İçinde
bulunduğumuz bilgi çağında; öğrenciler öğrenme ortamının merkezine
yerleştirilmeye çalışılmaktadır. Bu süreçte proje tabanlı eğitimin kullanımının
temel amacı öğrencilerin öğrenmesini sağlayarak bilişsel, duyuşsal ve
psikomotor gelişimlerine katkıda bulunmaktır. Bu bağlamda proje tabanlı
eğitimin kullanımıyla ilgili çalışmaların incelenmesinin ve sonuçların
değerlendirilmesinin önem taşıdığı düşünülmektedir. Bu düşünceden hareketle bu
çalışmada, son yıllarda öğrenme-öğretme sürecinde proje tabanlı eğitimin
kullanım durumlarının ele alındığı çalışmalar incelenerek bir içerik analizi
çalışması yapılmıştır.
Çalışmada kullanılacak makaleleri
belirleyebilmek amacıyla araştırmacılar tarafından birtakım tarama ve seçim
ölçütleri belirlenmiştir. Ölçütler belirlendikten sonra, eğitimde proje tabanlı eğitim kullanımının ingilizce
ele alındığı çalışmaların yayımlandığı Scopus isimli veri tabanında yer alan
2012-2016 yılları arasında yayımlanmış olan sayıları “( title-abs-key ( project based
learning ) and title-abs-key ( social sciences )
and title-abs-key ( teacher ) ) and
doctype ( ar ) and ( limit-to ( pubyear , 2016 )
or limit-to ( pubyear , 2015 )
or limit-to ( pubyear , 2014 )
or limit-to ( pubyear , 2013 )
or limit-to ( pubyear , 2012 ) )” anahtar sözcükleri temele alınarak
taranmıştır. Tarama sonucunda belirlenen ölçütlere uygun olan 57 makale ve bu
makalelerde, “araştırma konusu, çalışma grubu büyüklüğü, çalışma grubu belirleme
türü, araştırma türü, veri toplama
araçları ve veri analiz yöntemleri” bakımından incelenmiştir. Çalışmanın,
ulaşılan bulgularla gelecekte yapılacak olan çalışmalara yol gösterici
olabileceği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 15, 2019 |
Submission Date | April 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.