 pan-demi örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 2, 125-145. doi:10.17680/erciyesiletisim.975976
  • Lee, S. K., Lindsey, N. J., & Kim, K. S. (2017). The effects of news consumption via social media and news information overload on perceptions of journalistic norms and practices. Computers in Human Behavior, 75, 254-263. doi:10.1016/j.chb.2017.05.007
  • Neumann, D. (2020). Fear of Missing Out. J. Bulck (Ed.), The International Encyclope-dia of media psychology (s. 1-9) içinde. ABD: Wiley. doi:0.1002/9781119011071.iemp0185
  • Pala, S., & Bilen, M. K. (2024). Dijital çağda habere karşı aktif bir direniş: Haber yor-gunluğu ve haberden kaçınma. İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi, 4(2), 180-193.
  • Przybylski, A. K., Murayama, K., DeHaan, C. R., & Gladwell, V. (2013). Motivational, emotional, and behavioral correlates of fear of missing out. Computers in Human Behavior, 29(4), 1841-1848. doi:10.1016/j.chb.2013.02.014
  • Russman, U., & Hess, A. (2020). News consumption and trust in online and social me-dia: An in-depth qualitative study of young adults in Austria. International Jo-urnal of Communication, 14, 3184–3201.
  • Stead, H., & Bibby, P. A. (2017). Personality, fear of missing out and problematic inter-net use and their relationship to subjective well-being. Computers in Human Be-havior, 76, 534-540. doi:10.1016/j.chb.2017.08.016
  • Şahin, B. (2022). Kompulsif Çevrim içi satın alma davranışlarında gelişmeleri kaçırma korkusu ve yaşam doyumu etkisinin kuşaklar açısından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, İstanbul.
  • Şenel, M. (2019). Farklı kıtlık mesajlarının plansız satın alma niyeti üzerindeki etkisi ve FOMO (fırsatları kaçırma korkusu)'nun aracı rolü. (Yayımlanmamış yüksek li-sans tezi). Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karabük.
  • Tanhan, F., Özok, H. İ., & Tayiz, V. (2022). Gelişmeleri kaçırma korkusu (FOMO): Güncel bir derleme. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 14(1), 74-85. doi:10.18863/pgy.942431
  • Tomczyk, Ł., & Selmanagic-Lizde, E. (2018). Fear of Missing Out (FOMO) among yo-uth in Bosnia and Herzegovina—Scale and selected mechanisms. Children and Youth Services Review, 88, 541-549. doi:10.1016/j.childyouth.2018.03.048
  • Westlund, O. (2015). News consumption in an age of mobile media: Patterns, people, place, and participation. Mobile Media & Communication, 3(2), 151-159. doi:0.1177/2050157914563369
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay.
  • Yıldırım, C. (2023). Türkiye’de televizyon yayıncılığının değişimi ve kültür sanat izleyici-sinin yeni medya kullanımının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul

Examining the Relationship Between Fear of Missing Out and News Consumption

Year 2024, Issue: 13, 153 - 176, 30.12.2024
https://doi.org/10.56676/kiad.1542088

Abstract

This study examined the relationship between the fear of missing developments and the motivation to consume news on social media among university students living in Istanbul. The research aims to determine in which direction the relationship between fear of missing out and news consumption is progressing, which has increased due to digitalization. The study includes research methods and findings after drawing the conceptual framework on fear of missing out, news consumption, and news on social media. Within the scope of the research, two scales were used: "Fear of Missing Out" and "News Consumption Motivations and Satisfaction". Data obtained from 400 participants were analyzed through SPSS 27.0. During the data analysis, ANOVA, Post Hoc-LSD Tests, and t-tests were applied, and correlation analysis was used. When the results were evaluated, a positive and moderate relationship was determined between the fear of missing developments and people's satisfaction with and motivation for news consumption. When the results were evaluated, it was determined that the participants tended to follow the developments out of fear of being excluded by their social group. They needed to access the communication tools they followed without any time/space limitations. The result is that the fear of missing out on developments has a positive relationship with the "Technical Opportunities and Conveniences" sub-dimension among the news consumption motivations and satisfaction sub-dimensions supporting this situation. Participants in the 18 – 25 age group are more likely than participants in the 26 – 35 and 36 – 45 age groups. It determined that undergraduate and graduate students differed significantly from associate and doctoral students.

References

  • Abel, J. P., Buff, C. L., & Burr, S. A. (2016). Social media and the fear of missing out: Scale development and assessment. Journal of Business & Economics Research (JBER), 14(1), 33-44. doi:10.19030/jber.v14i1.9554
  • Akçakese, A. (2023). Sosyal medya bağımlılığının serbest zaman tutumuna etkisi: Gelişmeleri kaçırma korkusunun (FOMO) aracı rolü ve ait olma ihtiyacının düzenleyici rolü (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya
  • Akıncı Vural, B., & Okmeydan, C. K. (2016). Türkiye’deki moda markalarının sosyal medya üzerinden hedef kitleleri ile kurdukları iletişim ve sosyal müşteri ilişkileri yönetimi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 25, 64-83. doi:10.31123/akil.438524
  • Anastasya, Y. A., Hadiah, C. M., Amalia, I., & Suzanna, E. (2022). Correlation between fear of missing out and ınternet addiction in students. International Journal of Is-lamic Educational Psychology, 3(1), 35 -43. doi:10.18196/ijiep.v3i1.14038
  • Ata, F. (2023). Z kuşağının sosyal medya haberlerini tüketim motivasyonları ve tatminle-ri: YouTube ve Instagram örneği. Gaziantep University Journal of Social Scien-ces, 22(4), 1137-1155. doi:10.21547/jss.1293544
  • Ateşgöz, K., & Kılıç, D. (2022). Haber tüketim motivasyonları ve tatminleri ölçeğinin geliştirilmesi ve psikometrik özelliklerinin incelenmesi. İletişim Kuram ve Araş-tırma Dergisi, 2022(60), 143-167. doi:0.47998/ikad.1120452
  • Aydoğdu Karaaslan, İ. (2018). Online gazeteciliğe geçişte değişen haber tüketim pratik-leri: Yetişkinler üzerine bir araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Der-gisi, 30, 241-259. doi:0.31123/akil.463458
  • Bahadır, E., Tohumcu, M. U., & Kalender, B. (2022). Gelişmeleri kaçırma korkusu (FOMO) üzerine bir gözden geçirme. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergi-si, 24(2), 771-782. doi:10.26468/trakyasobed.1075175
  • Bal, S. (2023). Sporun nomofobi, netlessfobi, internet bağımlılığı ve gelişmeleri kaçırma korkusu üzerine etkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Yozgat Bozok Üni-versitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yozgat.
  • Balcı, Ş., & Bal, E. (2022). Gelişmeleri kaçırma korkusu (FOMO) ile akıllı telefon ba-ğımlılığı ilişkisinde kullanım süresinin aracılık rolü. Medeniyet ve Toplum Dergisi, 6(2). 103 - 120.
  • Başaran İnce, G. (2017). The effects of new media on news consumption: An assess-ment on the students of a communication faculty. AJIT-e Online Academic Jo-urnal of Information Technology, 8(29), 25-52. doi:10.5824/1309-1581.2017.4.002.x
  • Benfield, J. A., & Szlemko, W. J. (2006). Internet-based data collection: Promises and realities. Journal of Research Practice, 2(2), 1-15.
  • Bergström, A., & Jervelycke Belfrage, M. (2018). News in social media: Incidental con-sumption and the role of opinion leaders. Digital Journalism, 6(5), 583-598. doi:10.1080/21670811.2018.1423625
  • Beyens, I., Frison, E., & Eggermont, S. (2016). “I don’t want to miss a thing”: Adoles-cents’ fear of missing out and its relationship to adolescents’ social needs, Fa-cebook use, and Facebook related stress. Computers in Human Behavior, 64, 1-8. doi:10.1016/j.chb.2016.05.083
  • Boz, İ. (2018). The investigation of the relationship between the primary school 4th gra-de students’ reading comprehension level and the success of solving the mathe-matics problems. İnsan ve Sosyal Bilimler Dergisi, 1 (1), 40 - 53.
  • Chan-Olmsted, S., Rim, H., & Zerba, A. (2013). Mobile news adoption among young adults: Examining the roles of perceptions, news consumption, and media usage. Journalism & Mass Communication Quarterly, 90(1), 126-147. doi:10.1177/1077699012468742
  • Charney, T. (1996). Uses and Gratifications of The Internet (Master tezi). Michigan State University.
  • Çelik, F. ve Aydınlıoğlu, Ö. (2023). Dijital dünyada haber tüketimi. İ. Kiçir ve C. Ünal (Ed.), Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Dijital Trendler (s. 57 - 75 ) içinde. Kon-ya: Literatürk Academia.
  • Çelik, F., & Özkara, B. Y. (2022). Gelişmeleri kaçırma korkusu (FOMO) ölçeği: Sosyal medya bağlamına uyarlanması ve psikometrik özelliklerinin sınanması. Psikoloji Çalışmaları, 42(1), 71 - 103. doi:10.26650/SP2021-838539
  • Demi̇r Askeroğlu, E., & Ersöz Karakulakoğlu, S. (2019). Geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş sürecinde değişen gazetecilik ‘yurttaş gazeteciliği: Kuşaklar üze-rine bir araştırma. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(1), 508-536. doi:10.19145/e-gifder.442960
  • Domingo, D., Quandt, T., Heinonen, A., Paulussen, S., Singer, J. B., & Vujnovic, M. (2008). Participatory journalism practices in the media and beyond: An internati-onal comparative study of initiatives in online newspapers. Journalism Practice, 2(3), 326-342. doi:10.1080/17512780802281065
  • Fioravanti, G., Casale, S., Benucci, S. B., Prostamo, A., Falone, A., Ricca, V., & Rotel-la, F. (2021). Fear of missing out and social networking sites use and abuse: A meta-analysis. Computers in Human Behavior, 122, 1-12. 106839. doi:10.1016/j.chb.2021.106839
  • George, D., & Mallery, P. (2003). SPSS for windows step by step a simple guide and reference. ABD: Allyn & Bacon.
  • Hair, J. F., Anderson, R. E., Tahtam, R. L., & Black, W. C. (1998). Multivariate data analysis. London: Pearson Education Limited.
  • Hermans, A.-M., Boerman, S. C., & Veldhuis, J. (2022). Follow, filter, filler? Social media usage and cosmetic procedure intention, acceptance, and normalization among young adults. Body Image, 43, 440-449. doi:10.1016/j.bodyim.2022.10.004
  • Hodkinson, C. (2019). ‘Fear of missing out’ (FOMO) marketing appeals: A conceptual model. Journal of Marketing Communications, 25(1), 65-88. doi:0.1080/13527266.2016.1234504
  • Hoşgör, H., Tütüncü, S. K., Hoşgör, D. G., & Tandoğan, Ö. (2017). Üniversite öğrenci-leri arasında sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu yaygınlığının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Academic Value Studies (JAVStu-dies), 3(17), 213 - 223. doi:10.23929/javs.668.
  • İstanbul Planlama Ajansı. (2023). İstanbul’da Üniversiteli Olmanın Maliyeti. https://ipa.istanbul/wp-content/uploads/2024/03/KENT-GUNDEMI-ISTANBULDA-UNIVERSITELI-OLMAK.pdf
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. İstanbul: Nobel Yayıncılık.
  • Keskinkılıç, B. B. (2023). Üniversite öğrencilerinin gelişmeleri kaçırma korkusu düzeyle-ri ile sosyal ağ bağımlılığı, bağlanma stilleri ve duygu düzenleme becerileri ara-sındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Kılıç, D., & İspir, B. (2020). Sosyal medyada haber içeriklerine güven ve kullanıcı moti-vasyonları. Kurgu. 28(1), 266-285.
  • Kovan, A., & Ormanci, N. (2021). Üniversite öğrencilerinin sosyal medyadaki gelişmele-ri kaçırma korkusu ile sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişki: COVID-19 pan-demi örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 2, 125-145. doi:10.17680/erciyesiletisim.975976
  • Lee, S. K., Lindsey, N. J., & Kim, K. S. (2017). The effects of news consumption via social media and news information overload on perceptions of journalistic norms and practices. Computers in Human Behavior, 75, 254-263. doi:10.1016/j.chb.2017.05.007
  • Neumann, D. (2020). Fear of Missing Out. J. Bulck (Ed.), The International Encyclope-dia of media psychology (s. 1-9) içinde. ABD: Wiley. doi:0.1002/9781119011071.iemp0185
  • Pala, S., & Bilen, M. K. (2024). Dijital çağda habere karşı aktif bir direniş: Haber yor-gunluğu ve haberden kaçınma. İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi, 4(2), 180-193.
  • Przybylski, A. K., Murayama, K., DeHaan, C. R., & Gladwell, V. (2013). Motivational, emotional, and behavioral correlates of fear of missing out. Computers in Human Behavior, 29(4), 1841-1848. doi:10.1016/j.chb.2013.02.014
  • Russman, U., & Hess, A. (2020). News consumption and trust in online and social me-dia: An in-depth qualitative study of young adults in Austria. International Jo-urnal of Communication, 14, 3184–3201.
  • Stead, H., & Bibby, P. A. (2017). Personality, fear of missing out and problematic inter-net use and their relationship to subjective well-being. Computers in Human Be-havior, 76, 534-540. doi:10.1016/j.chb.2017.08.016
  • Şahin, B. (2022). Kompulsif Çevrim içi satın alma davranışlarında gelişmeleri kaçırma korkusu ve yaşam doyumu etkisinin kuşaklar açısından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, İstanbul.
  • Şenel, M. (2019). Farklı kıtlık mesajlarının plansız satın alma niyeti üzerindeki etkisi ve FOMO (fırsatları kaçırma korkusu)'nun aracı rolü. (Yayımlanmamış yüksek li-sans tezi). Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karabük.
  • Tanhan, F., Özok, H. İ., & Tayiz, V. (2022). Gelişmeleri kaçırma korkusu (FOMO): Güncel bir derleme. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 14(1), 74-85. doi:10.18863/pgy.942431
  • Tomczyk, Ł., & Selmanagic-Lizde, E. (2018). Fear of Missing Out (FOMO) among yo-uth in Bosnia and Herzegovina—Scale and selected mechanisms. Children and Youth Services Review, 88, 541-549. doi:10.1016/j.childyouth.2018.03.048
  • Westlund, O. (2015). News consumption in an age of mobile media: Patterns, people, place, and participation. Mobile Media & Communication, 3(2), 151-159. doi:0.1177/2050157914563369
  • Yazıcıoğlu, Y., & Erdoğan, S. (2004). SPSS uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay.
  • Yıldırım, C. (2023). Türkiye’de televizyon yayıncılığının değişimi ve kültür sanat izleyici-sinin yeni medya kullanımının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Arel Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Journalism
Journal Section Research Articles
Authors

İrem Yeniceler Kortak 0000-0002-5375-8013

Publication Date December 30, 2024
Submission Date September 2, 2024
Acceptance Date December 11, 2024
Published in Issue Year 2024 Issue: 13

Cite

APA Yeniceler Kortak, İ. (2024). Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ve Haber Tüketimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu İletişim Araştırmaları Dergisi(13), 153-176. https://doi.org/10.56676/kiad.1542088