Asr-ı saâdet’ten günümüze kadar yürütülen din eğitimi hizmetleri içinde, hafızlık eğitimine ayrı bir önem atfedilmektedir. Bu eğitimden istenilen verimin elde edilebilmesi amacıyla yapılan çalışmalara önemli bir katkı da hafızlık sürecinin daha verimli, yaygın, bazı sorunlarının giderilmesine yardımcı olabilecek eğitimdeki başarısıyla ön plana çıkmış eğitim teknolojilerinin hafızlık sürecine dahil edilmesiyle olacaktır. Bu amaçla yaptığımız araştırmada, hafızlık eğitiminde izlenmekte olan yöntem ve programlar incelenmiş, hafızlık yönteminin aksayan bazı yönleri belirtilmeye çalışılmıştır. Kur’ân-ı Kerîm öğretiminde teknolojik imkânların kullanılması, aktif duyu organlarının etkinliğini artırmakta dolayısıyla öğrenimi kolaylaştırmakta, hızlandırmakta, öğrencileri isteklendirmekte, eğitim hedeflerinin üst düzeyde gerçekleşmesini sağlamaktadır. Bu nedenle araştırma, hafızlık sürecinde yaygın kullanılabilecek teknolojik bir cihazı saptamayı amaçlamış, bu cihazın barındırması gereken özelliklerle etkin bir şekilde kullanımının sağlayacağı olumlu etkileri açıklamıştır. Hafızlık öğrencilerinin hazırlık, ezber ve sonraki aşamaları kapsayan eğitim süreçlerinde karşılaştıkları bazı sorunlara çözüm olması gayesiyle onlara eşlik edecek, hafızlık ihtiyaçlarına göre hazırlanmış bir hafızlık cihazının gerekli olduğu görülmüştür. Ancak bu cihazın hazırlanma hedefi, fonksiyonları ve içeriğinin hafızlık öğrencilerine özel nitelik ve nicelikte olması gerektiği de tespit edilmiştir. Makale, hazırlanması tavsiye edilen hafızlık cihazı ile Kur’an eğitim teknolojileri alanına yeni bir materyal sunmaktadır. Makalenin Kur’an öğretim materyali geliştirme ve bu alanda çalışan araştırmacılara kuramsal bir zemin hazırlayacağı da düşünülmektedir. Teknolojinin öğretime yönelik katkıları ve öğrenci motivasyonu üzerindeki etkileri hala bir tartışma konusudur. Kur’an’ı Kerim öğretiminde teknolojik imkânların kullanılması, aktif duyu organlarının etkinliğini artırmakta dolayısı ile öğrenimi kolaylaştırmakta, hızlandırmakta, öğrencileri isteklendirmekte, eğitim hedeflerinin üst düzeyde gerçekleşmesini sağlamaktadır. Bu nedenle araştırma, hafızlık sürecinde yaygın kullanılabilecek teknolojik bir cihazı saptamayı amaçlamış, bu cihazın barındırması gereken özelliklerle etkin bir şekilde kullanımının sağlayacağı olumlu etkileri açıklamıştır. Makale, hazırlanması tavsiye edilen hafızlık cihazı ile Kur’an eğitim teknolojileri alanına yeni bir materyal sunmaktadır. Ayrıca Kur’an öğretim materyali geliştirme ve bu alanda çalışan araştırmacılara kuramsal bir zemin hazırlayacağı da düşünülmektedir.
Kur’anı Kerim Hafızlık Eğitim Programı Hafızlık Eğitimi Eğitim Teknolojileri Hafızlık Cihazı. Kur’anı Kerim, Hafızlık Eğitim Programı, Hafızlık Eğitimi, Eğitim Teknolojileri, Hafızlık Cihazı.
Among the religious education services carried out from the century of bliss to the present, a special importance is attached to the education of hafiz. An important contribution to the studies carried out in order to obtain the desired efficiency from this training will be by including the educational technologies that are more efficient, widespread and that will help to eliminate some of the problems of the hafiz process, which have come to the fore with their success in education. For this purpose, in the research we have done, the methods and programs followed in hafiz education have been examined, and some of the failing aspects of the hafiz method have been tried to be pointed out. The use of technological opportunities in the teaching of the Qur'an increases the effectiveness of the active sense organs, thus facilitating and accelerating learning, encouraging students, and ensuring the realization of educational goals at a high level. For this reason, the research aimed to identify a technological device that can be used widely in the memory process and explained the positive effects of using this device effectively with the features it should have. It has been seen that a memory device prepared according to the needs of memorization is necessary to accompany the students in order to solve some of the problems they encounter during the education process including preparation, memorization and the next stages. However, it has also been determined that the purpose of preparation, functions and content of this device should be of special quality and quantity for memory students. The article presents a new material in the field of Quran education technologies with the recommended memory device. In addition, it is thought that the Qur'an will provide a theoretical basis for the development of teaching materials and researchers working in this field.
The Holy Quran Hafiz Education Program Non-formal Hafiz Education Education Technologies Hafiz Device
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2021 |
Acceptance Date | December 10, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 2 |
Kocaeli İlahiyat Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Kocaeli Journal of Theology is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.